Beantwoord

Verschillende internationale bestemmingen onbereikbaar

  • 7 May 2019
  • 12 reacties
  • 1434 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Ik heb gemerkt dat verschillende internationale bestemmingen niet bereikbaar zijn via KPN telefonie aansluitingen. Zowel via mobiel als via de KPN IMSCore VoIP telefoniedienst en ouderwetse PSTN van KPN. Hetzelfde via Telfort SIP en XS4ALL SIP, maar die maken gebruik van dezelfde IMSCore services als KPN. Het gaat hier vooral om satellietbestemmingen en internationale niet-regiogebonden nummers met landnummers als +87 en +88. Wellicht gaat het hier om een routeringsprobleem of ontbrekende overeenkomsten tussen telefonieaanbieders. Graag ontvang ik toelichting waarom deze telefoonaansluitingen niet geaccepteerd worden. Ook zou ik graag willen weten of KPN voornemens is om telefonische oproepen naar deze nummers in de toekomst te accepteren.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 June 2019, 12:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Digitimes.

Heb je ook een voorbeeld voor me? Zie hieronder de mogelijkheden vanaf een VoIP lijn die ik heb kunnen vinden.

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Digitimes.

Heb je ook een voorbeeld voor me? Zie hieronder de mogelijkheden vanaf een VoIP lijn die ik heb kunnen vinden.


Hoi @Alex_P , excuses voor de late reactie. Het gaat om Inmarsat (+870 4, +870 6, +870 7) en IVN (+883 5) nummers. Mocht een nummer niet in de lijst hierboven staan, wat betekent dat dan?
Hoi @Digitimes . Alex is een paar dagen offline en ik zag net je bericht.
Wat gebeurt er precies als jij zo'n nummer wil bereiken? Krijg je een melding? Lukt het op dat moment wel met via een andere provider? Heb je hier praktijkvoorbeelden van? Alle info is welkom.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Digitimes . Alex is een paar dagen offline en ik zag net je bericht.
Wat gebeurt er precies als jij zo'n nummer wil bereiken? Krijg je een melding? Lukt het op dat moment wel met via een andere provider? Heb je hier praktijkvoorbeelden van? Alle info is welkom.

Hoi @Erwin_ , bedankt voor je snelle reactie. Als je via de analoge vaste lijn belt, dan krijg je een "nummer bestaat niet"-toon. Dit gebeurt al na het kiezen van de eerste 6 cijfers van het nummer, dus blijkbaar worden landcode en netnummer al niet herkend. Via een XS4ALL VoIP lijn (via dezelfde IMScore telefoniedienst als bij KPN) krijg je de melding "Sorry, het nummer dat u heeft gebeld is momenteel niet bereikbaar. Controleer het nummer en probeer opnieuw. Wij verbreken nu de verbinding". Als ik via een KPN mobiele aansluiting probeer, dan wordt de verbinding gelijk verbroken, er wordt niet eens een audiokanaal geactiveerd blijkbaar. Via een andere buitenlandse VoIP-provider werkt het wel, maar die manier van bellen is omslachtiger en de gesprekskwaliteit is slechter.
Ik ben intern op zoek naar iemand die hier meer over weet, @Digitimes . Dat is nog best lastig omdat het geen alledaags product is.
Ik stuur je een privéberichtje. Want ik zal ook een paar van die nummers nodig hebben om voor te leggen aan de expert(s).
🙂
Hoi, @Digitimes . Had je mijn privéberichtje gezien?
Reputatie 4
Badge +3
Hoi, @Digitimes . Had je mijn privéberichtje gezien?
Excuses voor de late reactie, zojuist gelezen en beantwoord.
Reputatie 4
Badge +3
@Erwin_ @Alex_P Het is intussen al zo'n 18 dagen stil. Hebben jullie al meer informatie voor mij?
Helaas. Mijn contactpersoon heeft het doorgestuurd naar een andere partij en daar blijft het voorlopig stil (wellicht heeft dit met vakantie te maken). Ik zal het opnieuw onder de aandacht brengen! Sorry dat het zo lang moet duren.
Ik ben je niet vergeten. Maar ik heb nog steeds geen antwoord. Ik heb opnieuw aandacht gevraagd voor het issue! Nogmaals excuus dat het zo lang moet duren 😢
Hoi @Digitimes . Het lange wachten wordt hopelijk beloond. Ik heb je via privébericht informatie gestuurd. Laat je weten of je daarmee uit de voeten kan?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht er toch nog iets zijn, weet je mij te vinden! 🙂