Beantwoord

Vermoedelijk oude KPN kabel in tuin

  • 23 February 2020
  • 13 reacties
  • 1465 keer bekeken

Ik wil met graafwerkzaamheden beginnen in mijn tuin ivm een aan/verbouwing. Op de klic melding zijn duidelijk de KPN kabels aangegeven. Deze heb ik ook gevonden, echter op 15 cm diepte!!! Dit isĀ een oude, bruinige/verroeste kabel die via de achtertuin naar het huis loopt.
Via de voortuin loopt een nieuwe blauwe kabel de kruipruimte in. Mijn concrete vraag is of deze oude, bruine, verroeste KPN kabel nog in gebruik is of kan deze verwijderd worden??
Adres: ***

Alvast bedankt voor het antwoord.

Ā 

Admin: adres verwijderd en opgeslagen in je profiel

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 February 2020, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Zoā€™n dergelijk probleem ben ik ook al eens tegenaan gelopen, best lastig en dit zal in de toekomst alleen maar vaker voor gaan komen,

Ik ben benieuwd, ik lees mee.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DuifKarel, behalve alsĀ Ā je ook aangesloten bent opĀ glasvezel, zal er maar 1 werkende lijn van KPN aangelegd zijn. Voor zover ik kan zien, is er geen glasvezel beschikbaar op jouw adres, dus je hoort slechts 1 invoerkabel van KPN te hebben, tenzij de oude de oorspronkelijk kabel betreft en deze kabel door beschadigingen al eens vervangen is door ons (dit is alleen aan de orde als je een wat oudere woning hebt)

Wij leggen onze lijnen meestal aan vanaf de straatkant, aangezien daar de hoofdkabels lopen. De kabel die door je achtertuin loopt, waar gaat die je woning precies binnen? En zie je hem in je woning ook ergens op aangesloten zijn? Is er vanuit de Klic melding ook contact met je opgenomen door de netwerkbeheer-tak van KPN om extra uitleg te geven over de KPN kabels?

Reputatie 6
Badge +8

Als ik naar het kadaster plaatje kijkĀ zou het ook kunnen duiden op een kabel van Ziggo. De kleur groen wordt zowel voor KPN als Ziggo bekabeling gebruikt.

Reputatie 7
Badge +20

Goed punt @Hsd, dit was mij nog niet opgevallen! Wat onhandig en verwarrend zeg:rolling_eyes: Ā 

Onze kabels hebben een blauw omhulsel, dat lijkt overeen te komen met de kabel die vanaf de straatkant de voorkant van de woning binnen komt.

Ziggo heeft voor zover ik weet een groen omhulsel om de kabel, maar ik weet uiteraard niet zo veel van het Ziggo netwerk af dus vraag vooral ook even bij Ziggo na of het kan kloppen dat ze bruine kabels in de grond hebben liggen die via een achtertuin naar de woning kunnen lopen!

Beste allen,
Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens kijken waar die oude kabel het huis in komt. In de kruipruimtes heb ik alleen de blauwe kabel (voorgevel gezien) en niet die bruine.
Na de klic melding heb ik niets meer vernomen.

Reputatie 7
Badge +20

Hou je ons op de hoogte? Ik ben wel benieuwd hoe het zit!Ā :grinning:

Reputatie 7
Badge +20

Ben je al iets wijzer @DuifKarel? Hoor het graagĀ :slight_smile:

Beste Maja,

Ik ben laatste tijd erg druk geweest met andere dingen, maar hoop volgende week tijd te hebben voor wat spit werkzaamheden.

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal prima! En het moet natuurlijk ook wel een beetje lekker weer zijn voor zo'n klusjeĀ :wink:Ā Ik hoor het wel als je er aan toe bent gekomenĀ :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Hi @DuifKarel, is het je inmiddels gelukt om er mee aan de slag te gaan?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niks mee van je vernomen er ga er van uit dat dit in zal houden dat je geen verdere hulp van me nodig hebt, mocht je op een later tijdstip toch weer vragen hebben, trek dan vooral weer aan de bel!Ā :slight_smile:

Beste Maja,

Bij deze 2 foto's van de ā€˜oude kabel, die op 30 cm diepte ligt.
Volgens de buurman is dit inderdaad een oude kabel. Daar waar ons huis nu staat stonden vroeger kleine noodwoninkjes met de voorzijde wat nu onze achtertuin is. Kan deze kabel in de kruipruimte ook nergens terugvinden.Ā 
Hopelijk is het ā€˜mysterieā€™ van de oude kabel nu opgelost.

Mvg.
DuifKarel

Oude kabel vanuit achterzijde richting de achtertuin, op nauwelijks 30 cm diepte.

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, wat fijn dat de buurman zich dit nog kan herinneren! Als je de kabel volgt (vanaf je erfscheiding) zal hij dan zeer waarschijnlijk ook ergens zomaar ophouden, gok ik:wink:

Aangezien het noodwoninkjes betreft, snap ik het ook als we de kabels minder grondig hebben aangelegd dan we in een permanente situatie zouden doen. Bedankt dat je dit nog even hebt gedeeld!:relaxed: