Beantwoord

Vaste telefoon gaat wel over maar de lijn blijft dood (bij zowel in - als uitgaande gesprekken)

  • 29 October 2022
  • 13 reacties
  • 352 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Ben nu al weken bezig voor de vaste telefoonlijn van mijn schoonmoeder, meerdere malen contact gehad. Telefoon gaat over, maar bij opnemen zowel in als uitgaand blijft de lijn dood. DE telefoon is voor haar (96 jaar) en nog zelfstandig wonend heel belangrijk,

Tot nu toe is de enige optie om het weer goed te krijgen een herstart van de Experia 12, waarna alles weer goed gaat, maar meestal niet langer dan een tot twee dagen.

Van KPN kant is alles aal geprobeerd geswitch naar phone 2 wat in eerste instantie niet lukte, maar na diverse pogingen wel, begreep uit het verhaal dat er ook wat gestoeid is met poorten, maar het probleem blijft. Na deze switch werkte het één week probleemloos en nu begint de ellende opnieuw.

Bij vorige telefoongesprekken was mij beloofd dat als het weer fout zou gaan er een nieuw modem opgestuurd zou worden, maar dat ging heel moeizaam want er waren nu andere “dingen” gedaan dan eerder. Bijvoorbeeld ook een reset, gaf aan om even de geschiedenis door te lezen. Bij een fabrieksreset moet je namelijk weer het standaard wachtwoord van de Experiabox gebruiken.

Afijn al met al is het nu toch gelukt om een ander modem te krijgen, maar wat een raar vervangings-systeem naar een Primera winkel oude modem direct inleveren en dan nieuwe mee krijgen.

Hoop dat het nu gaat lukken, naar mijn idee moet het aan het modem liggen als het alleen maar is op te lossen door een herstart of reset. Heeft het afgelopen jaar perfect gewerkt en er is niets veranderd aan bekabeling, telefoon etc.. Even afwachten maar is om er moedeloos van te worden. Heb zelf nog een Experaibox V10 liggen maar die kan je schijnbaar niet zomaar gebruiken. Op zich ook vreemd wan ik heb mijn box zonder enig probleem vervangen door een Fritzbox 7590 AX inclusief SIP gegevens.

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 2 November 2022, 14:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Koudhe 

 

Je kan jouw V10 daar gerust aansluiten, als je hem daar aangesloten hebt dan eerst een fabrieksreset doen door het resetknopje aan de achterkant in te drukken tot het powerlampje rood wordt, hij zou dan de SIP gegevens van het abonnement van je schoonmoeder moeten laden.

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Koudhe 

 

Je kan jouw V10 daar gerust aansluiten, als je hem daar aangesloten hebt dan eerst een fabrieksreset doen door het resetknopje aan de achterkant in te drukken tot het powerlampje rood wordt, hij zou dan de SIP gegevens van het abonnement van je schoonmoeder moeten laden.

Heel bijzonder want volgens de KPN medewerker kan dit niet !!! maar is een poging waard

Reputatie 7
Badge +18

Heel bijzonder want volgens de KPN medewerker kan dit niet !!! maar is een poging waard

Dan was die KPN medewerker zeker in de war met TV ontvangers, die kan je i.d.d. niet zomaar wisselen omdat het abonneenummer daar vast in blijft staan ook al reset je hem, alleen KPN kan die verwijderen.

Modems zijn wel gewoon uitwisselbaar.

Reputatie 4
Badge +4

Zou het erg waarderen als een van de mods reageert

 

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @Koudhe 

 

Je kan jouw V10 daar gerust aansluiten, als je hem daar aangesloten hebt dan eerst een fabrieksreset doen door het resetknopje aan de achterkant in te drukken tot het powerlampje rood wordt, hij zou dan de SIP gegevens van het abonnement van je schoonmoeder moeten laden.

Gedaan en werkt perfect tot nu toe, heel bizar dat KPN meld dat dit niet kan !. Of het kan zijn dat men het dan niet meer begrijpt, 12 geleverd en 10 aangesloten, dus administratief klopt het dan niet meer

Reputatie 7
Badge +18

Ze kunnen wel zien welk modem eraan hangt zolang het een KPN modem is, maar ik dacht niet dat ze er administratief wat mee doen, alleen als je erover belt met de KS dan kijken ze wat eraan hangt.

 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Koudhe, wat rot dat de vaste telefoon van je schoonmoeder al zo'n tijd niet (goed) werkt. Fijn dat je haar ermee helpt. 

Goed om te zien dat je hier al op weg geholpen bent door @GeSp. We hebben verschillende behulpzame gebruikers hier op ons forum. We sluiten als moderators ook aan, maar dat kan door drukte soms even duren.

Ik lees dat het modem van je schoonmoeder al vervangen was, maar dat 't probleem terug gekomen is. Verder lees ik dat je jouw oude Experia Box nu bij haar thuis aangesloten hebt, en dat de telefoon nu werkt. Heb ik het zo goed begrepen? En werkt de telefoon intussen nog steeds bij haar thuis? Verder zie ik ook dat je al gegevens in je forumprofiel hebt gezet, top. Ik vraag me alleen af of dit jouw eigen gegevens zijn of die van je schoonmoeder? Vul anders haar gegevens in bij de persoonlijke opmerkingen. Dan kan ik ze erbij pakken.

Reputatie 4
Badge +4

Hoi @Alexandra Dank voor je opmerkingen en het meedenken. Was trouwens vrij lang geleden dat ik hier geweest ben maar weet dat dit een behulpzaam foum is. De modem is door mij vervangen met "mijn” Experiabox V10 die niet meer in gebruik is, heb zelf een Fritz Box 759 AX gekocht en geïnstalleerd.

Werkt trouwens perfect 😀

Want het proces om een vervangend modem V12 via KPN te krijgen verloopt erg moeizaam. Tot nu toe gaat het met de V10 prima maar ik laat die nog even werken als het zo'n 14 dagen goed gaat zal ik de vervangende V12 die opgehaald is installeren.

Zal hier in de ervaringen delen, maar ga ervanuit dat geen bericht een "goed bericht” is zal ook doorgeven wanner ik de V12 geïnstalleerd heb. 

In mijn profiel zal ik de gegevens van mijn schoonmoeder invoeren misschien dat je dan de historie in kan zien 😰

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Alexandra Dank voor je opmerkingen en het meedenken. Was trouwens vrij lang geleden dat ik hier geweest ben maar weet dat dit een behulpzaam foum is. De modem is door mij vervangen met "mijn” Experiabox V10 die niet meer in gebruik is, heb zelf een Fritz Box 759 AX gekocht en geïnstalleerd.

Werkt trouwens perfect 😀

Want het proces om een vervangend modem V12 via KPN te krijgen verloopt erg moeizaam. Tot nu toe gaat het met de V10 prima maar ik laat die nog even werken als het zo'n 14 dagen goed gaat zal ik de vervangende V12 die opgehaald is installeren.

Zal hier in de ervaringen delen, maar ga ervanuit dat geen bericht een "goed bericht” is zal ook doorgeven wanner ik de V12 geïnstalleerd heb. 

In mijn profiel zal ik de gegevens van mijn schoonmoeder invoeren misschien dat je dan de historie in kan zien 😰

@Koudhe Graag gedaan. Goed om te horen dat 't nog steeds goed werkt. En lijkt me een goed plan om dat nieuwe modem op een gegeven moment aan te sluiten. Laat maar weten hoe het verder is verlopen, dat lezen we hier graag, ook als je nog vragen hebt natuurlijk!

Reputatie 4
Badge +4

Nu één week de Experia V10 en geen enkel probleem gehad met telefonie. Nog een week probleemloos en dan ga ik de Experia V12 er weer aanhangen die opgestuurd is. Wordt vervolgd, maar volgens mij was dit een duidelijk probleem in de “oude” V12

Reputatie 4
Badge +4

3 weken met Experia  V10 probleemloos bellen, nu de Experia 12 geplaatst, geen problemen met aansluiten op het glasvezelnetwerk. Het is nu wel duidelijk voor mij dat het een probleem/defect in de “oude” Experia 12 is. Wordt vervolgd.

Reputatie 4
Badge +4

Blijft perfect werken, dus geen updates meer

Reputatie 7
Badge +19

@Koudhe Goed om te horen, dankjewel voor de updates!