Vraag

verkeerde eigen nummer in beeld bij de gebelde

  • 14 May 2021
  • 11 reacties
  • 142 keer bekeken

Als wij iemand bellen ziet de ander sinds eeen paar maanden een ander telefoonnummer dan ons eigen nummer. Ze zien het tweede nummer dat wij van KPN gekregen hebben. Kan dit aangepast worden maar ons eerste nummer?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Misschien denk ik te simpel en is dat niet de oplossing, alleen het kabeltje van de telefonie die het modem in gaat even van poort 1 maar poort 2 of andersom omsteken? Wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hester123 Mogelijk is het kabeltje verplaatst van Phone 1 naar Phone 2 op de Experia Box?

Edit: Zelfde gedachte als @Ik_Hussel …. :grinning:

Dat is het niet. Mijn modem heeft maar één telefooningang.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hester123 dan heb je de Experia Box v10A denk ik. Heb je al eens ingelogd in de web-interface van het modem? Typ in de browserbalk http://192.168.2.254 Het standaard wachtwoord staat bij Admin password op de sticker aan de achterzijde van je Experia Box.

Ga dan in het menu links naar de optie Telephony. Staat daar mogelijk iets verkeerd ingesteld?

Laat hier eens een schermafbeelding zien, misschien valt ons iets op. Poets privégegevens wel even weg.

Reputatie 7
Badge +10

Maar als je een Experia Box V10A hebt met maar één telefoonpoortje, waar kennelijk nu het 2e telefoonnummer / SIP-account op is afgestemd.

Hoe wil je dan gebruik maken van het 1e telefoonnummer / SIP-account?

Of andersom, gebruik maken van het 2e nummer,
als op dat ene telefoonpoortje intern door KPN het 1e nummer wordt afgestemd?

Om gebruik te kunnen maken van twee telefoon nummers, zul je in ieder geval een modem/router moeten hebben met twee aparte analoge telefoonpoortjes. Waar twee SIP-accounts actief kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Iemand die 2 nummers bij KPN afneemt krijgt volgens mij normaal gesproken een modem met 2 telefoonpoorten...

Reputatie 7
Badge +10

Normaal gesproken wel, maar heb toch wel eens gelezen dat iemand in de loop van de tijd een 2e telefoon nummer erbij had genomen, maar daar wel de verkeerde modem/router voor had.

Kan door klantenservice dan alsnog worden omgeruild.

Ik heb inderdaad een Experia Box v10A. Als ik naar 192.168.2.254 ga, word ik geredirect naar mijnmodem.kpn en die url kan niet gevonden worden. Ik heb 2 nummers, omdat ik van KPN een extra nummer gekregen heb. Dat tweede nummer gebruik ik niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb inderdaad een Experia Box v10A. Als ik naar 192.168.2.254 ga, word ik geredirect naar mijnmodem.kpn en die url kan niet gevonden worden.

Dan heeft u een alternatieve dns server ingesteld denk ik?

Ik heb 2 nummers, omdat ik van KPN een extra nummer gekregen heb. Dat tweede nummer gebruik ik niet. 

Misschien kunt u beter dat nummer laten verwijderen dan...

Reputatie 7
Badge +10

Als je dat 2e nummer toch niet gebruikt, is het dan niet handiger dat nummer te laten vervallen?
Je betaalt er namelijk wel € 2,50 per maand extra voor. Kun je dan beter in je zak houden.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Hester, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Het lijkt mij ook handig om het nummer dat je niet gebruikt te laten verwijderen. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Zou je ook duidelijk willen aangeven welk nummer je wel en niet gebruikt? 
Â