Beantwoord

vaste telefoon en KPN standaardantwoord op antwoordapparaat

  • 2 February 2021
  • 7 reacties
  • 189 keer bekeken

Sinds 1 februari 2021 heeft KPN zonder instemming op mijn vaste telefoon met antwoordapparaat hun standaardantwoord van “spreek uw boodschap in” in “belt u later terug”.

  1. ik kan niet meer horen wie er gebeld heeft, zodat ik terug kan bellen
  2. ik kan op het antwoordapparaathet antwoord niet veranderen
  3. Als ik de telefoon wil opnemen en toets indruk om toch de beller te woord fte kunnen staan, is niet meer mogelijk.
  4.  Wat is de reden dat de KPN dit heeft gedaan
icon

Beste antwoord door Denise van KPN 9 February 2021, 10:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @Pietparree! Op 2 februari hebben we de voicemail voor vaste telefonie verbeterd. Je kunt meer informatie over deze verbeteringen en informatie over het instellen en wijzigen van jouw voicemail teruglezen op onze website. 

Hallo @Denise_ , worden de klanten met een telefoonabo van deze aanpassingen nog op de hoogte gebracht via een nieuwsbrief of zo if ben ik hier nu toevallig achter gekomen omdat ik het forum doorlees?

In MijnKPN staat standaard ingesteld dat na X maal overgaan de telefoon doorschakelt nar 1233.

Werkt 1233 dan niet meer?

Want als ik vanaf de vaste telefoon naar 1233 bel krijg ik de tekst te horen ‘welkom bij voicemail’ ‘u heeft geen berichten’. 

Die laatste zin natuurlijk in mijn persoonlijke geval.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik ga ervan uit dat klanten met vaste telefonie per e-mail op de hoogte worden gebracht. Ik moet je wel eerlijk zeggen dat ik niet van deze wijziging afwist en het moest lezen op onze website.

Voor het afluisteren van jouw voicemail met de vaste telefoonlijn kan je bellen naar 0842-333. Als je een nieuw bericht hebt, zijn er verschillende opties in het VoiceMail menu waaruit je kunt kiezen.

Hallo @Denise_ , bedankt voor je reactie, sinds ik TFT-klant was en nu een echte KPN-Hussel-klant gebruik ik al 1233 om naar de voicemail de bellen en werkt perfect.

Verder weet ik uiteraard goed hoe de VM werkt, maar dat KPN daar 2 soorten nummers voor gebruikt bij de vaste telefoon komt bij mij vreemd over.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dat snap ik! Ik weet niet beter dan dat je voor voicemail naar 0842-333 belt met jouw vaste telefoon. 

Middels het antwoord van Denise lees ik ook dat voor het aanzetten van de voicemail van KPN

een standaardtarief geldig is. Welk tarief is dat? 

Voorheen kon ik via mijn eigen toestel een boodschap inspreken en ontvangen.

Nu kan dat alleen via te betalen KPN. Ik ben benieuwd wat de KPN al standaardtarief hiervoor hanteert.

 

Reputatie 7
Badge +17

Jouw voicemail instellen kan op drie manier:

  • VoiceMail als je je telefoon na 5 x overgaan nog niet hebt opgenomenToets *61*0842333# en verbreek de verbinding.
  • VoiceMail als je in gesprek bent Toets *67*0842333# en verbreek de verbinding.
  • Inkomende gesprekken direct doorschakelen naar VoiceMail Toets *21*0842333# en verbreek de verbinding.

Voor het bellen naar voicemail betaal je het reguliere tarief van € 0,15 (starttarief) + € 0,15 per minuut. Heb je BelOnbeperkt Nederland of Altijd dan is het bellen naar voicemail gratis.