Beantwoord

vaste aansluiting verplicht in KPN Compleet pakket?

  • 19 March 2020
  • 8 reacties
  • 295 keer bekeken

Ben je verplicht een vast telnr te hebben om KPN compleet te zijn?

Wij hebben een vast nummer maar daar wordt al jaren geen gebruik meer van gemaakt, maar ik betaal wel maandelijks kosten hiervoor.

Toen ik hierover contact had met de klantenservice gaven ze aan dat als je het vaste nr uit je pakket haalt je niet meer compleet bent en dus meer gaat betalen dan het bedrag dat je betaald om het er in te houden. Ik vindt dat vreemd wat ik denk dat de meeste (nieuwe) klanten niet eens een vast nr meer hebben en die kunnen toch ook compleet abonneren.

Wie weet hoe dit zit?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 March 2020, 10:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welk abonnement heeft u precies? Bij sommige abonnementen is bellen een vast onderdeel wat niet verwijderd kan worden.

Als u dan echt van vast bellen af wilt omdat u er slapeloze nachten van heeft, dan kan dat maar op 1 manier: verlengen naar Hussel. En onder Hussel bestaat Compleet niet meer.

Dank voor de reactie. Het is een oud contract van 10 jaar terug dus dat vaste nr zal wel behoorlijk vastgeroest zitten.

Reputatie 7
Badge +24

Dat zal inderdaad dan een Alles-in-1 abonnement zijn. Instap, Standaard of Premium. Met vast telefoonnummer. Bij de iets jongere abonnementen is het telefoonnummer wel optioneel. Dat koste daarbij dan 1 euro per maand. Nu inmiddels is het Hussel. Daarbij kost telefonie 2 euro per maand. Tja … het zijn niet dermate grote bedragen dat je er snel miljonair van zult worden.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Y.H.! Het is niet zozeer dat een vast telefoonnummer verplicht is voor Compleet. Het is in dit geval zo dat vaste telefonie in jouw abonnement nog inbegrepen zit. Dat betekent dat als je die eruit zou willen hebben, je over moet naar een van onze huidige Husselpakketten want daarbij is telefonie optioneel. En dan vervalt Compleet en krijg je Husselvoordeel er voor terug. Dat is in grote lijnen hetzelfde (onderling gratis bellen, MB's delen, korting op je mobiele abonnement). Alleen, wat er niet meer inzit (als je ook tv hebt) is het gratis zenderpakket. In plaats daarvan krijg je €5 entertainmentkorting zodra je een of meer entertainmentopties (zenderpakketten, Netflix, Spotify) afneemt. 

Of dit voor jou dan ook uit zou kunnen hangt af van wat je verder aan extra opties actief hebt. Ik kan dit voor je op een rijtje zetten als je wilt. Vul in dat geval je forumprofiel in en laat hier even weten als je dat gedaan hebt.

Beste Erik, bedankt voor je heldere uiteenzetting. Ik neem aan dat jij voor KPN werkzzam bent?

Ik heb het forumprofiel aangepast. Wellicht kun jij nagaan of wij wat goedkoper uit zijn als we naar Husselzouden overstappen. Let wel, ik wil verder niets wijzigen aan mijn huidige abonnement. Alleen het vaste nr er uit. Wellicht kun je ook aangeven wat Netflix extra zou kosten. 

Reputatie 7
Badge +30

Klopt, ik ben van KPN. Dank voor het invullen van de gegevens. Ik heb gekeken naar wat je nu hebt, en dat vergeleken met een overstap naar Hussel. In verband met privacy stuur ik je een privébericht met het overzicht. Mocht je naar aanleiding daarvan verdere vragen hebben hoor ik ze graag. Dat kan via dit topic, of in reactie op het privébericht.

Een Netflix abonnement neem je bij Netflix. Je kan het alleen via KPN laten innen, dat is alles. Of gewoon door Netflix zelf laten innen.

Er zijn voor Netflix 3 abonnementsvormen.

  • Met het Basic-abonnement kun je op één apparaat tegelijk series en films van Netflix kijken in Standard Definition (SD). Met dit abonnement kun je ook titels downloaden naar één telefoon of tablet. Deze kost € 7,99 per maand.

  • Met het Standaard-abonnement kun je op twee apparaten tegelijk series en films van Netflix kijken in High Definition (HD), indien beschikbaar. Met dit abonnement kun je ook titels downloaden naar twee telefoons of tablets. Deze kost € 10,99 per maand.

  • Met het Premium-abonnement kun je op vier apparaten tegelijk series en films van Netflix kijken in High Definition (HD) en Ultra High Definition (Ultra HD), indien beschikbaar. Met dit abonnement kun je ook titels downloaden naar vier telefoons of tablets. Deze kost € 12,99 per maand.

Deze info (aangepast zodat het in de opsomming kan) komt van Netflix FAQ.

Abonnementen en kosten en betalingsmogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +30

Y.H. heeft in antwoord op mijn privébericht aangegeven zijn abonnement niet aan te passen.

 

Peter, dank voor deze toevoeging. Ik had het ook in het privébericht op genomen, maar het is voor meelezers ook nuttige info om te hebben :)