Beantwoord

Verkeerd adres op mijnnummervermelding.nl

• 7 september 2018
  • 25 reacties
  • 551 keer bekeken

Ik ben inmiddels ook al weken bezig en al verschillende keren gebeld. Niemand bij KPN weet blijkbaar hoe ze een gewijzigd privé adres bij www.mijnnummervermelding.nl moeten krijgen. Help!!!

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
icon

Beste antwoord door qwertyuio 9 oktober 2018, 15:58

Nou mensen, mijn probleem is door een (tweedelijns?) KPN-medewerker verholpen. Men heeft via diverse interne bewerkingen mijn gegevens opnieuw ingestuurd naar mijnnummervermelding.nl en dit heeft het gewenste effect gehad, want daar staan mijn gegevens nu goed en de eerste "telefoonboek-achtige" websites die bij mijnnummervermelding.nl hun informatie ophalen hebben dit inmiddels overgenomen.

@roelfsema, het was geen arrogantie van mijn kant, ik had gewoon gelijk zoals je kan lezen. Ik had mij dan ook eerst in de materie verdiept. Jij was ten onrechte overtuigd van jouw gelijk. Zo hebben we allemaal weer wat geleerd wat eenieder wellicht in de toekomst kan gebruiken bij anderen.
Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 3
Badge +4
Zolang alles goed staat bij KPN, en dus op de rekening dan is er toch niks aan de hand. De site is niet van KPN als daar een fout staat is dat hun fout niet in de gegevens van KPN.
Als je je niet weet hoe het systeem in Nederland werkt, dan moet je ook niet reageren!

Het 'centrale punt' in Nederland is www.mijnnummervermelding.nl Alle providers moeten daar de juiste gegevens aanleveren. Andere partijen halen daar dan weer de actuele informatie vandaan, zoals de telefoongids.
Reputatie 3
Badge +4
Ik werk in de systemen en het is niet een centraal punt, het is een site die gegevens van andere instanties (openbare) verzameld, net als alle online telefoongidsen.

Maar aangezien de manier van reageren, zou ik zeggen hoop dat het niet opgelost wordt.
Reputatie 7
Badge +11

Ik was ook in de veronderstelling dat mijnnumervelding DE overkoepelende website is, maar ik wachtte even af, op andere reactie('s).
Voor de consument vaak heel lastig of helemaal niet achter te komen wat de status van een bepaalde site is, ook tot mijn eigen grote ergernis !.
Als er weer eens iemand flink bij de neus wordt genomen dan hoor je wel geluiden dat er iets aan moet gebeuren maar dan verstilt het daar na weer snel.

Nmi is de oplossing heel eenvoudig, een eigen extensie voor staats (ed) websites en daar bij een verklaring over de status ed.
Hier is men er ook achter gekomen : www.raadvanstate.nl/pers/persberichten/tekst-persbericht.html?id=1178&summary_only=&category_id=8
Burger mag niet in de knel komen door digitaliserende overheid
Donderdag 6 september 2018

De acm is iig een overheids orgaan, of hoe noem je dat.
www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie
Maar als ik zoek op de acm site :
www.acm.nl/nl/zoeken?text=mijnnummervermelding
dan :
"Zoek in gehele site naar: mijnnummervermelding
Geen resultaten gevonden"
Psja, ik heb geen idee
En dan is er ook nog : coin.nl
Ook niet te vinden bij de acm.

Dusseuh, het is mij (ook) een raadsel allemaal, maar de reactie hier boven is wel verklaren uit de algemene onduidelijkheid op dit gebied. Elke koekenbakker kan een mooie website maken, dus vind de echte maar eens !
En er zijn idd vele site's met nummers en bedrijfsinformatie ed, ik blijf daar ver vandaan.
Ik zou het graag anders zien, we zitten wat dit betreft in een overgangsfase en de beleidsmakers zien het allemaal met grote ogen aan, tenminste, de goede niet te na gesproken.

Ik ben jaren bezig geweest om een niet-kpn nummer in de gids te krijgen, is nooit gelukt.
Momenteel is dat proces wel (iets?) beter geregeld meen ik.

www.mijnnummervermelding.nl is wel degelijk het 'centrale punt' en geen willekeurige verzamel website.
https://www.mijnnummervermelding.nl/pages/about

Het is een initiatief van COIN wat de vereniging voor telecomaanbieders is.
https://coin.nl/nl/over-coin/onze-leden

Maar goed, die discussie is (voor mij) niet relevant. Ik hoop op een reactie van een kundige KPN medewerker....
Reputatie 3
Badge +4
Via mijnnummervermelding.nl kunt u inzien of uw gegevens door uw telecomaanbieder worden verstrekt aan telefoongidsen en nummerinformatiediensten. Deze site wordt verzorgd door uw telecomaanbieder.

Is niet iets van KPN of andere aanbieders, maar net zo’n site als de telefoongids en welke dan ook.

Maken gebruik van de openbare gegevens van de aanbieders, mijn mobielnummer en vast nummer zijn er niet te vinden. Maar ik vind het best, succes discussiëren met jouw is na je eerste antwoord al niet mogelijk. En zal voor de rest ook onmogelijk zij.
Reputatie 7
Badge +11

www.kpn.com/faq/1445
coin.nl/nl/over-coin
coin.nl/nl/diensten/abonnee-informatie

nmi, is coin DE centrale beheerder van dit al en kun je als particulier zelf een aantal dingen wijzigen via www.mijnnummervermelding.nl
Maar dan moet je telecom provider je wel eerst aanmelden.
Zo had ik enige jaren te maken met een voip provider die dat niet deed, ik heb toen via persoonlijk contact met mijnnummervermelding het toch voor elkaar gekregen.

Overigens kan ik nu niet meer inloggen bij mijnnummervermelding, die captcha geeft een foutmelding : Onverwachte fout opgetreden (7020)
( of eigenlijk mis ik het "verder" knopje ? ) bij wie lukt het wel ?

Zo is het inderdaad. En ik kan wel inloggen, maar dus niet het adres wijzigen. Dat moet via de provider, in mijn geval KPN. Intern bij KPN staan de adresgegevens wel correct. Ze moeten het alleen opnieuw naar www.mijnnummervermelding.nl 'doorsturen'.
Reputatie 7
Badge +11
Dan wachten we in spanning af tot er een kpn-er op de lijn komt.
Maar, ben je verhuisd of . . .?
Of misschien iets met aansluit cq factuuradres ?
Dat is bij mij ook jaren een ding geweest, een lijn in een schuur zonder adres, post naar huisadres.
Toch kwamen er sommige brieven naar die schuur, die kreeg de buurman daar en gooide ze weg . . grr...
Reputatie 7
Badge +11
. . ik kan wel inloggen . . .Aha, maar hoe dan, ik klik op de juiste plaatjes en dan ? Ik zie het niet / er gebeurt niets.
Welke browser heb je ?
Hier firefox op linux, (ubuntu) , geen of heel weinig problemen mee.
Verhuisd, een jaar geleden al.
Reputatie 7
Badge +21
Hi qwertyuio, welkom op het forum. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een privébericht willen sturen met het nummer waar het om gaat, het verkeerde en het juiste adres? Dan ga ik voor je bezig. 🙂
Beiden zojuist gedaan. Hopelijk kun je het probleem oplossen!
Reputatie 7
Badge +21
Dank voor je gegevens, ik heb een nieuwe opdracht gestuurd richting mijnnummervermelding.nl met je nieuwe adres. Ik verwacht dat dit binnen 1 week wordt aangepast. Hou dit in de gaten. 🙂
Ok bedankt. Hopelijk werkt dit.

Wel vreemd dat dit via de telefonische helpdesk van KPN onmogelijk lijkt....
Reputatie 7
Badge +21

De enige verklaring die ik daarvoor heb is dat dit een issue is dat nagenoeg niet voorkomt en vrij onbekend is, al helemaal niet bij mobiele nummers. Uiteraard geen excuus en daarvoor bied ik je dan ook mijn oprechte excuses aan.

Reputatie 7
Badge +11
Even ter info, ik kan nu wel inloggen bij mijnnummer . . . nl
Dat zou te maken kunnen hebben met dat ik (toch maar weer) flash heb geïnstalleerd.
Maar als dat zo is, waarom komt er dan zo'n vage foutmelding (Onverwachte fout opgetreden (7020) )
Dat is inderdaad vreemd @KeesYagi. Die site is echter niet van KPN, dus daar kunnen zij dan weer niks aan doen. Maar goed, je kan inloggen dus probleem verholpen / omzeild.
Reputatie 7
Badge +11

De volgend dag werkte de site wel, ook zonder flash, dus dat was het niet.
(het was niet aan kpn gericht maar voor de meelezers die er ook tegenaan lopen)
Jammer altijd van die foutmeldingen waar je niets wijzer van wordt, ligt het hier of daar . . . ??

Maar, (ook voor de meelezers) ik logde in met een ("vast") telefoonnummer wat in de gids staat.
( na wat moeite : https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/verkeerd-adres-op-mijnnummervermelding-nl-458560#post664378 )

Maar goed, ik had niets te veranderen dus ik liet het daar bij, zonder uit te loggen , weet ik niet meer, ik meen dat dat niet kan (of ik keek niet goed).
Later keek ik op detelefoongids.nl en was mijn vermelding verdwenen.
Weer inloggen mijnnummervermelding.nl , nu het hele proces wel doorlopen en direct weer zichtbaar.
Dus het werkt goed maar let op.

Nou mensen, mijn probleem is door een (tweedelijns?) KPN-medewerker verholpen. Men heeft via diverse interne bewerkingen mijn gegevens opnieuw ingestuurd naar mijnnummervermelding.nl en dit heeft het gewenste effect gehad, want daar staan mijn gegevens nu goed en de eerste "telefoonboek-achtige" websites die bij mijnnummervermelding.nl hun informatie ophalen hebben dit inmiddels overgenomen.

@roelfsema, het was geen arrogantie van mijn kant, ik had gewoon gelijk zoals je kan lezen. Ik had mij dan ook eerst in de materie verdiept. Jij was ten onrechte overtuigd van jouw gelijk. Zo hebben we allemaal weer wat geleerd wat eenieder wellicht in de toekomst kan gebruiken bij anderen.
Reputatie 3
Badge +4
@qwertyuio je zegt zelf al KPN moet gegevens sturen naar mijnnummervermelding.nl, dan pas komt het daar goed te staan, en zoals ik al in het eerste bericht zei zolang het bij KPN goed staat moet je er niet te druk overmaken.

Maar bedankt dat je mij gelijk gaf, en ik niet alleen ook de persoon die je als antwoord aangaf. Altijd weer heerlijk dat ik weer gelijk heb, niet dat het mij wat uit maakt na ruim 20 jaar ervaring in de telecom.

Maar het ging mij vooral om de reactie die je gag richting mij, niet netjes direct vijandig.

Maar ben blij voor jouw dat het opgelost is. 👍
Reputatie 7
Badge +21

Fijn dat de melding goed is opgepakt! Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Sorry @roelfsema, maar ik schreef toch echt dat je geen gelijk had...

Bij KPN stond het al ruim een jaar goed en bij mijnnummervermelding.nl dus fout. En dat komt dus niet vanzelf goed. KPN heeft dit nu "handmatig" gecorrigeerd door nieuwe mutaties richting mijnnummervermelding.nl te sturen en nu staat het wel goed. Bij de verhuizing is er dus een jaar geleden ergens wat mis gegaan bij KPN.
Reputatie 3
Badge +4
@qwertyuiodus had ik gelijk, het ligt niet bij KPN immers het is niet hun site. Bij KPN staat het goed.

Schreef het al in mijn eerste bericht, en dat bevestigde jij al in het bericht wat jij als antwoord heb aangemerkt.

You make my day.

Veel plezier. 😂 😂 😂
Dus als A iets niet (correct) doorgeeft aan B, dan is het volgens jou de fout van B. 🤔

En als A het opnieuw doorgeeft aan B en B het nu wel aantoonbaar ontvangen heeft, dan bevestigt het volgens jou dat de fout bij B lag. 😂

Gelukkig zit er meer logisch verstand bij de KPN-medewerkers die mij succesvol geholpen hebben....

P.S. Dit is mijn laatste reactie.

Reageer