Beantwoord

Vaste telefoonlijn doorschakelen

  • 15 November 2019
  • 11 reacties
  • 178 keer bekeken

Vaste lijn doorgeschakeld naar mobiel ,maar als er iemand uit Duitsland belt word hij niet doorgeschakeld. 

icon

Beste antwoord door Jiske_ 20 November 2019, 14:14

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Daniel 1963, welkom op ons KPN forum! Als iemand belt vanuit Nederland gebeurd de doorschakeling naar de mobiele telefoon wel? Zou je het forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Gegevens heb ik aangepast 

 

Groet Daniel 

Reputatie 5
Badge +7

Dank je wel! Worden Nederlandse nummers wel goed doorgeschakeld?

Ja die wel 

Beste Jiske, 

Kan het misschien te maken hebben dat het mobiele nummer waar de telefoon naar doorschakekd, geen onbeperkt bellen heeft? 

Dat nummer is wel een abbo met 300 belminuten.

Groetjes Daniel 

Reputatie 5
Badge +7

Dank je wel, het zou niet aan het abonnement moeten liggen. Ik had nog een aantal vragen kan je daar antwoord op geven?

 

  • Als je met het Duitse nummer los naar de mobiele telefoon belt gaat hij dan wel over?
  • Wordt er opgehangen of krijg je een andere toon te horen als je het vaste nummer belt?
  • Kan je met het Duitse nummer het vaste nummer wel normaal bereiken?
  • Is het een vast of mobiel telefoon nummer waarmee gebeld wordt?

Alvast bedankt!

Dat zijn een hoop vragen. 

1. Uit Italië wel, Duitsland weet ik niet ( mijn vrouw is Duits / Italiaans) en als iemand uit Duitsland belt gaat dat altijd van vaste lijn naar onze vaste lijn.

2. Zo ver ik weet gaat de telefoon 1 keer over bij ons vaste lijn, en daarna 1 keer naar mobiel. En dan is de lijn al weg. Ik heb nu de vaste lijn op 5 keer bellen staan. Zodat meer tijd is. Maar maakt verder niets uit.

3. Ja ze kunnen ons gewoon bereiken, totdat hij doorschakelt.

4. Zie vraag 1

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Daniel 1963 dank je wel! De doorschakeling zelf lijkt dan ook niet defect te zijn. Dat kan ik baseren op het feit dat het met het Italiaanse nummer wel werkt en ondanks dat het niet vaak overgaat het Duitse nummer wel doorgeschakeld wordt naar de mobiele telefoon. Je kan proberen om de doorschakeling opnieuw in te stellen. Anders is het verstandig dat de "bellers” dit even aangeven bij hun eigen provider want het probleem lijkt meer van die kant te komen! 

Er kan maar één keer doorgeschakeld worden, ook internationaal.

Dus als een nummer naar nr A belt wat is doorgeschakeld naar nr. B dan gaat B over. Maar als B ook doorgeschakeld staat stopt de verbinding idd.

Reputatie 5
Badge +7

Hoe bedoel je dat precies @PeterG? Zoals ik het zie in dit geval belt A(de Duitse lijn) naar B(vaste telefoon) en die staat doorgeschakeld naar C(mobiel). Of mis ik daar een extra doorschakeling? 

Mogelijk is er wel sprake van. Dat is me niet duidelijk. Vandaar dat ik dit maar even vermeld heb. Is er geen sprake van een dubbele doorschakeling dan is 't probleem ergens anders.

Ik zit mijn hoofd al een tijdje over deze vraag te breken. En kwam tot een eventuele dubbele doorschakeling.

KPN blokkeert doorschakelen i.i.g. niet met buitenlandse nummers die bellen. Zo werkt 't bij mij al jaren en bij mijn moeder ook. Álle gesprekken naar de vaste lijn worden direct naar de mobiel doorgeschakeld. Hier gaat het goed. Ook als er uit Zweden wordt gebeld werkt het goed.

Reageer