Beantwoord

vaste telefonie dood?

  • 25 January 2019
  • 6 reacties
  • 109 keer bekeken

Reputatie 1
SInds een aantal dagen blijkt de vaste telefoonlijn dood te zijn : geen in- en geen uitgaand verkeer mogelijk,

De telefoon is een gigaset S910 en de software is up to date.
Ook een reset naar basiswaardes geeft geen soelaas.

Enig idee wat ik nog meer kan doen OF wat jullie kunnen doen??
icon

Beste antwoord door PeterG 25 January 2019, 18:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hmm, ik zie dat ie werkt met een losse basis. Hebben de handsets verbinding met die basis? Of gaat het daar al mis. Als je nog onderling kunt bellen via INT dan werkt de basis mijns inziens.

Verder:
Hoe is de telefoon aangesloten? Direct op de Experiabox? Zo ja, welke Experiabox is het.
Reputatie 1
Idd, we werken met een losse basis.

Volgens het log functioneerde alles tot 10 januari normaal.
Rond die datum is er niets in huis veranderd, behalve op tv gebied : de zenders zijn 'verhuisd' : NL1 op 1 NL2 op 2 enz, maar dat kan er toch niets mee te maken hebben??

De handset ziet de basis en andersom ook.

Wij hebben een 10A Experiabox en daar is de telefoon rechtstreeks op aangesloten.
Heb je de mogelijkheid om met een andere telefoon (dus niet andere handset op zelfde basis) te 'testen' op de 10A? Bij dat type zou deze melding (defecte SIP server) voor het eerst zijn.
Even uitsluiten of juist vaststellen dat het de 10A is. Een KPN mod. zou deze vragen nml ook stellen.

p.s. afgezien van huidige storing: vast bellen is best duur. € 0,13 per minuut en starttarief. Zo lang je nog binnen je mobiele bundel bent beter die gebruiken.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @ArMaBaars welkom terug! Altijd vervelend, dit soort dingen. Er zijn meer mensen die tegen dit probleem aanlopen. Wil je als eerste eens proberen om de V10A eens te rebooten? Haal de stekker er een minuutje uit en steek 'm er daarna weer in. Eigenlijk moet het probleem dan opgelost zijn. Als dat niet zo is, geef je even een gil?
Reputatie 1
Ik ga niet gillen ..... dat hoor je toch niet .... ZELFS NIET MET CAPITALS LOL

vanmorgen de vaste telefoon vd buren uitgeprobeerd op de experia en ook dat was noppes

toen op internet om hier melding van te maken >>>> geen internet noch LAN noch WLAN

toen de Experia gereboot en nog nix

2x opnieuw gereboot en toen deed alles t weer !!

Wil ik hier mijn verhaal kwijt, staat er een nieuw antwoord "reboot XPeria" LOL

Kortom ...... samen kwamen we er uit

Dank
Reputatie 7
Badge +30
Haha fijn dat het gelukt is 😉. Excuses voor het gedoe wat je er van gehad hebt!