Beantwoord

Vaste telefoon (Giga Set) werkt niet

  • 15 July 2021
  • 7 reacties
  • 1894 keer bekeken

Ik heb onlangs een nieuwe Gigaset aangeschaft. Het lukt mij wel op met deze telefoon te bellen, echter gaat de telefoon niet over wanneer iemand mij probeert te bellen. Ik heb mijzelf gebeld met een mobiele telefoon, ik hoor op deze mobiele telefoon wel dat hij over gaat, maar de gigaset maakt zelf geen geluid en ik kan het gesprek ook niet aannemen.

 

Ik heb reeds de experiabox opnieuw opgestart en ik heb ook getracht een doorschakeling uit te schakelen door middel van #*21*, maar dit is niet de oplossing. Ik kan verder op mijn KPN account ook niet vinden dat het nummer doorgeschakeld zou zijn. Weten jullie misschien hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Ik zie dat dit probleem heel vaak voorkomt op internet, maar eigenlijk zie ik bijna nergens dat het probleem is opgelost, en waar dat wel het geval is werkt die methode niet bij mij.

 

Bij voorbaat dank.

Arjo

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door ArjoDe 20 July 2021, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @ArjoDe ,

dit probleem heb ik eerder gehoord toen bleek dat er te weinig volt op de telefoon aansluiting stond,welke experia box heeft u?Dit zal waarschijnlijk de v8 zijn,die heeft dit vaker.Werkte hij met de oude huistelefoon wel of heeft u een nieuwe gekocht om dit probleem?

Hallo @ArjoDe ,

dit probleem heb ik eerder gehoord toen bleek dat er te weinig volt op de telefoon aansluiting stond,welke experia box heeft u?Dit zal waarschijnlijk de v8 zijn,die heeft dit vaker.Werkte hij met de oude huistelefoon wel of heeft u een nieuwe gekocht om dit probleem?

Bedankt voor uw reactie.

Ik denk haast dat het niet aan de voltage kan liggen omdat mijn vorige telefoon het probleemloos heeft gedaan. Ik heb de vorige telefoon vervangen omdat deze soms de verbinding verloor waardoor het telefoongesprek werd beëindigd. 

Het klopt dat ik inderdaad de v8 experiabox heb, zou het een idee zijn om deze dan te vervangen?

 

Met vriendelijke groet,

Arjo

Ja,je kan het beste proberen 0800-0402 te bellen en een nieuw modem aan te vragen.

 

Ik heb vanmorgen contact gehad met KPN. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat er geen problemen kunnen zijn met mijn experiabox, maar dat het echt aan de telefoon zelf ligt. Ik heb wederom de handleiding van mn telefoon erbij gehaald en kan echt niks vinden wat het probleem verhelpt.

Ik kan op internet wel een bericht vinden waarin een medewerker van KPN aangeeft dat het probleem wel degelijk bij de experiabox v8 ligt en na vervangen hiervan bij een andere klant was hetzelfde probleem wat ik ervaar ook daadwerkelijk verholpen. Ik loop nu dus een beetje vast.

Het klopt dat ik inderdaad de v8 experiabox heb, zou het een idee zijn om deze dan te vervangen?

Al je telefoonproblemen zijn ongetwijfeld terug te voeren op de V8. Ook wegvallen verbinding naar mijn mening.

De V8 (laten) omruilen en er gaat een wereld voor je open. Hopelijk dan wel voor een V10 of V10A.

Waarschijnlijk is een kpn moderator op het forum meer bereid de V8 om te ruilen. Plaats daarvoor je gegevens in je profiel (niet hier in het topic i.v.m. privacy).

Ik heb zelf vaste telefonie zo'n 9 jaar geleden terzijde geschoven. Mij te duur. Mobiel (die ik toch heb) nu met onbeperkt bellen bevalt prima.

Zowel gesprekskosten als Belonbeperkt zijn me te prijzig op de vaste lijn.

Ik heb vanmorgen contact gehad met KPN. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat er geen problemen kunnen zijn met mijn experiabox, maar dat het echt aan de telefoon zelf ligt. Ik heb wederom de handleiding van mn telefoon erbij gehaald en kan echt niks vinden wat het probleem verhelpt.

Ik kan op internet wel een bericht vinden waarin een medewerker van KPN aangeeft dat het probleem wel degelijk bij de experiabox v8 ligt en na vervangen hiervan bij een andere klant was hetzelfde probleem wat ik ervaar ook daadwerkelijk verholpen. Ik loop nu dus een beetje vast.


Bij kpn reageert elke medewerker anders ik zou gewoon nog een keer bellen(werkte bij mij ook)

Hartstikke bedankt voor de hulp allemaal. 

 

Mijn probleem is verholpen. Er is een online tool op KPN die je stapsgewijs meeneemt om te kijken wat het probleem veroorzaakt. Deze tool raadde mij aan om mijn telefoonstekker in poort 2 van de experiabox te stoppen. Ik had dit wel al eerder geprobeerd, maar deze tool ging vervolgens zogezegd mijn telefoonnummer verplaatsen naar poort 2. Na het opnieuw opstarten van de telefoons bleek dit het probleem verholpen te hebben.

 

Jammer dat dit telefonisch niet voor mij gedaan kon worden. De mevrouw aan de telefoon was er ook al snel over uit dat er iets mis zou moeten zijn met de telefoons en dat het probleem niet bij de experiabox kon zitten. Toch blij dat jullie internettool mij wel verder heeft kunnen helpen.