Beantwoord

Vaste KPN telefoonlijn behouden bij toevoegen Ziggo

  • 27 December 2019
  • 5 reacties
  • 1132 keer bekeken

Wij gaan verhuizen naar het huis van mijn schoonvader. Wij nemen Ziggo TV, internet en Telefonie mee vanaf ons oude adres.
Maar mijn schoonvader blijft daar ook wonen en wil graag zijn KPN vaste telefoonlijn aanhouden met zijn eigen nummer. Komt dit vanzelf goed? Of moet ik hier iets speciaals voor doen?
Het lijkt mij wel naast elkaar moeten kunnen, maar ik vraag me af of Ziggo niet standaard de telefoonlijn van KPN opzegt.

ps. hij heeft gewoon een simpele telefoonlijn, geen internet en geen tv van kpn.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 December 2019, 16:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @Snanne , de vaste telefonie van Ziggo loopt als VOIP via het modem van Ziggo en heeft niets van doen met het analoge telefoonnummer van je schoonvader.

Zijn 2 losse dingen.

 

Jan-D Ja dank je wel.. hiervan was ik mij bewust.. Ik ben alleen ‘bang’ dat Ziggo de telefoonlijn van mijn schoonvader gaat beëindigen. Maar ik denk dat ik beter voor de zekerheid hun daarvoor kan benaderen. 

Bedankt!

Hallo @Snanne , als jij dat nummer nooit genoemd hebt bij Ziggo kunnen zij daar ook niets mee doen.

Het telefoonnummer van je schoonvader loopt via een PTT/KPN-lijn en die staat volledig los van de coax die Ziggo gebruikt voor de telefoon.

Als je overstapt met nummerbehoud van je eigen telefoonnummer, dan wordt dat telefoonnummer toegevoegd aan je Ziggo-abo en blijft het KPN-nummer van je schoonvader gewoon in tact.

Succes.

P.S. als ik het mis heb, ik weet zeker van niet, mag een moderator of medeforumlid mij corrigeren.:slight_smile:

 

:small_blue_diamond: Er zal en kan niks gebeuren met zijn nummer/aansluiting aangezien die aansluiting via de KPN (vh PTT) aansluiting loopt en dus sowieso bij een andere provider dan Ziggo.

Je kunt je Ziggo abonnement alleen meeverhuizen als daar ook een Ziggo aansluiting mogelijk is. Dat is niet in heel Nederland mogelijk.

Het is wel zo dat je schoonvader nu wel een eigen Ziggo abonnement heeft. Hij kijkt tenslotte i.i.g. televisie. Alleen televisie of als ie ook internet heeft dan ook dat via Ziggo.
Dat abonnement zal in de weg zitten bij verhuizen van dat van jullie.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom, Snanne! Het klopt wat Jan en Peter al aangeven. Ziggo en KPN lopen via verschillende kabels, dus de telefonie van je schoonvader zal gewoon blijven zoals het is. Let alleen wel even op wat Peter ook aangeeft: als je schoonvader op dit moment wel Ziggo heeft voor tv (en eventueel internet) dan zal dat in de weg zitten. Maar daar kan Ziggo je meer over vertellen en bij helpen.