Beantwoord

Vaste telefoon werkt plotseling niet.

  • 7 May 2019
  • 30 reacties
  • 11334 keer bekeken

Badge
Ik heb een Experiabox V10.
mijn vaste telefoon werkt plotseling niet meer.
na reset van de Experiabox krijg ik heel even de kiestoon en daarna een dode lijn.
wanneer ik mijzelf bel met gsm krijg ik de bezettoon.
klantenservice heeft gemeten en zegt dat alles klopt.
ze kunnen een monteur sturen maar dat kost mij € 50,00 .
waarom moet ik betalen voor niet geleverde dienst?
vreemde service?
icon

Beste antwoord door HarryNakS 13 May 2019, 16:47

Bekijk origineel

30 reacties

Hallo @HarryNakS ,
Zie je in je modem wel een telefoonnummer staan dat actief is?
Heb je al eens een andere telefoon geprobeerd?
Heb je al eens een andere telefoonkabel geprobeerd?
Heb je de telefoon als eens op telefoonpoort 2 aangesloten?
Alles kan defect gaan en moet dan gerepareerd worden.
Als er iets stuk is aan je auto ga je naar de garage die het defect repareert en daarvoor krijg je een rekening als je geen garantie meer hebt, dat is bij telecommunicatie niet anders.
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @HarryNakS, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je vaste telefoon het opeens niet meer doet! Ik begrijp dat je al aardig wat geprobeerd hebt om dit op te lossen. Maar telefonisch is het helaas niet gelukt begrijp ik uit je verhaal.

Ik help je graag verder, door wat metingen uit te voeren en de oorzaak te vinden. Dit kan alleen als ik gegevens heb. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Geef even een seintje op het moment dat dit gelukt is 😉
Badge
wanneer ik het modem reset kan ik een halve minuut bellen of gebeld worden, daarna weer een dode lijn en de in gesprek toon.
Badge
Goedenavond @HarryNakS, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat je vaste telefoon het opeens niet meer doet! Ik begrijp dat je al aardig wat geprobeerd hebt om dit op te lossen. Maar telefonisch is het helaas niet gelukt begrijp ik uit je verhaal.

Ik help je graag verder, door wat metingen uit te voeren en de oorzaak te vinden. Dit kan alleen als ik gegevens heb. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Geef even een seintje op het moment dat dit gelukt is ;)
Badge
Aangevuld
Badge
Nu ook kabel getest,
telefoon getest.
EB resetten en na halve minuut geen kiestoon meer en bij bellen in gesprek
Reputatie 7
Badge +21
@HarryNakS ik heb de verbinding er even uitgegooid en wacht op respons hoe dit is gegaan. Zou je, indien je thuis bent, willen controleren of het weer werkt? Kan je daarnaast aangeven op welke poort hij aangesloten is?
Badge
Voorzichtig positief, het lijkt al 5 min te werken.
aangesloten op poort 1

bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +21
Top, dat is in ieder geval positief! Mocht het toch niet werken trek dan opnieuw aan de bel 😉
Badge
Hallo @HarryNakS ,
Zie je in je modem wel een telefoonnummer staan dat actief is?
Heb je al eens een andere telefoon geprobeerd?
Heb je al eens een andere telefoonkabel geprobeerd?
Heb je de telefoon als eens op telefoonpoort 2 aangesloten?
Alles kan defect gaan en moet dan gerepareerd worden.
Als er iets stuk is aan je auto ga je naar de garage die het defect repareert en daarvoor krijg je een rekening als je geen garantie meer hebt, dat is bij telecommunicatie niet anders.
Badge
Jammer, maar de telefoon heeft ongeveer 1,5 uur gewerkt.
ik test hem net weer en krijg weer de storing.
waar kan dat aan liggen ?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @HarryNakS, @Susan_ is een paar dagen vrij, maar ik neem je vraag van haar over. Tot nu toe kan ik geen mogelijke oorzaak vinden, daarom wil ik een aantal testjes uitvoeren op jouw modem waaronder een reset. Daarvoor heb ik natuurlijk wel akkoord van je nodig. Wil je laten weten of dit oké is? Mocht ik er niet uit komen, dan kan ik kijken of ik een monteur kan langs laten komen zodat hij de situatie op locatie kan bekijken.
Badge
Is prima, geen probleem .
reset maar.
Ik wacht af.
Reputatie 7
Badge +19
@HarryNakS, Het modem heb ik een reset gegeven. Zou je jouw vaste telefoon over een half uur willen testen? Hopelijk is het dan opgelost. Houd je mij op de hoogte?
Badge
Heb ik gezien,
lijkt eerst weer goed.
ik test over een half uur weer
bedankt
Reputatie 7
Badge +19
@HarryNakS, Werkt het nog steeds?
Badge
Het is jammer maar de vaste lijn geeft weer bezettoon en dode lijn bij uit bellen.
Reputatie 7
Badge +19
Wat lastig dat het weer niet werkt. Ik kan een monteur langs laten komen, maar dan moet je er wel rekening mee houden dat er kosten in rekening gebracht worden als blijkt dat het probleem veroorzaakt is in huis. Daarom is het goed om de punten van @Jan-D nog eens door te nemen en te testen. Ik zie dat je daar niet op gereageerd hebt, maar het zijn zeker belangrijke punten om rekening mee te houden.

Heb je al eens een andere telefoon geprobeerd?
Heb je al eens een andere telefoonkabel geprobeerd?
Heb je de telefoon als eens op telefoonpoort 2 aangesloten?


Badge
Alle drie al geprobeerd ja

er is alleen sinds twee dagen een nieuw gsm toestel in huis en aan gemeld op wifi.
Reputatie 7
Badge +19
Dit staat los van je telefonie verbinding. Ik heb je telefoonnummer op poort 2 van het modem gezet. Wil je de kabel van poort 1 naar poort 2 verplaatsen en het opnieuw testen?
Badge
nu op poort 2 en weer gereset,
Met nu een derde kabel
bij uitbellen de in gesprek toon
bij inbellen gaat gsm wel over maar ik hoor geen ringtoon.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is balen @HarryNakS, Vanaf hier kan ik het probleem niet achterhalen, daarom wil ik je adviseren om alsnog een monteur langs te laten komen. Aangezien we alles hebben doorgenomen, schat ik de kans klein in dat het probleem veroorzaakt is in huis. Als je wilt kan ik een afspraak met een monteur voor je inplannen. Zou je kunnen aangeven welke dag(en) voor jou wenselijk is?
Badge
Alle middagen na 13.00 uur

bedankt voor je inzet

moeten ze wel bellen op gsm of mailen
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @HarryNakS, de afspraak maak ik voor je. Zou je jouw 06-nummer willen toevoegen aan je forumprofiel? Dan krijg je sms ter bevestiging van de afspraak.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @HarryNakS, Ik heb niets meer van je gehoord. Je kunt zelf ook een afspraak maken met een storingsmonteur via deze pagina. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het van je!

Reageer