Beantwoord

Vaste telefoon werkt niet meer

  • 18 December 2019
  • 14 reacties
  • 1066 keer bekeken

Wanneer ik opgebeld wordt op mijn vaste telefoon, wordt de verbinding onmiddellijk verbroken, zodra ik opneem. Ik heb alle stappen, die op de KPN website staan ingeval van storingen doorlopen, maar niets helpt. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door PeterG 18 December 2019, 18:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Marion te A Welkom op het forum. Wat irritant dat het niet lukt om te bellen met de vaste telefoon. Lukt het wel om uit te bellen met de vaste telefoon. En heeft het eerder wel gewerkt? Zo ja, mag ik dan vragen hoe lang je dit probleem al hebt? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Ik denk zo maar dat dit aan je draadloze dect set ligt. Valt dan ook het display op je handset uit?

Dank voor de reactie. Wanneer de verbinding wordt verbroken, dan valt ook het display uit, maar dat lijkt mij een logisch gevolg. Ik las ook dat het weleens aaan de Experiabox kan liggen?

Overigens weet ik niet of naar buiten bellen wel lukt. daar gebruik ik de vaste telefoon niet voor, alleen om gebeld te worden. Kan ik natuurlijk wel proberen.

Alle suggesties zijn welkom.

Groet,

Marion

Dan zit het probleem in je handset. Waarschijnlijk overladen batterijen doordat ie altijd maar erop lag. Koop nieuwe oplaadbare batterijen voor je handset en hij zal het weer doen. Laat 'm niet altijd op de lader/basis liggen, dat is niet goed voor oplaadbare batterijen.

Oplaadbare AAA batterijen zijn o.a. te krijgen bij Blokker.

Dat klinkt logisch. De vaste telefoon is afgelopen maanden nauwelijks gebruikt o.a. vanwege verblijf in het buitenland. Ik ga het advies opvolgen en laat daarna horen hoe het advies heeft uitgepakt.

bedankt voor het advies,

groet,

Marion

Reputatie 7

Laat 'm niet altijd op de lader/basis liggen, dat is niet goed voor oplaadbare batterijen.

Ik gebruik al jaren een Gigaset SL910H en deze staat altijd in zijn dockingstation als er niet mee gebeld wordt. Na al die jaren draait die SL910H nog altijd op zijn originele accu.

Inderdaad is het overladen van oplaadbare batterijen of een Li-ion accu niet goed maar daar spelen de telefoon en het oplaadstation ook een cruciale rol in. Blijkbaar is de beveiliging tegen overladen niet echt optimaal bij jouw telefoon.

Welk merk en type heeft jouw telefoon?

Gigaset A120

Reputatie 7

Gigaset A120

Daar gaan dus niet zomaar AAAtjes in maar een accupack zoals deze.

Gigaset A120

Daar gaan dus niet zomaar AAAtjes in maar een accupack zoals deze.

Ah, da’s weer een nadeel. Zul je toch even naar een speciaalzaak moeten.

Reputatie 7
Badge +15

@Marion te A Er zijn een aantal dingen die we moeten uitsluiten. Een van die dingen is de accu, dat zou een goede optie kunnen zijn. Vallen de overige diensten ook weg op het moment dat je gebeld wordt? En is er wellicht een ander (oud) telefoontoestel dat getest zou kunnen worden om te kijken of het probleem daarmee ook bestaat? Zou je ook je forumprofiel verder willen aanvullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 

Als de display v.d. handset ook uitvalt, zoals aangegeven, is n.m.m. de accu hét probleem. Die vervangen voor nog geen tientje en je handset kan er weer een jaar of 2 tot 3 tegenaan.
De accu kun je o.a. (laten) vervangen bij de plaatselijke onafhankelijke telefoonwinkel, een MediaMarkt, BCC e.d.

Mijn moeder had ook die handset en kon nog geen minuut bellen. Accutje vervangen en werkt inmiddels alweer 1½ jaar.

Maar ach, ik heb nog maar zo'n 31 jaar ervaring met draadloze telefoons en met dect al sinds de introductie…….

Reputatie 7
Badge +15

@PeterG Je hebt zeker meer ervaring met vaste telefonie en draadloze telefoons dan ik! Ik waardeer het dan ook heel erg dat je meedenkt en helpt. Ik hoop dat het vervangen van de accu het probleem oplost, maar probeer ook altijd te voorkomen dat er (onnodig) kosten worden gemaakt. @Marion te A Zou je mij kunnen laten weten hoe het verder gaat? 

Het lijkt er nu op dat de telefoon weer werkt. Ik heb alle handsets langere tijd uit hun dockingstation gehaald. Gisteren heb ik weer 2 normale telefoongesprekken kunnen voeren. Ik hoop dat het euvel nu verholpen is. Bedankt iedereen voor het nuttige advies. Als er toch weer problemen opduiken, dan kom ik terug.

groet,

Marion

Als ik op vakantie ga haal ik alle stekkers van de set uit het stopcontact. Dus basis en de losse laders. Dan lopen de handsets wel leeg, maar dat is niet schadelijk. Als je weg bent hoeft het toch niet te werken, want je bent niet thuis om de telefoon aan te nemen.