Beantwoord

Vaste telefoonnummer veranderen i.v.m. overlast

  • 10 augustus 2018
  • 2 reacties
  • 1394 keer bekeken

Beste mensen van KPN,

Wij worden herhaaldelijk lastig gevallen door anonieme bellers, die wij helaas niet kunnen blokkeren.
Is het mogelijk om ons vaste nummer te laten wijzigen? Hoe lang duurt het voor dat het nummer gewijzigd is? Dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door Susan_ 12 augustus 2018, 11:00

Goedemorgen Jonge, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat enorm vervelend dat je lastig gevallen wordt op je vaste telefoonnummer! Anonieme nummers zijn inderdaad erg lastig te traceren én niet te blokkeren. Je kan voordat je jouw nummre gaat wijzigen oom kijken of je de overlast nog kunnen verhelpen door de tips op onze telefonische overlast site.

Mochten de tips in jouw geval niet werken, is het wijzigen van je vaste telefoonnummer natuurlijk mogelijk. Afhankelijk van je abonnement is dit best snel geregeld (binnen 1 werkdag). Wanneer je Internet en Telefonie (en/of Televisie) afneemt bij KPN en het vaste nummer via VOIP belt, dan kunnen we eerst een 2e nummer aanvragen, wanneer die actief is kunnen we het huidige nummer verwijderen. We kunnen ook het huidige nummer meteen verwijderen, en een nieuw nummer aanvragen op het moment dat dat geregeld is.

Wanneer je een PSTN of ISDN lijn hebt kan het net wat langer duren, omdat dit een ander proces heeft.

Om het in gang te zetten kan je contact opnemen via 0800-0402, LiveChat óf vul jouw gegevens aan in het Forum profiel en dan help ik je verder! Het gaat dan om je adresgegevens, vaste nummer, geboorte datum en laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie. Deze gegevens zijn alleen voor jou en KPN moderators zichtbaar!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Jonge, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat enorm vervelend dat je lastig gevallen wordt op je vaste telefoonnummer! Anonieme nummers zijn inderdaad erg lastig te traceren én niet te blokkeren. Je kan voordat je jouw nummre gaat wijzigen oom kijken of je de overlast nog kunnen verhelpen door de tips op onze telefonische overlast site.

Mochten de tips in jouw geval niet werken, is het wijzigen van je vaste telefoonnummer natuurlijk mogelijk. Afhankelijk van je abonnement is dit best snel geregeld (binnen 1 werkdag). Wanneer je Internet en Telefonie (en/of Televisie) afneemt bij KPN en het vaste nummer via VOIP belt, dan kunnen we eerst een 2e nummer aanvragen, wanneer die actief is kunnen we het huidige nummer verwijderen. We kunnen ook het huidige nummer meteen verwijderen, en een nieuw nummer aanvragen op het moment dat dat geregeld is.

Wanneer je een PSTN of ISDN lijn hebt kan het net wat langer duren, omdat dit een ander proces heeft.

Om het in gang te zetten kan je contact opnemen via 0800-0402, LiveChat óf vul jouw gegevens aan in het Forum profiel en dan help ik je verder! Het gaat dan om je adresgegevens, vaste nummer, geboorte datum en laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie. Deze gegevens zijn alleen voor jou en KPN moderators zichtbaar!
Reputatie 7
Badge +21
@Jonge, ik heb geen reactie meer ontvangen en zie ook geen ingevuld Forum profiel. Kan ik je nog helpen bij het wijzigen van je telefoonnummer of heb je dit inmiddels op een andere manier al aangevraagd?

Reageer