Beantwoord

Vaste telefoon in gesprek sinds 1 week

  • 18 May 2022
  • 22 reacties
  • 119 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb een probleem met een Philips DECT telefoon (weet zo niet uit mijn hoofd welk type). Sinds 1 week is de vaste telefoon standaard in gesprek en heb ook een andere set aangesloten en die gaf hetzelfde probleem. Ik heb ook al de stroom eraf gehad, maar tot nu toe zonder resultaat. Het lijkt me dus niet aan de telefoon te liggen, maar ik weet niet hoe dit op te lossen. 

icon

Beste antwoord door ceccoschisano 21 May 2022, 14:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Hallo @ceccoschisano , welk merk en type mode heb je va KPN in bruikleen en heb je een glasvezelaansluiting of een xDSL-aansluiting (koper)?

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb in ieder geval geen glasvezel en het merk/type van de modem is volgens mij de Experia Box V10

Hallo @ceccoschisano als je inlogt in de modem zie je dan wèl een actief telefoonnummer staan?

Geef anders de modem eens een fabrieks-reset.

 

Reputatie 1
Badge

“als je inlogt in de modem zie je dan wèl een actief telefoonnummer staan?”

 

Hoe doe ik dat?

Hallo @ceccoschisano  geef in je browser in 192.168.2.254

dan kom je op de inlogpagina van het modem.

Als je nog nooit eerder hebt ingelogd passeer je het wachtwoordveld met enter en geef je daarna 2x een zelfbedacht wachtwoord in.

Als je wel al eerder ingelogd hebt geeft je het modemwachtwoord in en ben je binnen.

Je moet dan ergens een rubriek telefoon zien en als het goed is ook je vaste telefoonnummer.

 

Reputatie 1
Badge

Dit zie ik:

 

De telefoongegevens zijn niet ingeladen zo te zien, je kan nu het beste het modem resetten met een paperclip in het resetgaatje.

Reputatie 1
Badge

Maar hoe kan het dat onze telefoon het tot vorige week probleemloos heeft gedaan? Met hetzelfde modem?

Geen idee, maar een reset kan geen kwaad.

Hallo @ceccoschisano , mocht je da de fabrieksreset nog geen nummer zien dan even mobiel bellen naar 0800 0402.

Succes.

 

Reputatie 1
Badge

@martijn197108 @JanD Ik zie alleen op het modem geen mogelijkheid om te resetten met een paperclip. Ik neem aan dat het knopje ‘herstel’ hetzelfde doet?

En zijn daarna mijn tv-instellingen en de WiFi ook teruggezet of zeg ik nou iets heel geks 😬

Hallo @ceccoschisano , je zou inderdaad de herstelknop kunnen proberen aan de voorkant,anders via het resetgaatje aan de onderkant van het modem.

Met de tv instellingen gebeurt niets, als je eerder binnen het modem iets veranderd hebt wijzigt dat niet via de herstelknop, wel via de resetknop.

 

Reputatie 1
Badge

Vanmorgen met een paperclip de harde reset gedaan en daarna naar werk. 18:00 uur waren we thuis en eerst even de tv getest: die deed het nog/weer. Daarna de telefoon: maar die was helaas nog steeds in gesprek 😟

Nu weet ik het even niet meer…

Hoi @ceccoschisano ,

Dan is de monteurs reset nog een optie, anders kan je nog 0800-0402 bellen.

Die doe je zo;

Druk reset+herstel tegelijktijdig in tot power uitgaat.

 

Reputatie 7
Badge +24

HI @ceccoschisano, welkom hier. 

Zo te zien heb je zelf alles al gedaan wat je kon doen. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het telefoonnummer invullen, dan kan ik ook meekijken. 

Ik hoor graag van je. 

Reputatie 1
Badge

Goedemorgen, ik zal morgen nog even de ‘monteurs reset’ proberen en als dat niet lukt 0800-0402 bellen. Ik zal nog wel laten weten wat hier uitgekomen is.

Voor nu wens ik iedereen een fijne vrijdag en alvast een fijn weekend! 😎

@Alex_P kan je ook helpen als je je profiel invult, maar 0800-0402 bellen mag ook, die keuze is aan jou;)

 

Voor nu wens ik iedereen een fijne vrijdag en alvast een fijn weekend! 😎

Jij ook😁

Reputatie 1
Badge

@Alex_P Ik heb mijn profiel aangevuld. Heb je nu alle relevante gegevens?

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P Ik heb mijn profiel aangevuld. Heb je nu alle relevante gegevens?

Ik mis alleen nog wel je postcode en het telefoonnummer waar het om gaat. Zou je deze ook nog willen aanvullen en mij een seintje willen geven als dit gedaan is? 

Reputatie 1
Badge

Goedemiddag, @martijn197108 en @Alex_P 

Ik was even druk en heb dus niet eerder kunnen reageren, maar het wonder is geschied! 😀

Vanmorgen vroeg heb ik ‘monteurs reset’ uitgevoerd en wonder boven wonder deed onze telefoon het daarna alsof hij nooit anders heeft gedaan!

Bedankt voor jullie hulp en fijn weekend 😎

Vriendelijke groet,

Cecco

Reputatie 7
Badge +24

Dat is fijn om te horen, en dank aan @martijn197108 voor de tip. 

Hoi @ceccoschisano .

Dat is goed om te horen😁