Beantwoord

Vaste verbinding met een storing

  • 22 January 2020
  • 4 reacties
  • 84 keer bekeken

Eind December werd mijn moeder geconfronteerd met een niet werkende vaste telefoonverbinding. Zij woont in een verzorgingstehuis waar ook het alarm aangesloten is waarmee zij hulp bij verschillende zaken ( paniek, toilet etc. ) kan inroepen. Via mijn mobiele telefoon heb ik toen ( via een “tussen”nummer  ja dat was inderdaad mijn fout ) eindelijk dan een aantal keren contact gehad met KPN die na 4 dagen het probleem dat door KPN veroorzaakt was opgelost. 

Nu is de rekening een 40 tal Euro”s hoger dan de normale kosten van 60 Euro per maand voor mijn mobiele telefoon. Nadat ik contact heb gehad met KPN deelde men mij mee dat deze kosten voor mijn rekening zijn omdat ik via het “ tussennummer “gebeld heb. Inderdaad is dit mijn fout MAAR noch mijn moeder noch ikzelf hebben de storing veroorzaakt. En zeker kunnen wij er niets aan doen dat de bereikbaarheid bij storingen , en dit was voor mijn moeder zeker wel een NOODgeval, in het weekend MEEER dan belabberd te noemen is.

 

Als vaste klant met meerdere abonnementen in het gezin dank ik de KPN voor de meer dan 5 uur die ik in het weekend aan het bellen ben geweest, aan het werk ben geweest om te proberen zelf de storing te verhelpen, en aan het mij kapot ergeren voor het wachten om iemand persoonlijk aan de lijn te krijgen. Ook bedankt voor de angst die u mijn  90 jaar oude moeder heeft opgedwongen door UW fout gedurende 4 dagen en vooral 4 nachten.

 

Voor een bedrijf dat zegt in COMMUNICATIE te handelen een VOLSTREKT onmogelijke manier om met klanten om toe gaan !!!!!!!!!!!

 

Rein Helmond 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart_ 28 January 2020, 11:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Rein Helmond  Als eerste vind ik het erg vervelend voor je moeder dat ze 4 dagen zonder diensten heeft gezeten. Ik kan me voorstellen dat het heel naar en verwarrend voor haar is geweest. Ik heb noch haar gegevens noch jouw gegevens bij de hand. Ik kan dus niet beoordelen hoe de situatie met je moeder precies is afgehandeld en waarom het lang heeft geduurd. Het is in elk geval erg jammer dat jullie lang in onzekerheid hebben gezeten. 

Wat er ook speelt is dat jij een flinke rekening hebt ontvangen voor het bellen naar onze klantenservice. Je hebt ons niet rechtstreeks gebeld, maar gebruik gemaakt van een ‘tussennummer’. Als je van zo'n dienst gebruik maakt dan betaal je inderdaad extra. Dat is niet iets waar ik wat aan kan doen, al kan ik me goed indenken dat het extra zwaar telt in je beleving omdat de algehele ervaring al zo naar is. Ik vind het oprecht erg naar dat je moeder en jij hier zoveel narigheid van hebben ondervonden. 

 

Hallo Bart

 

allereerst bedankt voor je reactie

Mijn moeders adres is (….) 

 

Het probleem is dat er bij het zoeken naar storingen KPN op internet een 20 tal opties komen waar ik abusievelijk de verkeerde van heb gekozen. MIJN fout MAAR als jullie geen storing hadden gehad was ik ook niet aan het bellen geslagen. Na ongeveer 35 jaar met allerlei abonnementen voor internet, vaste telefoon en diverse mobile telefoons verbaast het mij ZEER dat men voor vaste klanten geen compensatie kan bieden. 4 nachten lang heeft mijn moeder slecht tot niet geslapen. 4 dagen lang hebben wij ons druk gemaakt en afgevraagd waarom het zo moeilijk was een storing te verhelpen. TOEVALLIG weet ik waarom er een storing was omdat die aan mij verteld is tijdens een van de gesprekken. Ik heb langere tijd voordat de storing optrad in de KPN winkel gevraagd of er voor mijn  moeder een goedkoper abonnement was en toen zijn er op haar klantgegevsn een aantal dingen EVEN gewijzigd MAAR niet teruggezet. DAAROM was mijn moeders nummer weggegeven aan ziggo terwijl daar NIEMAND toestemming voor had gegeven.Nu ben ik benieuwd naar de reactie van KPN omdat nu wel heel pijnlijk duidelijk was dat de oorsprong van de storing bij jullie ligt !!!!!!!!!!!

 

Rein Helmond

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Rein Helmond Graag gedaan! Ik heb je moeders adresgegeven even uit het zicht gehaald. Ze stonden nu zichtbaar voor iedereen en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. 

Er kan om tal van redenen een storing ontstaan. Op basis van je verhaal durf ik de conclusie niet aan of het nu ‘onze schuld’ is of dat er simpelweg iets mis is gegaan. Misschien is dat ook niet zo heel belangrijk. Er kan soms iets misgaan en het is zaak dat dit goed en snel wordt opgelost. Helemaal omdat het gaat om een oudere mevrouw, die haar telefoon nodig heeft. 

In het geval van netwerkstoringen kan je als contractant 1/30e van je maandelijkse abonnementskosten per storingsdag terugvragen. Zo betaalt je moeder dus niet voor de dagen waarop ze geen gebruik van haar telefoon heeft kunnen maken. Het gaat jou volgens mij ook om de kosten die je zelf hebt gemaakt, door ons te bellen via een extern doorkiesnummer. Hoewel ik goed begrijp dat je baalt van die kosten, kan ik je daar niet in tegemoet komen. Ons eigen nummer 0800-0402 is gratis bereikbaar en waar we iets kunnen doen aan een storing hebben we geen invloed op de aanwezigheid van externe doorkiesnummers. 

 

Beste Bart

 

OOK jij hebt het dus niet begrepen   WIJ HEBBEN GEEN STORING VEROORZAAKT !!!!!!!!!! JULLIE WEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Ik vin het voor een firma die zegt in communicatie te doen ONGELOOFLIJK !!!!!!! Bij communicatie is ook een factor LUISTEREN maar dat doen jullie dus niet

 

1/30 =inhouden ??? Mijn MOEDER heeft 4 dagen stijf van de schrik gezeten en durfde nog niet eens  naar bed te gaan  MAAR toch bedankt voor een meer dan onnoemelijke slechte SERVICE!!!!! maar vooral in het geheel niet klantgerichte aanpak !!!!!!!!!!!

 

Rein

 

 

Reageer