Vaste telefoon werkt niet meer

• 8 december 2015
  • 4 reacties
  • 764 keer bekeken

Badge
Na weer een tijdje in het buitenland, de stekkers er thuis weer in om mijn 'KPN Compleet' te genieten, voicemail controleren, etc. Géén telefoon; tuut, tuut, tuut.

Ook de interactieve TV aansluiting hikt en stopt na circa 5 minuten kijkplezier, lastig, en oud probleem, na een tijdje geen gebruik van de ITV.

Nu heb ik naast het omruilen van de TV-ontvangers, omruilen van de Devolo powerline adaptors (eerst DV 200, nu DV 650) van armoede maar een eigen set TP-Link adapters geplaatst. Dat werkte tot begin november prima.

Ook gebruik ik actief "domotica" en beveilig de zaak met IP-camera's, die werken gelukkig nog wél, maar KPN poogt mij te verleiden steeds mijn modem te resetten en dan moet ik weer een back-up terug plaatsen van mijn configuratie op mijn huidige Experia V8. Daar moet je dus wel thuis voor zijn, tja.

Er is reeds eerder een monteur geweest om alles te optimaliseren, ook dat gaf soelaas voor enkele weken. Ook mijn oude webtestpage kan ik niet updaten, aaargh!

Goed, ik ga nu een Experiabox V10 ontvangen (oplossing???) na de tig-ste keer bellen met KPN.

Dit is géén tendentieus bericht! En ik ben reeds tientallen jaren trouw KPN klant.

Weet iemand van dit forum of een Experia V10 ook een back-up en recover kan maken van de portforwarding, IP-adrestoewijzing intern en port to Mac-koppeling etc., zoals bij de V8? Dank!

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Simon,

Nog van harte welkom op het forum 🙂 Wat rot dat je telefoon en TV zo opspelen na je buitenlandse periode. Ik begrijp dat nu met de vervangende V8 de telefoon het in ieder geval weer doet, maar lees ik het goed dat je nog wel steeds wat problemen hebt met de TV?

Wat betreft het omruilen, de collega's aan de telefoon kunnen over het algemeen niet expliciet aangeven welk modemtype geleverd moet worden. Het systeem kiest dan automatisch een gebaseerd op welk type je had en wat de voorraden zijn. Mocht het probleem dan ook terugkeren hoor ik het graag hier, dan kunnen we nogmaals ruilen, en dan daadwerkelijk voor een V10.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Deze optie is er niet. Maar je hoeft de V10 eigenlijk nooit te resetten. Ik heb mijn Experiabox sinds de testpilot en hij draait nog steeds.

Robin
Badge
RobinFlikkema schreef op 8 dec '15 om 13:07u
Hoi,

Deze optie is er niet. Maar je hoeft de V10 eigenlijk nooit te resetten. Ik heb mijn Experiabox sinds de testpilot en hij draait nog steeds.

Robin 
Ja,..

Maarr ik programmeer mijn modem wel om koppelbare interne IP-adressen te maken en toe te kennen voor gebruik vanuit het internet. Dat wil ik wél vastleggen in een *.bin file'tje of zoiets, zodat ik anderen kan instrueren om vrij simpel de voorprogrammering te herstellen, na onvoorziene gebeurtenissen. Ik ben bang dat ik anders het oude modem als switch of accespoint te moeten gaan inzetten naast de nieuwe V10. Als het nieuwe modem tenminste mijn problemen met de uitgevallen telefoon en haperende ITV oplost.  ..wordt vervolgd..

Badge
Vervolg: Geen vaste telefoon dus nieuwe Experiabox, als toegezegd? Of toch niet...vervolg...

Als toegezegd zou ik per koerier een nieuwe V10 Experiabox ontvangen, omdat deze de problemen met het omschakelen naar het nieuwe KPN-telefoonsysteem zou kunnen oplossen. De koerier was er, en weer weg...      De nieuwe router !! ... In de doos.. Een Experia V8... Tja, afspraken maken en nakomen, twee verschillende opvattingen. Niet doen bij klanten met voortdurende problemen KPN, weg alle goodwill.

Na weer lang bellen met mijn mobiele telefoon toch uiteindelijk de "nieuwe" (refurbished?) V8 aangesloten. Deze kreeg uiteindelijk online een upgrade, en na 10 minuten het ledje "voice". Ik had weer telefoon, na drie weken zonder vaste lijn. Nu maar weer afwachten wanneer de volgende "upgrade" weer mislukt.

Maar dan het gevolg voor de "klant".

Het betekent: Nieuwe instelling, SSID, password en password voor de router. Gepoogd "restore" te doen voor wat betreft mijn routerprogrammering voor domotica en bewakings IP-camera's.  Wrong bin.file, dus mijn zorgvuldig opgeslagen instellingen configuratie blijkt gekoppeld aan de oude router. Moet weer alles programmeren, als port forwarding, Mac-koppeling etc. etc.

Echt, ..samen met de haperende TV's (beiden op SD want anders..) géén access tot mijn Webpage-instellingen etc. wordt wel het uiterste van het geduld ge-eist. Géén volwaardig product KPN ! Daarvoor kun je beter bij de HCC gaan hobby-en.

Reageer