Beantwoord

Vaste lijn telefonie problemen, de beller hoort mij niet

  • 6 July 2019
  • 6 reacties
  • 4896 keer bekeken

Vaste lijn telefonie
Wanneer wij op ons kun nr vaste lijn telefonie gebeld worden en opnemen, horen wij wel de beller maar de beller hoort ons niet.
Dit ligt niet aan het telefoontoestel, ik heb dit getest met een ander toestel en exact hetzelfde probleem.
Het KPN modem (type Experia Box V10a) resetten helpt ook niet, diverse malen getest.
Internet en TV werken goed.
Hoe kan dit opgelost worden, want het is erg vervelend als mensen ons op het vaste nummer bellen en er geen normale verbinding met geluid kan worden gemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 7 July 2019, 12:44

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @cawi, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het natuurlijk niet fijn dat je niet bereikbaar bent op je vaste telefoon. Of in ieder geval, dat diegene jou niet kan horen. Omdat je het hebt getest met een ander toestel, lijkt het in de lijn of in de Experia Box te zitten.

Omdat ik niet al je gegevens heb, kan ik op dit moment nog niet veel doen. Wat ik heb gedaan is een synchronisatie tussen de Experia Box en de lijn. Wil je controleren of dit heeft geholpen?

Zo niet, vul dan jouw Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s) en geef even een seintje 😉 Dan ga ik verder kijken!
goedemiddag Susan,
net opnieuw getest, nu lukt bellen ook niet meer? Gegevens in profiel zijn aangevuld, graag verder kijken.
gr
Cawi
Reputatie 7
Badge +21
@cawi, dat is helemaal niet de bedoeling van de synchronisatie.. Bedankt voor de gegevens, ik ben meteen gaan kijken (excuses, ik was gisteren niet aanwezig). Ik heb nog wat testjes gedaan en ik krijg wel verbinding met het nummer.. Hoor je de kiestoon nog wel? En heb je het andere toestel nog in de buurt om nogmaals te testen?
Getest met ander handset , zelfde basis. Of met compleet ander toestel?

De basis al eens herstart door deze 1 minuut v.d. stroom te halen?
Getest met andere basis en handset (ander merk). Maar zal nogmaals testen met oorspronkelijke basisset.
Reputatie 7
Badge +21
@cawi, het inmiddels alweer bijna een week later. Kan je aangeven of het weer werkt of moet ik er nog achteraan voor je?

Reageer