Beantwoord

Vertraging overgaan vaste telefoon

  • 26 July 2019
  • 8 reacties
  • 520 keer bekeken

Hallo,
Onze vaste telefoon (via glasvezel) heeft een vertraging.
D.w.z. als ik met mijn mobiel mijn vast nummer bel... gaat het op mijn mobiel minstens 5 tot 10x over als de vaste telefoon pas voor het eerst overgaat.
Het verschilt ook nog al eens soms is het wel gelijk, soms na 3x maar meestal pas na 5 tot 10x.

Dit is erg onhandig omdat we onze telefoon naast prive ook zakelijk gebruiken. We schakelen momenteel telkens door naar onze mobiel. Dit is vervelend en kan niet de bedoeling zijn...

Een paar jaar geleden hebben we telefonisch contact gehad met KPN hierover na verschillende dingen te hebben geprobeerd gaf Kpn aan dat het aan de telefoon lag. We hebben daarop contact gehad met de fabrikant van de telefoon wat ook niets uithaalde. Daarop hebben we een nieuwe telefoonset aangeschaft.

Helaas bood dit ook geen oplossing. Door omstandigheden hebben we het erbij gelaten en schakelen we dus al jaren onze telefoon door. Afgelopen mei was ik het beu en heb ik wederom telefonisch contact gezocht met Kpn. Na een half uur van alles te hebben geprobeerd, gaf de medewerker wederom aan dat het niet aan Kpn ligt maar aan de telefoon. Ik heb er toen wel op aangedrongen dat een monteur moest langs komen maar dit werk niet noodzakelijk geacht. Omdat we toch toe waren aan een nieuwe heb ik wederom weer een nieuwe telefoonset aangeschaft. Echter het probleem is gebleven.

Ik voel me nu toch genoodzaakt om uit te kijken naar een nieuw abonnement bij een andere provider.
Wellicht kan Kpn nog 1x proberen mee te denken en toch een monteur aanbieden...?!

Omdat telefonisch contact niet gewerkt heeft, wou ik graag een e-mail sturen naar Kpn. Omdat jullie dit niet hebben heb ik dit forum moet gebruiken. Ik hoop dat jullie hier snel op kunnen antwoorden.

Mvg
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 27 July 2019, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi W, welkom op het forum.

5 a 10 keer overgaan kan inderdaad niet de bedoeling zijn. Ook ik verwacht na een nieuw toestel niet dat dit daaraan ligt. Heb je in al die jaren ook een nieuwe Experiabox gekregen? Ik neem aan dat dit bij iedereen gebeurt die jullie probeert te bellen?

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +24
W, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Hallo Alex,
Bedankt voor het reageren...
We hebben geen nieuwe experiabox gekregen….
Of er nu vanaf een mobiel of een vaste telefoon naar ons gebeld word... de vertraging is er nagenoeg altijd.
Mijn profiel heb ik inmiddels aangevuld.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Ik zie dat jullie ook glasvezel hebben, is het glasvezelkastje ook eens 10 seconden stroomloos gemaakt? Zou je dat anders alsnog willen doen?

Als dat ook niet helpt lijkt het me handig om eerst de Experiabox om te ruilen voor een nieuwe. De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant.

In dit geval de Albert Heijn of Karwei, heb je een voorkeur?
Hallo Alex,
Excuus voor de verlate reactie, door omstandigheden is het reageren niet eerder gelukt...
Ik heb het nog een keer geprobeerd om de stroom van het glasvezelkastje te halen echter helaas zonder resultaat.

Graag zou ik gebruik willen maken van je aanbod om de box om te ruilen. Als kan bij de Albert Heijn.
Ik ben zelf niet de contractant echter heb ik wel dezelfde achternaam.
Wanneer kan er geruild worden?
Ik neem het even over van @Alex_P . Leuk je even gesproken te hebben! Er is een nieuwe experiabox onderweg. Laat je weten of daarmee de storing tot het verleden behoort? 🙂
Beste Erwin & Alex,
een dikke dankjewel!!!
Ons jarenlange probleem is door het vervangen van de Experiabox opgelost!
Ook de nummerherkenning en het antwoordapparaat doen het weer. Dacht altijd dat die het niet deden door mijn eigen verkeerde instellingen maar dit was dus ook door de experia box.
Enige minpunt is dat het lijkt dat internet wat trager is... maar goed... (wellicht moet ik wat updates uit gaan voeren)
Nogmaals dank voor de goede hulp!
Reputatie 7
Badge +24
Wat fijn om te horen. Je kunt hier overigens een WiFi check doen om het te optimaliseren.