Beantwoord

Vaste telefoon geeft geen geluid

  • 6 December 2022
  • 8 reacties
  • 335 keer bekeken

Als ik gebeld word op mijn vaste telefoon geeft de telefoon geen geluid, zodat ik gesprekken mis!

Wel kan ik naar andere bellen met de vaste telefoon.

Kan dit komen omdat ik recent een nieuwe Experia box 12 heb aangesloten?

Modem al gereset, tel.aansluiting eruit en weer erin, laten testen via Kpn , maar geen resultaat.

Alle lampjes branden, tel.poort gewisseld maar geen verandering.

Wie weet dit op te lossen.

 

icon

Beste antwoord door Pedro01 13 December 2022, 11:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Pedro01 gebruik je een vaste telefoon of een DECT-telefoon?

Al eens een andere telefoon geprobeerd?

Is de telefoon binnen de KPN Box12 wel actief?

 

Een dect telefoon. Voorheen met de Experia box 8 ( 1,5 mnd geleden ) geen problemen. Sinds kort wel, we kwamen erachter daar mensen vroegen of we de vaste telefoon niet meer gebruikten, omdat we niet opnamen!

Bij de box 12 zie ik wel het groene lampje branden, maar hoe stel ik vast of deze actief is ?

Bij de test via Kpn zijn er bij  de telefoonverbinding geen problemen.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Pedro01,

Als ik het goed begrijp kunnen anderen je wel bellen en gaat hij ook wel over, maar hoor jij helemaal niet dat je gebeld wordt en kan je dus ook niet opnemen. Niet zo handig natuurlijk 😬

Je hebt de Box 12 nu 1,5 maand in gebruik, heb je sinds je dit modem aan hebt gesloten nog wel telefoontjes ontvangen? Of was de laatste keer dat dat gebeurde nog met het oude modem? Als je je niet kan herinneren dat je ooit een gesprek binnen hebt gekregen met het nieuwe modem, zou je hem dan willen resetten?(klik) Hopelijk gaat het daarna wél goed!

Beste Maya,

Geen telefoontjes opgenomen op de vaste telefoon..als je niet hoor dat je gebeld wordt dan neem je ook niet op. Kwamen er toevallig achter toen onze dochter e.e.a. vroeg ( via mobiel) of we niet thuis waren, omdat we de telefoon niet opnamen !!

Ondertussen box 12 gereset, maar geen verandering. Verder alles al een keer uitgezet en opnieuw opgestart, maar geen resultaat. 

Wat nu te doen ?

Vast bedankt voor de reactie. 

Beste Maya,

Nog ff wat geprobeerd:

eerst de poort gewisseld ( van 1 naar 2) toen gereset en gebeld van mobiel naar vast...enne ..hij doet het weer met geluid erbij. Dus opgelost.

Thanx 

gr. Pedro

Reputatie 7
Badge +20

Aha, top dat je de oorzaak gevonden hebt @Pedro01! Dan zal het stekkertje van je telefoon in het oude modem vermoedelijk óók in de 2e poort hebben gezeten en was je nummer daar op geregistreerd 😊

Zou zo maar kunnen… Thanx for supporting.

Prettige Feestdagen 🎄🎅🎁

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan en jij ook hele fijne dagen gewenst! 😊