Beantwoord

vaste lijn afschriften wijzigen lukt niet

  • 16 May 2020
  • 25 reacties
  • 496 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi. stel deze vraag namens mijn vader.

Hij heeft alleen een vaste lijn van kpn. dus geen mobiel internet en/of tv.

Indertijd heeft kpn er voor gekozen om geen afschriften meer te versturen.

hebben toen een account voor hem aangemaakt, zodat hij (ik in principe, want hij kan niet online) altijd nog rekeningen kon inzien.

Nooit verder iets mee gedaan.

wilden laatst toch online iets zien, maar kpn heeft accounts gewijzigd. 

accounts gebruikersnaam is nu standaard emailadres. indien dit niet zo was, moest je nieuw account maken.

geprobeerd een KpnID te maken maar gaf foutmelding.

gebeld naar KPN. samen met kpn een KpnID te maken, maar lukte ook niet.

Navraag intern bleek dat met alleen vaste lijn geen KpnID mogelijk was.

moesten via kpn-site telefoonnr. invoeren. mijn vader kreeg dan telefoon waar een computerstem code zei, en met die code kwamen we in een menu, waar we papieren afschrift aan/uit konden vinken en/of  afschrift digitaal aan/uit konden zetten. eventueel emailadres veranderen.

Dus digitaal afschrift aangevinkt, emailadres gecheckt en op verzenden gedrukt.

Waarop ik melding kreeg ‘wegens technische problemen kunnen we op dit moment niet wijzigen,probeer later opnieuw’

Oke, kan gebeuren. inmiddels 3 wkn geleden, maar blijf deze melding steeds zien bij proberen.

Mijn vader wil nu toch écht graag zijn afschriften inzien. danwel digitaal of op papier.

Dus hoe dit op te lossen?

 

Admin: topic in juiste categorie geplaatst, dubbel topic verwijderd

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 June 2020, 09:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 2

bij KpnID bedoel ik ook ‘mijn kpn’

Hoi, dit kun je alleen doen als je op het adres van je vader bent.

Quote website:

Factuur Instellingen Vast Bellen

Wat kan ik aanpassen?

Wil je je factuur voor je vaste telefoonnummer via de post of via e-mail ontvangen? Of wil je het e-mailadres wijzigen waarop je je factuur ontvangt? Dat kun je nu makkelijk hier aanpassen. Je kunt de volgende instellingen wijzigen:

  • Factuur per post
  • Factuur per e-mail
  • E-mailadres waarnaar de factuur wordt gestuurd

Ontvang je een acceptgiro? Dan zijn de kosten voor een factuur per post € 2,50 per maand. Bij een automatische incasso worden er geen kosten in rekening gebracht.

Zie verder:
https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/factuur-instellingen.htm

De formulieren op de KPN website werken (het beste) via een laptop met browsers Firefox en Google Chrome.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Seeker, welkom terug! Het is geen probleem als je in een ‘verkeerd’ subforum plaatst. Wij verplaatsen het topic dan op het moment dat we hem oppakken. In dit geval beantwoord ik je ook gelijk even. Normaal doen we chronologisch, noodgevallen daargelaten, en zou je eigenlijk nog een paar dagen moeten wachten. Maar ik ben hier nou toch.

 

Het klopt dat er voor PSTN geen MIjnKPN beschikbaar. Ik begrijp uit je bericht dat je deze pagina gebruikt hebt?  Dat zou moeten werken. Wil je het eens in een andere browser proberen? Als dat ook niet werkt, dan raad ik je aan om even te bellen (0800-0402) en aan te geven dat dit gebeurt. Je kan dan doorverbonden worden naar een collega die dit voor je vader kan aanpassen.

Reputatie 2

dank je voor reactie. die pagina die je aangeeft had ik daarvoor gebruikt inderdaad.

Heb dit 3wkn geleden met Ipad geprobeerd en vandaag met android telefoon.

vandaag bij mijn vader thuis en 1e keer heeft hij de verificatie code doorgebeld.

lijkt me dat het toch had moeten lukken daarmee.

Vind het verder zeer kwalijk dat zowel het digitale afschrift alswel het anologe door Kpn uitgezet is.

En dat ik nadat ik hierover telefonisch contact heb gehad, ik naar een website gestuurd word en verder aan mijn lot wordt overgelaten.

Zou toch pleiten voor Kpn dat zij dit in orde maken. mensen hebben toch gewoon recht op een afschrift. moet nu zelf alles uit de kast trekken hiervoor. eerst zelf van alles proberen, bellen naar kpn en nu via forum.

Reputatie 2

@erik. dank je. tijdens reactie typen van peterg heb je jouw bericht geplaatst. maar heb dus meerdere browsers geprobeerd. zal dus nog maar eens bellen naar jouw opgegeven nr. 

enige kanttekening hierbij; dit is hetzelfde nr. dat ik hiervoor ook al had gebeld. die medewerker gaf me idd die link om dit zelf te regelen en heeft verder niets in orde gemaakt.

Kan ik vragen naar een bepaalde afdeling die dit voor mij (mijn vader) in orde maakt?

 

Reputatie 7
Badge +30

Als je, tijdens het gesprek, aangeeft dat het via die link niet lukt, zou je alsnog doorverbonden moeten worden, of (als je toevallig al een medewerker hebt getroffen die deze ‘skill’ heeft) deze kan het zelf voor je doen. Probeer het nog een keer, alsjeblieft. Mocht het nu via de telefoon weer niet lukken, kom hier terug. Vul dan ook je forumprofiel in met de gegevens van het abonnement van je vader. Ik heb dan nodig postcode, huisnummer, telefoonnummer, zijn naam en geboortedatum, en (ter verificatie) de laatste 3 cijfers van het IBAN. Je mag hiervoor de specifieke velden gebruiken, of het veld ‘persoonlijke opmerking’. Vul daar dan ook het mailadres in waarop hij de facturen wil ontvangen. Dan ga ik op jacht naar iemand die dit kan gaan fixen.

 

Reputatie 2

zal het komende week eerst nog proberen, telefonisch zoals je zei. Laat altijd nog weten hoe het gegaan is.

Reputatie 2

@erik. zojuist kpn gebeld. medewerkster begon over kpnID, dus zag de kennis van medewerkster al niet te best.

is nml niet mogelijk voor pstn. maar goed. zaak uitgelegd en vraag voorgelegd. werd daarna 15 min. in de wacht gezet omdat ze contact had met wat later bleek pstn-afdeling. Stuurde per ongeluk verificatie-code naar mijn vader(die niet thuis was). legde medewerkster uit dat ik deze manier ook al met meerder browsers en pogingen had gedaan. met technische foutmelding als gevolg. 

zei en vind het nog steeds als klant zijnde absurd dat een zo’n simpele administratieve handeling niet gedaan kan worden. zei haar dat ik via forum had begrepen dat als ik de juiste afdeling had, dit gewoon moest lukken. maar die afdeling had zij dus net gesproken(pstn) en die kon het schijnbaar niet.

ze heeft nu een intern bericht gedaan naar afdeling klantcommunicatie die binnen 5 werkdagen contact met mij opneemt. Had liever dat ze gewoon vinkje aanzetten, maar goed.

wat is wijs.afwachten of jouw 2e optie gebruiken? gegevens aan jou geven bedoel ik dan. Ben alleen bang dat dingen dan langs elkaar gaan lopen en dat schept meestal onduidelijkheid en problemen.

graag jouw visie, dank je wel

Reputatie 7
Badge +30

Wat, nee, doe mij de gegevens. De afdeling klantcommunicatie kan dit niet aanpassen. Wat zij doen is het aanpassen van, bijvoorbeeld, de informatie op de website. En hoewel verduidelijking welkom zou zijn, helpt het in dit geval niet daadwerkelijk het probleem oplossen. Reageer hier even weer als je het profiel hebt ingevuld. Dan pakken we dit op.

Reputatie 2

had er al zo’n idee van. communicatie afdeling volgens mij niet technisch onderlegd.

inmiddels benodigde gegevens toegevoegd in profiel onder ‘mijn opmerkingen’. hopelijk is dit niet vrij toegankelijk.

geef even een gil als je die gegevens niet meer nodig hebt. is best privacy gevoelige informatie, waar anderen misschien iets mee kunnen.

Haal dit dan weer weg uit profielinfo.

en nu heb ik weekend ;()

 

 

Behalve “woonplaats” is de rest alleen zichtbaar voor jouzelf en de Moderators. Zelfs andere kpn-ers kunnen die info niet inzien.
Als ik je profiel bezoek zie ik alleen je registratiedatum op dit forum.

Zelf heb ik m’n woonplaats vermeld op dezelfde regel als de postcode.

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie, Seeker! Ik was enige dagen vrij. Ik heb inmiddels de informatie uit je profiel overgenomen, en het daar ook gelijk verwijderd. Ik ga hier achteraan en kom er zo snel mogelijk bij je op terug!

Reputatie 2

Geen probleem. zelf ook vrij geweest. en urgentie nu ook niet dusdanig, dat…

ben erg benieuwd of het jou wel lukt. 

 

Reputatie 2

Wil je niet opjagen en begrijp dat dit allemaal op vrijwillige basis is.

maar heb je al kans gezien om iets met de info te doen.

klantcommunicatie heeft tot nog toe ook niet terug ‘durven’ bellen.

Als de gegens niet toereikend zijn moet je het ook maar zeggen.

nogmaals succes.

 

Reputatie 7
Badge +28

Wil je niet opjagen en begrijp dat dit allemaal op vrijwillige basis is.

 

@Erik_ werkt voor KPN. KPN-medewerkers zijn te herkennen aan de titel KPN Moderator.  

 

Reputatie 2

Oke. had wel de gedachte dat het medewerkers waren van KPN, maar dacht dat ze dit op vrijwillge basis deden. soort hobby.

maar staat los van het ‘al tijd hebben gehad’.

Ook als hij het probleem als medewerker oplost kan het zijn dat hij nog geen tijd heeft gehad.

Maar toch bedankt voor je reactie en toevoeging.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben inderdaad specifiek een forum moderator, een medewerker van KPN die betaald op het forum werkt. Er zijn ook KPN medewerkers die inderdaad vrijwillig reageren op het forum. Die hebben de titel KPN Medewerker. Wij moderators dus specifiek die titel.

Dan, wat betreft de facturen, ik ben op zoek naar een contactpersoon. Het blijkt namelijk dat degene die ik normaliter voor dit soort vragen zou benaderen niet meer voor KPN werkt. Dus ik ben op zoek naar haar vervanger. Alleen dat blijkt wat meer voeten in de aarde te hebben dan gedacht. Ik hoop dat ik je deze week uitsluitsel kan gaan geven.

Reputatie 2

blij om weer een reactie te zien. had onderbuikgevoelens van; kan het ook niet oplossen, dus reageert niet meer.

durfde niet te hard te vragen om reactie om niet te veel te pushen.

maar wacht weer geduldig af…..

jammer wel dat die collega weg is. zijn er meestal een paar die het echt snappen. en die vertrekken meestal, omdat die ook een hekel hebben aan chaos.

Reputatie 2

even voor de volledigheid van de case;

vandaag ben ik gebeld door volgens mij afdeling communicatie en telefonische verkoop.

die hadden een melding dat ze mij moesten bellen of het probleem al opgelost was.

Waarop ik zei van niet.

ze zouden dit doorgeven aan de desbetreffende afdeling, was hun reactie.

Op mijn vraag of die ‘desbetreffende afdeling’ dan ook iets ging doen met hun mededeling kreeg ik als antwoord;  ‘als het goed is wel’

Dus waarschijnlijk niet, en loopt in ieder geval dat lijntje dood.

Dus Erik, bent laatste strohalm.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb goed nieuws, het is opgelost!, @seeker112! Ik ben uiteindelijk bij de juiste persoon terechtgekomen. Ze weten nog niet wat er nou precies aan de hand was dat het niet werkt bij jou. Dat gaan ze verder uitzoeken. Maar daar hoeven jullie verder niet meer op te wachten, want ze hebben wel alvast handmatig hier de boel aangepast. Dat betekent dat je vader vanaf zijn volgende factuur deze op het door jou opgegeven mailadres zal ontvangen :relaxed: Sorry dat het zo lang heeft geduurd.

 

Ik zal ook een melding in het systeem zetten dat het nu is opgelost en via welke weg. Dan is het, mocht het eens weer voorkomen, duidelijk waar men moet zijn.

Reputatie 2

Hartstikke bedankt. had ikzelf niet voor elkaar gekregen. top dat zo’n soort forums bestaan. zitten ook vaak de die hards in. bijten zich vast in een zaak. wacht vol spanning de eerste factuur af. 

topic sluit hier voor mij

 

Reputatie 2

@Erik. hoi. Vraagje? Heb nu een tijdje afgewacht of er een factuur kwam.

Ga ervan uit dat KPN per 2 maanden factureert. Neem dan aan dat mijn vader nu een factuur in zijn mail gehad zou hebben als alles goed is verwerkt.

Dit is echter niet het geval. (ook niet in zijn spambox).

Indien mijn beredenering niet klopt, sorry. Kun je me dan wel zeggen wanneer hij zéker een factuur zou moeten hebben..

Het kan ook nog zo zijn dat het emailadres niet goed is overgenomen. Heb dit mailadres van mijn vader nogmaals in mijn profielinfo gezet bij 'persoonlijke opmerkingen’

Misschien dat dit het euvel is.

 

Reputatie 7
Badge +30

Vaste lijn facturatie is inderdaad per twee maanden. Ik heb even gekeken en de meest recente factuur heeft factuurdatum 4 juni. Dus die is waarschijnlijk net gemist omdat we ook op 4 juni de boel gewijzigd hebben. De volgende factuur, van 4 augustus, zou dan netjes per mail moeten komen. 

Reputatie 2

whahaha. nu is het echt tijd voor vakantie. bij de redenering in mijn laatste bericht ben ik ervan uit gegaan dat de maand juni om was. Maar was juli. Had dat ff niet in de gaten. juni idd twijfel, dus wacht geduldig tot augustus.

Reputatie 7
Badge +30

:smile: Helemaal goed. En, mocht er dan toch nog iets niet goed zijn, je weet me te vinden :thumbsup_tone1: