Beantwoord

Vaste telefoon heeft problemen

  • 5 January 2020
  • 7 reacties
  • 420 keer bekeken

Sinds kort kunnen wij wel bellen maar kunnen niet horen wat de andere kant zegt, zij kunnen ons wel horen. Het gaat om een Siemens gigaset AS180. Als wij gebeld worden verschijnt er in de display een soort van boompje in plaats van het telefoonnummer. Wat kan het probleem zijn?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Wibi 7 January 2020, 20:30

Bekijk origineel

7 reacties

Allereerst, trek de 230 volt adapter van de basis er eens 15 minuten uit. Werkt het daarna weer?

Zie je op álle handsets het binnenkomende nummer niet?

En kunnen jullie op álle handsets de andere kant niet horen? (mijn moeder heeft het met één handset. Daarop moet ze de luidspreker gebruiken om de ander te kunnen horen)

Bedankt voor je reactie Peter. Wij horen op alle handsets de andere kant niet, en op alle handsets wordt het binnenkomende nummer niet getoond maar wel dus een soort van boompje tussen deze tekens « «    » » 

Adapter er een kwartier uit gehad maar dat heeft niet geholpen. Denk dat er nieuwe telefoons moeten komen.

 

 

Voordat je een nieuwe set gaat kopen…

Ben je in de gelegenheid om ergens een vast toestel (kan gewoon een draadtelefoon zijn) lenen of heb je er zelf nog ergens één.

Om de aansluiting op de Experiabox te checken. Het zou zonde zijn als je een nieuwe set koopt en het zou toch de SIP in de Experiabox zijn.

(een SIP zet de VoIP lijn om naar analoge telefonie)

Bedankt voor de tip! Gaan we eerst proberen. 

Badge +19

En reset de experiabox dan ook om alles uit te sluiten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Wibi Welkom op het KPN Forum en goed om te zien dat Peter en Joep je al veel goede adviezen hebben gegeven. Ik kan niet anders dan me aansluiten bij hun voorstellen: je wilt uitsluiten dat het niet aan de lijn of aan de verbinding ligt. Als dat is gecontroleerd zou je naar de telefoon zelf kunnen kijken. Ik hoop van harte dat je snel duidelijkheid hebt! 

De telefoons werken weer goed! Nadat we geconstateerd hadden dat een goed werkende telefoon hetzelfde probleem gaf, hebben we de experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen. Bedankt Peter en Joep voor jullie adviezen!

Reageer