Beantwoord

Vaste lijn werkt niet 

  • 23 March 2020
  • 17 reacties
  • 311 keer bekeken

 telefoon-aansluiting op Experiabox V8 werkt plots niet meer.

Diverse keren V8  uit/aan gezet en met kaasprikker gereset, etc maar telefoon blijft dood.
Internet en TV werken prima.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 30 March 2020, 20:16

Bekijk origineel

17 reacties

Badge +19

En je weet zeker dat het telefoontoestel niet defect is of het kabeltje? Brandt het lampje voice op de v8? Als dat er op zit:wink:

Lampje brand

 

Nou, de v8. Die heeft bij mij nog geen half jaar telefoon gegeven. Rammelende SIP server.

Bij mijn 4 jaar telefoon en internet nu er tv bij komt is de telefoon gestopt dode lijn

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Sloi, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zag dat je jouw profiel al had aangevuld met je postcode en huisnummer, dus ik kon meteen even een check doen. Volgens de meting zijn er geen problemen vanaf de centrale naar jouw Experia Box gemeten. Kan je nagaan of alle kabels er inderdaad goed in zitten? En is het toestel op poort 1 van de Experia Box aangesloten? Verder, hoor je een kiestoon als je de handset opneemt of niet? Tot slot heb ik even een synchronisatie uitgevoerd, dit helpt in veel problemen met vaste telefonie.

Ik hoor graag van je!

Stekker zit in poort 1 en de telefoon is een dode lijn je hoort niets

Reputatie 7
Badge +21

@Sloi, ik heb vanaf een afstand de Experia Box gereset. Wil je het toestel opnieuw aansluiten en kijken of dit geholpen heeft?

Het heeft niets geholpen

Het heeft niets geholpen

Ik had dat ook niet verwacht. Iets wat stuk is (de SIP server) gaat niet weer werken met een reset (op afstand). Omruil is bij een v8 met DIT probleem het énige. Waarom ze daar de laatste maanden zo “zuinig” mee zijn bij KPN… ik heb geen idee.

Via mijn v8 heb ik indertijd ong. 6 maanden kunnen bellen. Toen deed ie het niet meer. Hier al tijden een v10 nu.

Reputatie 7
Badge +21

@Sloi, helaas. Het proberen waard, maar het mocht niet baten. Morgen na 14.30/15.00 kan je jouw Experia Box omruilen voor een nieuwe. Dit kan bij de Spar Europaplein 45. Graag deze Experia Box met stroomadapter in een doos stoppen en op die doos het ordernummer (3911020) en retour adres schrijven (KPN, Antwoordnummer 10119, 2400VB Alphen aan den Rijn). Neem een geldig legitimatiebewijs mee!

Tip: maak een foto van hoe alles nu is aangesloten op je Experia Box. Dat maakt het installeren van de nieuwe Experia Box een stuk makkelijker!

Dunk je wel voor de goede hulp

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan. Laat je even weten wanneer je hem ontvangen en aangesloten hebt? En natuurlijk of het jouw probleem opgelost heeft?:blush:

Mijn probleem is niet opgelost internet werkt tv werkt maar telefoon helemaal niets ik snap er helemaal niets meer van

Badge +19

Heb je al een andere telefoontoestel geprobeerd?

Misschien is het snoertje tussen de Experiabox en de telefoon (basis) stuk. Oud? Die dan maar eens vervangen.
Zit de stroomstekker van het basisstation goed in het stopcontact. Danwel zit het stekkerblok als ie daarop zit wel goed in het stopcontact?
Werkt de telefoonset überhaupt nog? Test 'm eens bij buren bijvoorbeeld. Een kiestoon zou je sowieso moeten horen bijvoorbeeld. (bij een Gigaset enkele seconden op groene knop drukken om de kiestoon te checken).

Reputatie 7
Badge +21

@Sloi, dan zit het denk ik ook in het toestel of de bedrading naar het toestel toe. Kan je een ander toestel testen? Misschien een ouder toestel of van de buren lenen.. Ik weet dat dat nu niet de bedoeling is, maar hetzelfde probleem met een nieuwe Experia Box is wel vreemd!

Reputatie 7
Badge +21

@Sloi, ik heb geen reactie meer gehad. Heb je een ander toestel kunnen testen en doet de telefoonlijn het dan wel?

Reageer