Beantwoord

Vaste telefoon op fritzbox 7530

  • 18 December 2020
  • 11 reacties
  • 186 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een Fritzbox 7530 gekocht en zojuist internet erop aangesloten en dat werkt. Vaste telefoon lukt echter niet.

Heb een sip aangemaakt. Vraag is echt of ik als telefoon aanbieder kpn moet kiezen omdat we vsn Telfort komen. Maar Telfort staat niet in de lijst. Ik hoor graag of iemand me kan helpen!

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 4 January 2021, 12:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Koeskoes, welkom hier. 

Heb je de stappen voor eigen modem doorlopen? Daar staat ook uitgelegd hoe je telefonie kan instellen. 

Hoi @Bart_Z 

 

Bedankt voor je reactie. Die stappen heb ik inderdaad doorlopen, maar als ik vervolgens in de frtizbox alles instel en deze het telefoonnummer laat controleren krijg ik de melding dat aanmelding bij de telefonieaanbieder mislukt is. 

Reputatie 7

Welke versie van FRITZ!OS staat op jouw 7530?

@wjb  versie 7.21

Reputatie 7

versie 7.21

Met die versie zou je de configuratiewizard voor KPN (klik) moeten kunnen doorlopen maar blijkbaar lukt dat bij jou niet.

Oeps ... Ik lees net dat jij een Telfort abonnement hebt. Ik weet niet of de FRITZ!Box ook een configuratiewizard heeft voor telefonie van Telfort. @Eric van Uden

Jouw abonnement zal overigens (waarschijnlijk) ergens in Q1 van 2021 technisch overgezet worden naar KPN en dan kan je het KPN profiel voor telefonie selecteren. Wellicht werkt dit nu ook al wel. Het is het proberen waard, niet geschoten is immers altijd mis.

Reputatie 5
Badge +4

versie 7.21

Met die versie zou je de configuratiewizard voor KPN (klik) moeten kunnen doorlopen maar blijkbaar lukt dat bij jou niet.

Oeps ... Ik lees net dat jij een Telfort abonnement hebt. Ik weet niet of de FRITZ!Box ook een configuratiewizard heeft voor telefonie van Telfort. @Eric van Uden

Jouw abonnement zal overigens (waarschijnlijk) ergens in Q1 van 2021 technisch overgezet worden naar KPN en dan kan je het KPN profiel voor telefonie selecteren. Wellicht werkt dit nu ook al wel. Het is het proberen waard, niet geschoten is immers altijd mis.

LET Op!

Er zijn velen die wel t.a.v. telefonie gemigreerd zijn naar KPN, maar nog niet (technisch) t.a.v. Internet.

We kennen situaties waarbij de lijn (de internet verbinding) nog op “Telfort” moet staan. En dat telefonie wel op “KPN”. Hoe de individuele situatie is kan ik niet inschatten. Telefonie van Telfort werkt overigens ook via de FRITZ!Boxen.

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Reputatie 7
Badge +20

@Koeskoes, is het inmiddels gelukt? Ik ben wel benieuwd.

@Bart_Z  Helaas nog steeds niet gelukt!

@Eric van Uden  De internet verbinding staat inderdaad nog op Telfort. Bij de Fritzbox kan ik die echter niet kiezen in het rijtje, dus moet ik daar of KPN of Andere aanbieder kiezen en bij beide geen resultaat. 

@Bart_Z  Helaas nog steeds niet gelukt!

@Eric van Uden  De internet verbinding staat inderdaad nog op Telfort. Bij de Fritzbox kan ik die echter niet kiezen in het rijtje, dus moet ik daar of KPN of Andere aanbieder kiezen en bij beide geen resultaat. 

Heb je ook (of al) je SIP/VoIP account gegevens aangevraagd bij KPN?

Reputatie 7
Badge +20

De SIP gegevens kun je hier ophalen. Dat zou gewoon moeten werken wanneer juist ingesteld.

Nog steeds geen idee waarom het niet lukte. Inmiddels een Experiabox 10 gekregen, die heeft wat meer mogelijkheid dan de v8 die we hadden en hebben we besloten de Fritzbox niet te gebruiken.

 

Jammer dat het zo gelopen is, iedereen bedankt voor het meedenken in elk geval.