Beantwoord

vaste telefoon gaat direct naar voicemail

  • 29 June 2020
  • 8 reacties
  • 4449 keer bekeken

Mijn telefoon schakelt sinds twee dagen automatisch direct door naar voicemail als er iemand belt. In MijnKPN gekeken, daar staat de instelling niet op doorschakelen. Via de telefoon de code gebruikt *61*0842333# om na 5x overgaan pas naar voicemail te schakelen. Dat helpt ook niet. 

icon

Beste antwoord door Wila68 3 July 2020, 11:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Kan je überhaupt nog zelf bellen met je telefoon? Dus bv naar een vriend(in).

Welke experiabox heb je? (V8, V9, V10, V10A)

Zelf bellen is geen probleem. De box moet ik ff nakijken maar is zo’n twee jaar geleden geïnstalleerd. 

Okee.

VM wordt direct doorgeschakeld indien niet bereikbaar (bv defecte Experiabox of onbereikbare SIP server daarin.

Dus.. om uit te sluiten dat het een instelling is doe eens

bellen met code #21# en na de 4 toontjes de verbinding verbreken. Dat sluit de instelling ‘direct doorschakelen’ tenminste uit.
bellen met code #61# en na de 4 toontjes de verbinding verbreken. Dat sluit “bij in gesprek” en “bij onbereikbaar” uit.

En bel dan nu eens met een mobiel je eigen vaste nummer. Gaat ie over?

Allebei geprobeerd. Als ik met mijn mobiel bel schiet hij nog steeds bij de 1e keer overgaan in voicemail. Op de telefoon is te zien wie er belt en hij geeft ná afloop 3 piepjes. 

Zit er dan een antw.app. in het basisstation van je draadloze telefoon.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, Wila! Het klinkt inderdaad alsof er een antwoordapparaat in je telefoon zelf zit die nu aan staat. Welke telefoon heb je? In de handleiding zal dan staan hoe je het antwoordapparaat weer kunt uitzetten.

Was idd een intern antwoord apparaat. Had de verkeerde handleiding maar heb de instellingen nu gevonden. Bedankt voor de hulp. 

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen, Wila :)