Beantwoord

Voicemail in e-mail werkt niet

  • 16 May 2022
  • 21 reacties
  • 246 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik had bij XS4All ook altijd vioce mail via e-mail. Inmiddels ben ik overgezet naar KPN. Mijn instellingen staan precies zo maar ik krijg geen e-mail.

Wel word ik na het inspreken van een boodschap meteen teruggebeld door 0842333.
Heb ik nog een instelling over het hoofd gezien?

 


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reacties verplaatst 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 18 August 2022, 20:07

Bekijk origineel

21 reacties

Hallo @sciurius , zo zou het moeten werken.

 

Reputatie 1
Badge

Ok, dan ligt het dus niet aan mijn instellingen… Maar waaraan dan wel?
 

Halo @sciurius   misschien heeft het met de overgang van xs4all naar kpn te maken?

Reputatie 1
Badge

Tja, dan wordt het moeilijk… Ik hoor overigens in de XS4All forums dat er mensen zijn die zijn overgezet bij wie het wel werkt.

Wellicht tijd om de voicemail weer gewoon in huis te halen.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @sciurius! Wat gek voicemail naar e-mail niet werkt…. Mag ik achter de schermen eens meekijken?

Ik kan dat doen op basis van jouw klantgegevens. Wil je jouw klantgegevens doorgeven via jouw Forum profiel? Alles wat je invult in de vakjes met “privé” er achter, is alleen inzichtelijk voor de KPN Moderators.
Graag jouw volledige naam, klantnummer, postcode en huisnummer + vaste telefoonnummer.
 

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt.
Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Reputatie 1
Badge

Dag Shyrin_ , ik heb de gegevens ingevuld.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Dank alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Kun je ook nog aangeven naar welk e-mailadres de notificaties gestuurd moeten worden: is dit hetzelfde e-mailadres waar jouw Forum profiel op geregistreerd staat? Zo nee, wil je het e-mailadres dan nog toevoegen in het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ van jouw Forum profiel?

Heb je de ongewenste postvak/ spam gecontroleerd? En wil je ook eens een ander e-mailadres instellen: puur om te testen. 

Het terugbellen van de voicemail overigens kun je aan of uitzetten via het menu van de voicemail. Toevallig heeft een andere klant dat uitgelegd in het volgende topic:
 


Vanaf je eigen toestel bellen naar 0842 - 333
Kies voor optie 2 en vervolgens optie 4.
Dan kun je notificatie van voicemail berichten aan of uit zetten.

Reputatie 1
Badge

Dag Shyrin_ , ik heb de gegevens aangevuld.

Reputatie 7
Badge +16

Hartelijk dank! Is het ook gelukt om een ander e-mail in te stellen en te testen of er dan wel een e-mail met voicemailbericht ontvangen wordt?

Reputatie 1
Badge

Hi Shyrin_, ik heb het email adres niet zelf ingesteld, het is kennelijk overgenomen van de XS4All instellingen en daar werkte het prima.

Reputatie 7
Badge +16

Helder. Wil je het zelf eens opnieuw instellen en testen of het dan werkt? Zo niet, dan testen met een ander e-mailadres? Ik ben benieuwd naar de bevindingen! 

Reputatie 1
Badge

Hi Shyrin_, ik heb een ander email adres ingesteld (een gmail adres) en nu krijg ik inderdaad een mailtje met het bericht.
Mijn eigen adres weer ingesteld, en weer geen bericht.

Ik ga het aankaarten bij mijn mail provider.

Reputatie 7
Badge +16

Goed dat je het uitgetest hebt! Als ik nog iets voor je kan betekenen, lees ik het graag!

Reputatie 1
Badge

Hi Shyrin_, voor zover ik kan nagaan wordt de mail geweigerd omdat het formaat niet correct is.

De foutmelding is: "Message contains NUL characters (in reply to end of DATA command)".

In de mail is het audio bericht base64 gecodeerd, zoals het hoort. Dit gaat in ‘regels’ van 8191 base64-tekens gevolgd door 0x00 (NUL), 0xD0 (?) en 0x0A (LF). Dat is niet conform RFC3501.

Kennelijk gaan sommige MTA’s (bv. Gmail) hier soepel mee om, maar een meer strikte MTA (bv. Cyrus IMAP) weigert de message.

Ik zou verwachten dat de base64 ‘regels’ zouden bestaan uit 8191 base64-tekens gevolgd door 0x0A (LF) omdat 8192 een veelgebruikte buffergrootte is. Er gaat dus kennelijk iets niet goed in het programma dat de mail aanmaakt en verstuurt.

Reputatie 1
Badge

Aanvulling: Ook in het tekst-gedeelte (het eerste MIME segment) zit een NUL. De tekst eindigt met

     “Het bericht duurt 13 seconden.” en dan NUL LF LF

Waarschijnlijk is het deze NUL waar Cyrus over valt.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor jouw bericht, ik hoop dat het niet al teveel werk heeft gekost om dit te constateren?

Ik heb er zelf geen kaas van gegeten, dus jouw feedback en topic heb ik intern doorgegeven. Je bevindingen worden voorgelegd bij diegene die erover gaan. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen, laat ik het weten!

Reputatie 1
Badge

Hi Shyrin_, we zijn wel even aan het puzzelen geweest 😀.

We hopen dat diegene die erover gaan er iets mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +16

Ik realiseer mij, dat ik jou niet heb laten weten dat dit issue onderzocht wordt en ik wacht op een terugkoppeling. Sorry! 🤔

Goedemorgen, 

ik kreeg vandaag de link naar dit forum toegestuurd. ja we zijn bezig met dit probleem en hopen dit zo snel mogelijk op te lossen. 

als tijdelijk workaround is ons voorstel om de klanten met dit probleem een ander email adres te laten opgeven.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

We hopen dat diegene die erover gaan er iets mee kunnen.

Dat konden zij zeker! Ik heb de terugkoppeling ontvangen dat dit issue opgelost is!

Ik lees het heel graag als jullie nog ergens tegenaan lopen. 

Tsja, na wat zoeken kom ik hier uit met de volgende situatie.

Voicemail naar email werkt. Opgegeven email-adres is een doorgeefluik dat naar twee adressen gaat. Op het ene adres komt de email met MP3 aan; op het andere niet. Gewone mails werken goed; komen aan beide kanten aan. een eigen mail met een MP3 werkt ook goed; komt aan beide kanten aan. Het adres waar het NIET aankomt gewijzigd in een KPN mailadres; werkt niet; komt daar niet aan; andere adres wel. Uiteindelijk nog een ander mailadres gebruikt en nu komt de email met de voicemail aan beide kanten aan. Dit is een tijdelijke omleiding, maar moet nu nog opgelost.

Het lijkt er dus op dat de email met de voicemail-MP3 er in toch niet overal ontvangen kan worden; zelfs bij een KPN mailadres (@kpnmail.nl).

Is de gemelde oplossing getest en hoe kan dat worden aangetoond?

Kan ik iets doen om het probleem beter te localiseren?

Ik lees het graag.

 

Reageer