Beantwoord

Vaste telefonie verbreekt na paar minuten

  • 6 June 2019
  • 25 reacties
  • 2491 keer bekeken

Reputatie 1
met grote regelmaat valt de vaste telefoon uit, soms na een enkele minuut, soms na wat langere tijd. online zijn alle verbindingen (experiabox) veelvuldig gecontroleerd, via kpn en zelf resetten lost het probleem niet op. vlgs kpn zou het probleem bij ons thuis liggen. ten einde raad nieuwe gigaset gekocht. probleem niet opgelost. vandaag monteur laten komen die enkele draadjes in de contactdoos ( die vóór de exp box zit ) en in de contactdoos in de kamer opnieuw rangschikte. al bij het tweede telefoontje viel de tel weer uit. bij volgende poging lijkt wel verbinding tot stand te komen in die zin dat bij de partij aan de andere kant de tel wel over lijkt te gaan maar dat ik niets kan horen. na een pauze van 5 tot 10 min is dan bellen weer mogelijk. wat kan hiervan de oorzaak toch zijn, het is een groot en erg hinderlijk probleem. dank voor reacties,
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 October 2020, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Hoi @charles1945 . Wat een ergernis! Ik kan me goed voorstellen dat je hier een oplossing voor zoekt en ik hoop dat ik die kan bieden. Wat was de conclusie van de monteur die bij jou is geweest? Is hij/zij vertrokken in de veronderstelling dat het allemaal werkt? Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan duik ik er verder in! 🙂
Reputatie 1
Dag Erwin, De monteur (van door kpn ingehuurd bedrijf) dacht dat het probleem wel was opgelost met één belletje van zijn mobiel naar mijn vaste lijn en omgekeerd. Vroeg ook nog of ik niet met iemand een tel gesprek aan kon gaan dat heb ik niet gedaan want de veronderstelling was dat ik dan zeker een kwartiertje zou gaan bellen. Bij weggaan vertelde hij dat zijn werkzaamheden gratis waren maar ik kreeg wel een nota. Maar goed vandaag weer gebeld met KPN, probleem opnieuw uitgelegd. Nota wordt kwijtgescholden en zaterdag komt er (gratis) weer een monteur, hoop dat dit iets op gaat leveren. Goed gehoord en goed geholpen. Nu de uitwerking nog. Ik wacht dus eerst even af.
Reputatie 1
Vandaag (zaterdag 8.6. ) is er weer een monteur geweest. In de contactdoos die ik eerder noemde zaten 2 grijze kabels waarvan er één niet nodig is maar wel was aangesloten. Die is nu verwijderd en een nieuwe contactdoos. De oude aansluitdoos in kamer is nu ook vernieuwd en de verbindingskabel is doorgemeten op breuk. De vriendelijke monteur leek me slagvaardig en kundig. Het is nu avond, vooralsnog geen storing gehad vandaag. Laten we hopen dat het is opgelost.
@charles1945 Dank voor de update! Je laatste bericht klinkt hoopvol en ik ben blij dat er direct werk van is gemaakt. Is het nog steeds goed?
Reputatie 1
di 11.06 Helaas, zowel gisteren als vandaag weer hetzelfde probleem. Zojuist met ontvangen toegangscode weer KPN gebeld. Opdracht ik moet een lijstje gaan bijhouden van inkomend en uitgaand verkeer en weer melden. Mogelijk externe oorzaak ? Medewerker gaat het "escaleren" lekker vakjargon dus. Binnen 24 uur krijgt hij dan bericht en vervolgens ik, het blijft heel vervelend.
Ik kan me goed indenken dat je er wel een beetje klaar mee bent. We zitten er in ieder geval bovenop, @charles1945 . Sommige storingen zijn blijkbaar niet makkelijk te verhelpen. Ik zie dat het in goede handen is en ga er daarom bewust niet tussen zitten. Ik ben er van overtuigd dat het uiteindelijk netjes wordt opgelost.
Reputatie 1
13 juni. Nadat ik nog niets gehoord had zelf weer gebeld met KPN. Ben teruggebeld. Het onderzoek zou nog bezig zijn. Laat nu net tijdens dit gesprek de lijn weer te storen. Gelukkig heeft de KPN-er het nu zelf ook ervaren. Na meting nog geen onregelmatigheden geconstateerd. Ik werd wel een beetje kriegel van het feit dat er weer verondersteld werd dat van onze zijde of zijde beller per ongeluk knopje werd beroerd en dat het dan toch nog aan de telefoon kon liggen. Nou ja dat is dus je reinste kul als me door twee techneuten al verzekerd is dat intern hier alles okay is. We hopen dat het niet een gebed zonder eind wordt. Hopen dat ik binnen redelijke termijn wordt teruggebeld. Erwin, mag ik weten wat je functie is als moderator, wat kan je voor mij betekenen in deze ?
Natuurlijk mag je dat weten 🙂. Ik behandel vragen die via het forum gesteld worden en heb in principe dezelfde mogelijkheden als de telefonische en chat medewerkers. Omdat dit momenteel in behandeling is bij de juiste afdeling (technische dienst) heeft het geen zin om mij er mee te bemoeien. Ik zie dat je ook gechat/gebeld hebt met een collega en die heeft vanochtend in het ticket het verzoek gezet om weer contact met jou te zoeken. Dat is ook ongeveer wat mijn middelen zijn en dat zou dus dubbelop zijn.

Ik snap dat je heel graag een oplossing wilt en kan je verzekeren dat ze die proberen te vinden. Ik kan je in ieder geval beloven dat men er actief mee bezig is.
Reputatie 1
Dank voor je bericht en morele ondersteuning Erwin. Laten we er het beste van hopen.
🤔
Reputatie 1
17 juni. Inmiddels is hier de derde monteur geweest nadat het probleem zich bleef herhalen. Nu is de experiabox vervangen en het oranje verbindingskabeltje. Vlgs. monteur zat er een "brom"op de leiding mogelijk veroorzaakt door een niet goed funtionerende voeding. Wij hebben de brom nooit waargenomen en als die storing geeft dan functioneren toch ook tv en pc/laptop niet? Weer afwachten of dit inderdaad oorzaak is. Alternatieve oplossing vlgs monteur is poort in kast ( wijzigen ) want dan zou er iets met de printplaat kunnen zijn. Abacadabra voor mij. We wachten maar weer af.
Ik help je hopen, @charles1945 . De technische melding hebben ze in ieder geval nog open laten staan, dus mocht het (onverhoopt) wéér misgaan dan kan er gelijk actie worden ondernomen. Uiteraard hoop ik dat dit niet nodig is.
Reputatie 1
Het is nu de 20e juni 's avonds. We hebben diverse inkomende en uitgaande gesprekken gehad en tot op heden geen storing meer gehad. Mogelijk is er dus toch een oplossing gevonden dus nu heerst er positiviteit en we hopen dat dit blijvend is, Gelukkig nog noodlijn achter de hand maar hopelijk hebben we die niet nodig. Voor nu in elk geval dank voor de support aan Erwin en het geduld van de monteurs. ☺️
Geen nieuws is goed nieuws, ga ik van uit. Ik heb ook het idee dat het probleem na veel onderzoek en proberen opgelost is. Mocht er ooit weer iets zijn (wat ik uiteraard niet hoop) weet je mij te vinden!
Reputatie 1
Dank voor alle support, het probleem lijkt opgelost.
Reputatie 1
Nog geen maand geleden heb ik successievelijk 3 monteurs op bezoek gehad die mijn probleem zouden verhelpen: de verbinding van mijn vaste telefoon wordt verbroken , soms na heel korte tijd dan weer na enkele minuten. Dit komt voor bij zowel bellen als gebeld worden. Alle doormetingen, eindje knippen, nieuwe contactdoos etc. tot het plaatsen van een nieuwe experiabox ten spijt hebben niets geholpen.
Na het laatste bezoek (plaatsin exp box) leek het even goed te gaan maar nee hoor het lijkt zelfs in heviger mate terug te komen want geen enkel gesprek langer dan enkele minuten kan gevoerd worden. Wat nu ??? Wie was de moderator die mij iedere keer gerust stelde? Ik kan alle vorige verslagen niet vinden. Groet Ralph

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Omdat ik dit relaas in eerste instantie niet terug kon vinden heb ik een nieuwe vraag geformuleerd. Het is nu 1 augustus, we zijn vaak weggeweest en daardoor niet in staat een follow up te schrijven. Het probleem leek opgelost zoals ik schreef maar niets is minder waar. Na dus 3 monteursbezoeken enkele dagen geen problemen gehad. maar nu in alle hevigheid herhaling van het probleem. Bij elk uitgaand of inkomend telefoontje moeten wij nu melden dat de telefoon ineens uit kan vallen en dat gebeurt dan ook soms na heel korte tijd soms na enkele minuten. Ook de nieuwe experiabox biedt dus geen soelaas. Wat nu, weer een aantal nieuwe monteurs op de stoep ? Kan ik terug naar een vaste lijn zonder glasvezelgedoe? Wie het weet mag het zeggen maar de irritatie neemt weer toe.

Mijn schoonmoeder van 89 heeft precies het zelfde probleem. Ook monteurs geweest. Toestellen er op en er af. Mijn conclusie is dat het probleem ligt in de experia box. Gaarne dring hulp want het speelt al lang.

Zou de nieuwe Box 12-modem helpen. DE KPN monteur die vorige week bij haar was, en van een dergelijk probleem kennelijk nooit gehoord bracht GEEN nieuwe mee.

Zelf werk ik al jaren met de Fritz!Box zonder enige problemen. Eerst via ADSL van de KPN dochter X4ALL en nu via glas met de KPN dochter Solcon.

Hoi @JanHeijo . Er zijn dus monteurs geweest? Wat is hun conclusie?

Kun je in je profiel de gegevens van jouw schoonmoeder vermelden en mij hier een seintje geven? (zet je ook even jouw contact telefoonnummer in je profiel? )

 

Zijn monteurs geweest. Hun conclusie: aan onze kant is alles OK. Probeer er maar één vast toestel op. Dat gedaan. Hielp niet.
Probeer het wel met V12.
Helpt dat ook niet dan kom ik hier terug.

Ik duik er graag voor je in. Ik lees het wel als je mijn hulp nodig hebt. (in dat geval graag de gegevens van je schoonmoeder in het profiel)

Is dit opgelost? Zo ja hoe? Heb exact zelfde probleem bij schoonmoeder. Alarm op zelfde telefoondraad doet het wel. Tenminste, lijkt het te doen. Volgende week monteur maar ik lees al dat dat niets gaat oplossen.

@Tenslotte : Ik kan hier op afstand weinig zinnigs over zeggen. Zij heeft met de helpdesk gebeld? Laten we die monteur dan even afwachten.

Als het probleem blijft duik ik er graag voor je in.

Week of 4 geleden, aantal herstarts etc. Telefoon deed het weer even. Vorige week wederom, zelf herstart, deed het weet even. Zaterdag weer niks, helpdesk: t/m experia doet alles het…. ligt bij u. Nieuwe telefoon, niks. Direct aangesloten op experia, buiten de woning, naast glasvezelkastje: helemaal niks. Helpdesk: probleem, synchronisatie loopt vast. Getracht snellere komst monteur. Woensdag. Nu doettie het weer even. Morgen komt monteur, kan niks vinden, overmorgen weer hetzelfde en we kunnen weer een week wachten. Uit dit forum maak ik op dat het veel vaker voorkomt maar niet direct herkent wordt. Daar maak ik me zorgen om. Totaal onverantwoord dat oud besje van 89 misschien wel of niet of soms een alarm heeft en meestal niet of nooit of soms kan bellen. Vooral in deze tijd van isolement. Ik wil graag weten hoe ik er voor kan zorgen dat morgen het probleem opgelost is. Afwachten tot het weer mis gaat is geen optie 

Dat snap ik.  Maar garanties kan ik niet geven. Ik mag er van uit gaan dat de monteur ter plekke een beter oordeel over de situatie kan geven dan ik. Kun je wel je profiel de adres gegevens van je schoonmoeder zetten? Dan kan ik het ticket volgen.