Beantwoord

vaste telefoon opzeggen

  • 17 March 2019
  • 10 reacties
  • 996 keer bekeken

Ik wil de vaste telefoon opzeggen. Deze word nooit meer gebruikt.
Hoe kan ik dat het beste doen en hoe het nummer uit het telefoonboek verwijderen?
icon

Beste antwoord door wjb 17 March 2019, 13:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Hier moet je mee oppassen als je nog een "Alles in 1" abonnement hebt aangezien het opzeggen van de telefoon dan leidt tot het opzeggen van het gehele abonnement en dat is denk ik niet wat je wilt.
Je kunt natuurlijk wel de telefoon loskoppelen en het telefoonnummer gewoon actief laten.
Als je een Internet en TV abonnement hebt, dan kan je de optie vaste telefonie beëindigen.

Via https://mijnnummervermelding.nl kan je jouw nummer afmelden voor de vermelding in (online) telefoongidsen.
Het telefoonboek bestaat niet meer, vorig jaar was de laatste (jubileum)-uitgave, die ik gelukkig nog heb kunnen krijgen.
Ik heb de telefoon opgezegd via mijnkpn.
De tv en computer werken nog perfect.
De telefoon is afgesloten.
Top. Goed om te lezen dat het allemaal is opgelost! Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!
Nou, @Jan-D
De papieren versie bestaat inderdaad niet meer.
Maar dit is 'm
https://detelefoongids.nl/ (ook middels app voor Android en iOS)
Nou, @Jan-D
De papieren versie bestaat inderdaad niet meer.
Maar dit is 'm
https://detelefoongids.nl/ (ook middels app voor Android en iOS)

Dat weet ik uiteraard, maar leuk voor degenen die het nog niet weten☺️

op 24-5-2022 het vaste telefoonnummer opgezegd, via de mail een bevestiging ontvangen met ingangs datum van 1 augustus van dit jaar. Maar krijg nu weer een factuur voor de abonnement periode van augustus en september. Ik weet niet zeker of het abonnement nu wel per ingang van 1 augustus stopt. Met 0800 gebeld en deze gaven alleen aan dat de factuur moet worden betaald en dat dit pas medio september wordt terug betaald.

Iemand ervaring of weet wat ik nog extra moet ondernemen

 

Hallo @ghost2 abonnementen betaal je altijd vooruit, als er dan tussen 2 factuurdata een abo wordt opgezegd wordt dat met een volgende factuur weer verrekend, gelukkig zijn die kosten voor een telefoon abo te overzien en hoef je niet brodeloos te zijn totdat de eindfactuur komt.😉

 

Hallo Jan,

ik ben ook niet bang dat ik brodeloos zal zijn , maar meer dat het opzeggen van het vaste nummer niet goed bij de KPN is genoteerd en dat het dus nog niet is beëindigd ondanks het feit dat ik twee maanden geleden een mail van de KPN heb ontvangen. 😕 

Hallo @ghost2 , dan er nog even een telefoontje aan wagen naar 0800 0402, nu je nog telefoon hebt.😉