Beantwoord

vaste lijn telefoon dood

  • 15 January 2019
  • 4 reacties
  • 754 keer bekeken

Sinds een aantal dagen is onze vaste telefoonlijn helemaal dood. Als er van buiten wordt gebeld gaat hij ook niet over. Omdat het oude toestel toch al vaak uitviel tijdens gesprekken, hebben we een nieuw toestel aangeschaft (een Gigaset duo), maar ook deze geeft aan "controleer de telefoonaansluiting". Onze aansluiting voor de vaste telefoon gaat nog via een wandcontactdoos (ISRA-punt?), verder aansluiting in ons huis gaan via de Experiabox, maar dan allemaal via adapters (voor TV e.d.) dus niet via snoeren. Ik heb al van alles geprobeerd, maar geen succes.
icon

Beste antwoord door RiaP 16 January 2019, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Huh, Heb je v.u. de ISRA eerst de splitter met phone en dsl. En op phone dan je telefoon en op dsl je modem? Dus PSTN en DSL apart?

Steek de telefoon eens in phone poort 1 van je Experiabox?

Indien dat werkt dan de phone/DSL splitter er tussenuit. (!)
Is het gelukt, Riap? Laat me weten als je telefonie blijft storen. Ik zoek het graag voor je uit.
(wat dan zou helpen is als je je profiel aanvult met je adresgegevens)
Probleem is opgelost, bleek uiteindelijk toch een storing bij KPN te zijn. Vriendelijk bedankt voor de reacties.
Goed om te lezen en dank voor je update!