Beantwoord

Vervanging Homevox huiscentrale

  • 13 June 2021
  • 5 reacties
  • 766 keer bekeken

Ik heb een Homexvox huiscentrale waarop 5 telefoons zijn aangesloten. Glasvezel is beschikbaar in de woning. Ik wil de Homevox of een andrre centrale aansluiten op glasvezel. Voor TV en Internet is er een expariabox en modem geinstalleerd. Wat zijn de mogelijkheden?

icon

Beste antwoord door PeterG 13 June 2021, 11:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi, Pavanth. Welkom op het forum! :bouquet:

Je sluit die antieke (!) Homevox aan op de phone 1 poort van de experiabox. 

Wel ook je telefoonnummer omzetten van de PTT aansluiting (analoog) naar internet (is dat via kpn?). (toevoegen aan het internetabonnement)

Reputatie 7
Badge +24

Wat doet die Homevox eigenlijk? Wat is het nut van dat ding? Waar heb je hem voor?

Wat doet die Homevox eigenlijk? Wat is het nut van dat ding? Waar heb je hem voor?

Vox was de naam waar de PTT vroeger zijn telefooncentrales (en later ook telefoontoestellen) onder verkocht. De PTT maakte dat niet zelf, ze zetten er alleen maar een stikkertje op, net als nu bij de ontvangers en experiaboxen. 

Maar je kan nog steeds alle documentatie hierover vinden op Internet hoor. Misschien helpt dit ook de originele poster wel met zijn vraag in aansluiting op het antwoord van @PeterG 

 

https://www.libble.eu/kpn-homevox-1-5/c101301/

@Nick83

Homevox is een huiscentrale voor tot 4 à 5* bedraad aangesloten telefoons. Zijn i.i.g. bij KPN al jaar of 15 uit de gratie. Bij ons, en later m'n vader alleen, in gebruik van 1986 tot zijn overlijden in 2001. In die tijd was er al DECT en dat gebruik ik dus al zo lang. Tegenwoordig staat m'n vaste nummer overigens doorgeschakeld naar de mobiele. DECT verzameld meest stof….

DECT is feitelijk draadloze huiscentrale voor tot 4 handsets. 

Homevox 1-4 (die hadden wij): tot 4 telefoons
Homevox 1-5, tot 5 telefoons
Homevox 2-5, 2 buitenlijnen, max. 5 telefoons

Reputatie 7
Badge +10

Eerst zou ik telefonie overhuizen naar een zelfstandige VOIP-provider (Bijv. CheapConnect).
Daarna kun je ook “VOIP” DECT apparatuur aansluiten…..

DECT is feitelijk draadloze huiscentrale voor tot 4 handsets.

…..en dan met de juiste VOIP DECT apparatuur tot 8 stuks handsets kunnen gebruiken.
Informatie in het Nederlands < HIER >
Maar koop de basis-set beter via Amazon Duitsland  met wat losse hand-sets

Bij elkaar nog prijzig, maar dat haal je er weer uit door van een goedkope VOIP-provider gebruik te maken (eventueel nog aangevuld met nog goedkopere uitbel VOIP providers als VoipBuster en/of PowerVoip).