Beantwoord

Vaste telefoon Panasonic Gigaset geluid valt weg

  • 10 January 2022
  • 14 reacties
  • 482 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds enkele maanden nieuwe Panasonic Gigaset in gebruik.

Tijdens contact met derden valt af en toe geluid weg.

Wat kan de reden zijn?

icon

Beste antwoord door Hanna_ 12 January 2022, 17:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @forum7398, welkom. 

Hier op het forum denken we graag met je mee. Wanneer ik hoor dat het geluid even weg valt, maar niet de verbinding, ben ik snel geneigd om te denken dat het probleem zich of in het toestel (de Gigaset) of in de verbinding tussen de Experiabox en het toestel afspeelt. Wat voor Experiabox heb jij in gebruik? Hoe is de Gigaset aangesloten op de Experiabox? Ervaart de gene met wie jij belt ook geluid wegval? 

Op onze servicepagina kan je al zelf een aantal stappen plannen doorlopen om het één en ander alvast te controleren, ik hoor graag of dit lukt. 

Hallo @forum7398 , heb je een Panasonic of een Gigaset, dat zijn 2 verschillende merken? En welk type heb je dan precies?

Reputatie 2

Ik heb Panasonic type KX-TGH710

Gebruik Experiabox v10

Telefoon is aangesloten via 2e poort van de box

Als ik servicapagina volg dan wordt 1e poort van de box geadviseerd maar dat werkt niet

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @forum7398, 

Het is best logisch dat de 1e poort niet werkt. Het telefoon nummer staat namelijk of op poort 1 of op poort 2 geregistreerd. Meestal is het poort 1, maar in jouw geval dus poort 2. Dit zou geen problemen moeten veroorzaken. 

Wat horen mensen als ze met jou bellen? Valt voor hun het geluid ook weg? 

Ben je misschien in de gelegenheid om eens een ander toestel te testen? 

Reputatie 2

Degene die met mij belt hoort dan ook geen geluid.

 

Dit toestel heb ik gekocht omdat de vorige ook dit probleem toonde.

Ik bel nu niet handsfree althans druk maar eenmaal op ontvangsttoets.  Minder hard geluid

Reputatie 7
Badge +13

Okay, dus als ik het goed begrijp had je dit probleem zowel op het oude toestel als op de nieuwe Panasonic die je hebt aangeschaft om het oude toestel te vervangen? 

Is het kabeltje tussen het toestel en de Experiabox al eens vervangen? 

Reputatie 2

Kabeltje nooit vervangen.

Welke benaming / type is het en waar te koop?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @forum7398, 

Dat is een RJ11 kabel. Je kan deze kabel volgens mij vrij makkelijk online vinden en bij de meeste bouwmarkten en elektronica zaken. 

Reputatie 2

Ik belde vandaag met mijn mobiel en nu viel ook het geluid weg.  Ligt het probleem misschien toch aan het modem ?

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @forum7398, 

Bedoel je dat je binnenshuis met jouw mobiel uit ging bellen? Dat heeft niks met het modem te maken. Mobiel bellen en vast bellen zijn twee compleet andere diensten en eventuele problemen staan altijd los van elkaar. 

Reputatie 2

Oke

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @forum7398 

Is het gelukt om de kabel te vervangen? 

Reputatie 2

Nog niet vervangen.  Tijdens afgelopen  telefonische contacten ook geen problemen.

Reputatie 7
Badge +13

Fijn om te horen, houd ons op de hoogte! Â