Beantwoord

Vaste telefoon gaat maar 3 keer over, hoe kan ik dat verlengen?

  • 21 January 2019
  • 16 reacties
  • 6452 keer bekeken

Onze vaste telefoon gaat maar 3 keer over waardoor we vaak te laat zijn met opnemen. Hoe kan ik dit veranderen?
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 21 January 2019, 14:44

Bekijk origineel

16 reacties

Gebruik je voicemail?

Het is sinds begin 2020 niet meer mogelijk om het aantal keer overgaan naar voicemail te wijzigen. Dit is alleen 4 X (ca. 20 sec.).
Bij doorschakelen naar een andere telefoonnummer kan (nog) wel gekozen worden uit 1 X tot 9 X.


Het aantal keren overgaan tot voicemail kun je instellen mits je telefoon via het modem is aangesloten.
Ga dan naar MijnKPN. 1 tot 10 keer is mogelijk. Standaard is 4 X (20 sec.).

klik op producten - in het midden staat je Thuis (adres), klik daarop - vervolgens rechts op je telefoonnummer - stel daar het gewenste aantal keren in 1 tot 10 x (= 5 tot 50 sec.). Onderaan op opslaan klikken.

Reputatie 7
Welkom op het KPN forum @Marin 1, leuk dat je hier je vraag stelt. Heb je de post van PeterG nog gelezen? Ik ben wel benieuwd of het je is gelukt om de overgang naar de voicemail te verlengen. Laat je het weten?
Reputatie 7
Helaas geen bericht van je @Marin 1 betekent dat een goed bericht? Ik ga ervan uit dat je met hulp van PeterG antwoord hebt op je vraag. Ik sluit daarmee je topic. Toch nog een vraag? Voel je vrij om hier alsnog een reactie achter te laten 🙂

Ook ik zou graag mijn instellingen veranderen, maar zie deze genoemde optie nergens meer? Is dat aangepast sinds 2019? Ik kan alleen maar kiezen voor de optie "doorschakelen", ik kan niet aanpassen hoe vaak de telefoon over moet gaan.  

@Lionne2

Doorschakelen naar voicemail kan alleen nog maar met 4 X. Bij een dect kan het zijn dat je de ringtone dan inderdaad maar 3 X hoort. Ikzelf heb een dect met antwoordapparaat vanwege die beperking. En om geen gesprekskosten te hebben om berichten te beluisteren. Dat heb je met voicemail wel. Bovendien kun je met een AA het gesprek nog steeds aannemen als de beller inspreekt.

Schakel je door naar een ander telefoonnummer dan kan je wel kiezen uit 1 X tot 9 X.

 

Dank. Ik heb een dect en kocht daar een los dect antwoordapparaat bij om precies dezelfde redenen. Maar die kunnen niet op elkaar aangesloten, en het is onmogelijk om een ander los antwoordapparaat te kopen. Die bestaan gewoon niet meer. Daarom wilde ik de optie voicemail gaan gebruiken, maar zo te lezen moet ik daar ook maar van af zien. 

Dat is raar, @Lionne2 .

Op een los antwoordapparaat zitten n.m.m. altijd 2 RJ12 aansluitingen. Eentje LINE voor de telefoonaansluiting en eentje PHONE voor aansluiten van het toestel.
Wat is merk en type van je ant.app.?

Anders kan het altijd met een RJ12 splitter. Zelfs bij de bouwmarkt te krijgen.

Meest handig is natuurlijk een dect met geïntegreerd antwoordapparaat :relaxed: . (daarom bestaan losse ant.app. ook niet meer. En door voicemail.)

Ik heb op dit apparaat dus maar 1 RJ12 zitten, is een Gigaset box 200A. Een splitter zou dus kunnen werken?? Mijn telefoon is ook van Gigaset, maar ik zou niet weten hoe ik ze met elkaar moet verbinden. 

 

Dat is ook een basisstation. Daar kan je gewoon je handset(s) op aanmelden (max 4).
Deze wordt zelfs geleverd inclusief een handset!
Wat heb je daarmee gedaan dan?

Aangezien ie geen oplaadmogelijkheid heeft wordt je 'huidige’ basis/oplaadstation gedegradeerd tot alleen een oplaadstation. Die hoeft dan meer meer op de telefoonlijn aangesloten te zitten.

Deze is het. Hoe moet ik dan in vredesnaam mijn duo-telefoon hierop aanmelden?? Zit ook helemaal geen gebruiksaanwijzing bij. Ben al een week aan het puzzelen, niemand kan me helpen. Dus als je de gouden tip voor me hebt??
 

 

Zit ook helemaal geen gebruiksaanwijzing bij

Dat is ook weer heel apart en raar! Wel in een Nederlands (web)shop gekocht? Ik vind 'm namelijk alleen bij Amazon en dan is ie niet geheel compatibel met het Nederlandse telefoonnet. De nummerweergave zal op zeker niet werken via deze.

Ik kan er namelijk ook geen Nederlandse gebruiksaanwijzing van vinden dus denk maar zo dat dit model niet voor Nederland is. Het zal ook de nummerweergave bij KPN niet ondersteunen. Een voor Nederland bedoelt model heeft M101 in de code.

Toestellen aanmelden gaat als bij iedere basis: houdt de pagingtoets enkele seconden ingedrukt. Het basisstation staat dan 1 minuut in aanmelden.

Vervolgens een handset volgens diens menu aanmelden op de basis. Pincode 0000 gebruiken.

Wat heb je gedaan met het bij de 200A geleverde handset?????

Van alle ergernis af? Koop gewoon bij Bol.com of Mediamarkt een set met ingebouwd antwoordapparaat. Bij Bol wel opletten dat er bij staat dat ie voor Nederland geschikt is. De webshop is namelijk ook voor Belgen. Maar bij zo'n model werkt de nummerweergave bij KPN niet.

Een gigaset duo met geïntegreerd ant.app. is namelijk helemaal niet duur. Deze is € 39 bijvoorbeeld.

Meer sets met 2 handsets en ant.app..

Dank voor alle moeite!! Het is me inmiddels gelukt om 1 handset aan te melden, maar vervolgens vervallen alle opties op mijn handset voor het instellen van het antwoordapparaat. Inderdaad had ik ook geen nummerweergave meer, toestel is gekocht via Amazon. 

Ik heb alles nu weer in originele staat terug, zonder antwoordapparaat. Dat ga ik maar op Marktplaats zetten…. Ik had onlangs een nieuwe telefoonset gekocht bij mijn al bestaande antwoordapparaat. Niet wetend dat 2 maanden later mijn antwoordapparaat stuk zou gaan….. Ik ga eens kijken of dit inderdaad een optie voor me is, dan ben ik van alle gezeur af!

Heel veel dank voor het meedenken en de hulp, waardeer ik zeer!!

Niet wetend dat 2 maanden later mijn antwoordapparaat stuk zou gaan .

Was dat dan nog een ant.app. met een bandje? Mechanisch dus?

Heel veel dank voor het meedenken en de hulp

Ik was adviseur voor klanten van de plaatselijke telefoonwinkel m.b.t. DECT. Bij mijn weten verkopen ze geeneens meer DECT.
Bellen met mobiel (zeker abo met onbeperkt) is extreem veel goedkoper al.

Nee, zonder bandje. Maar nu is ie stuk. ;-) Mobiel bellen vind ik niet fijn, teveel ruis, storing, etc. Ik wil gewoon thuis gebeld worden, en als ik er niet ben een bericht kunnen laten inspreken. Maar Voicemail kost inderdaad geld en werkt dus ook niet fijn.

Mobiel bellen vind ik niet fijn, teveel ruis, storing, etc.

Hmm, ook weer apart. Dat is iets uit de analoge ATF tijd, niet uit de GSM of 3G, 4G tijd.

Hier nooit ruis (het is digitaal) of storing. Bel sinds kort via 4G en thuis werkt m'n toestel volledig via de wifi. Dus zeker thuis altijd perfecte verbinding. Onbeperkt bellen dus welk E.U. nummer ik ook bel en hoe lang, het kost me niets.

Via 4G is de verbinding ook super.:slight_smile: . Maar dat kan in buitengebieden wel eens wat minder streepjes zijn.

Ik gebruik al 8 jaar de vaste niet meer. Men hoeft zich dan ook niet af te vragen of ze het vaste of mobiele nummer moeten bellen.

Mocht je een DECT kopen met geïntegreerd antwoordapparaat zet de doorschakeling naar voicemail dan wel UIT!

Reageer