Vaste telefoon hapert

  • 18 November 2020
  • 16 reacties
  • 294 keer bekeken

Mijn vaste telefoon zit aan de Experiabox middels een huiscentrale. Nu werkt het op zich goed. Alleen: de Eperiabox gooit om de haverklap de telefoon eruit. Hoor je een ruis en kun je niet bellen. Soms gaat het een paar weken goed, dan weer gebeurt het 3x per dag. Wanneer je de E-box uitdoet (met knopje of stekker) en even later weer aan, doet ie het weer. Maar niet voor lang. ..


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Hi @Uitgooier, welkom op het forum! Wat balen dat je telefoon niet goed werkt. Als je de hoorn oppakt dan hoor je dus geen kiestoon, maar alleen ruis? Kun je dan niet bellen en gebeld worden? Welk lampje brandt er dan op je Experia Box? Kun je de servicetool eens doorlopen om te kijken of je daarmee het probleem oplost?

Dank voor de reactie! Kon inderdaad niet bellen of gebeld worden.  Moest steeds het systeem uit- en aanzetten, en dat een paar keer per dag. Lastig in deze coronatijd. Ik heb op advies van de klantenservice inderdaad de servicetool gevolgd > systeem stilleggen > internetkabels eruit > nieuwe software voor tv gedownload via de Experiabox.  Dit laatste was erg belangrijk.

Verder ook de automatische voicemail uitgezet. Dat heb ik namelijk ook nog gehad: ik nam een inkomend gesprek op en hij gooide hem meteen op de voicemail.

Na dit alles kan ik nu weer bellen of gebeld worden. Tot nu toe tenminste. Misschien moet uiteindelijk de Experiabox vervangen worden. Zover is het op dit moment nog niet.

Ik ben overigens zeer tevreden over de klantenservice van KPN. Goed bereikbaar en deskundig advies.

Ook de aanwijzingen op de KPN-site zijn actueel en werken echt!

Reputatie 7
Badge +10

 nieuwe software voor tv gedownload via de Experiabox.  Dit laatste was erg belangrijk.

Heel vreemd dat software voor de TV-ontvanger ook maar iets met telefonie te maken zou hebben.

Reputatie 4
Badge +5

Wat fijn dat het weer werkt, @Uitgooier! Ik ben inderdaad ook wat verbaasd over het downloaden van de nieuwe software voor je TV. Ik werk nu ook alweer langer dan vijf jaar voor KPN en heb dit nog niet eerder gehoord. Maar wat telt, is dat het heeft geholpen en dat je vaste telefoon nu weer goed werkt. Mocht dit probleem in de toekomst nou toch weer terugkomen, trek dan hier even aan de bel. Dan ga ik aan de slag voor je!

Dankjewel hoor! Het heeft wellicht ook te maken met een compleet resetten van de Experiabox, met paperclip 15 seconden + de herstelknop indrukken. Dan gaat ie automatisch de nieuwste software updaten. Dat was dus voor die tv nodig, maar blijkbaar zijn er ook andere dingen geüpdatet. Resultaat: alles doet het nu weer. En de E-box heeft m'n telefoon er nog niet uitgegooid, zoals eerder gebeurde.

Reputatie 7
Badge +10

Een reset van de Experia Box is inderdaad typisch het opnieuw inladen van alle telefoniegegevens en het registreren ervan.  Update van “TV-ontvanger” firmware via een menu in de TV-ontvanger zelf.

Reputatie 4
Badge +5

Dan zal dat inderdaad de oplossing zijn geweest, @Uitgooier! Fijn dat het weer werkt, mochten we je in de toekomst kunnen helpen dan hoor ik het graag. 

Helaas, helaas, het modem heeft de telefoon er wéér uitgegooid. Nu in twee dagen al weer de tweede keer. Ik ben nu zo langzamerhand uit m'n mogelijkheden. Ik heb alles al gedaan, modem aan-modem uit, helemaal resetten. Niets werkt afdoende...

Reputatie 4
Badge +5

Oh nee, wat balen dat het terug is! Wat hoor je nu als je de hoorn oppakt? Wel een kiestoon of dat niet? Je kan dus niet bellen en gebeld worden? Dan kan ik even de juiste analyse opstarten. Hoor het graag van je, dan kan ik aan de slag.

Mijn vaste telefoon zit aan de Experiabox middels een huiscentrale.

Misschien te voor de hand liggend of al lang gedaan, maar heb je voor de test de huiscentrale al even er tussen uit gehaald ?

En/of een andere telefoon geprobeerd, met een huiscentrale zul je er zeker meerdere in huis hebben.

 

Dank voor de tip.  Ga ik proberen, nog niet gedaan. Mogelijk zit het dan daarin.

Reputatie 4
Badge +5

Mooie tip! Laat maar even weten of het werkt @Uitgooier 

Helaas is dit ook niet gelukt. Ik weet nu eigenlijk niet meer wat ik verder moet. Na twee gesprekken wordt de vaste telefoon er weer uitgegooid. Resetten ook al meermalen geprobeerd, niets helpt.

Reputatie 7
Badge +10

Zet je VOIP telefonie beter over naar een onafhankelijke VOIP-provider, en investeer beter in eigen VOIP-apparatuur, of een “VOIP ATA adapter”

Ik ken dat systeem niet, maar ik geloof - even snel op internet kijkend- wel dat het een goed idee is. Ik heb er wel wat voor over. Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +10

mbt VOIP - ter vergelijk een reactie op het Telfort forum < HIER > (zolang info nog beschikbaar is).
Bij gebruik van analoge telefoontoestellen - het instellen van een ATA adapter
Andere dan KPN VOIP providers verloopt het instellen doorgaans makkelijker.
(Gebruik je die bijv. in combi met CheapConnect).

Zo'n 2 poorts Grandstream ATA (voor 2 SIP accounts), het goedkoopste via Amazon Duitsland