Beantwoord

Voicemail notificatie uitzetten?

• 12 december 2018
  • 18 reacties
  • 392 keer bekeken

De voicemail belt ons als er een bericht is ingesproken, dit wil ik uitzetten, maar ik, en ook de chat-medewerkers van kpn kunnen niet vinden hoe. Zijn hier nog heldere ideeën?? Hoor het graag!

Ik wil dus niet de voicemail uitzetten, maar dat de voicemail ons belt als er een bericht is ingesproken
icon

Beste antwoord door Susan_ 19 december 2018, 21:58

Goedenavond! Mocht het niet werken met de batterijen eruit halen, heb ik nog een tip ontvangen van onze experts:
Zorg ervoor dat het nummer van de SMS Centrale 06-73644444 (in een aantal toestellen in te programmeren als 06-7364444400) juist in het toestel geprogrammeerd wordt. Afhankelijk van het type toestel moet het nummer van de SMS Centrale één of meerdere malen ingevoerd worden (Er zijn toestellen waarbij voor inkomende berichten en uitgaande berichten een apart nummer ingesteld kan worden). Dit kan je terugvinden in de handleiding.
Bekijk origineel

18 reacties

o ja, het gaat dus om vaste telefonie
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen jauhwatdan, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Ik heb even voor je gekeken, en jouw situatie lijkt aardig op een Voicemail BelBericht: 'door Voicemail BelBericht zie je direct wanneer een bericht is ingesproken. Het is hiervoor nodig dat jouw toestel nummerweergave ondersteunt. Nadat een bericht is ingesproken word je teruggebeld door het nummer van de Voicemail, 0842 - 333. Als je nu een gemiste oproep van de Voicemail ziet, weet je direct dat er een bericht op je wacht'. Helaas heb ik in het topic 'Alles over voicemail' niet kunnen vinden hoe je het uitschakelt, maar onder het bericht staat het menu van voicemail. Ik ga er vanuit dat het onder instellingen > notificatie staat! Wil je eens controleren of je bij dit menu kan komen, via 0842-333?
in het voicemailmenu krijg ik bij
instellingen ->
1.toegangscode
2. afspeelinstellingen
3.ontvangen van berichten
4. notificatie,

als ik naar notificatie ga krijg ik 1 optie, namelijk nummermelding, deze staat nu aan en kan ik uitzetten, maar dat is niet wat ik zoek toch?
Reputatie 7
Badge +19
Nee klopt, en zou je kunnen kijken of het misschien verborgen staat onder afspeelinstellingen of het ontvangen van berichten? Het is dan net even wat anders dan in de handleiding..
nee kan niets vinden, als ik naar instellingen ga zijn dit de keuzes:

1. toegangscode: 1. wijzigen ; 2. voicemail wanneer vragen om toegangscode
  2. afspeelinstellingen: 1. berichtinfo ; 2. berichtopties
  3. berichten ontvangen aan/uit
  4. notificatie: 1. notificatie bij nieuwe berichten: nummermelding aan/uit zetten
wij hebben zowel op onze locatie in Rijen (hoofdstraat 2B) als in Breda (speelhuislaan 173) hetzelfde probleem, beide abonnement bij KPN.

Nog andere ideeën?
Reputatie 7
Badge +19
Ja zou zeggen afspeelinstellingen, berichtopties of berichten ontvangen aan/uit. Maar je wil natuurlijk wel het bericht ontvangen, alleen hier niet over gebeld worden.. Ik zit nog even diep na te denken, maar aan de handleiding hebben we dus ook vrij weinig 😞 Ik kan er verder niet zoveel over vinden, dus mocht het echt gaan irriteren is een reset van het toestel nog een laatste optie. Alleen zal je hierbij waarschijnlijk je contacten die je hebt wel verliezen..
Hoi Susan, we hebben het probleem dus op beide locaties, en op 1 locatie hebben we sinds 2 weken een nieuwe telefoon, dus ik vrees dat een reset niet de oplossing is. Het irriteert echt enorm, dus we willen er graag vanaf. We hebben weinig contacten in de telefoons staan, dus dat is ook geen probleem. Hoe resetten we een toestel, gewoon even de batterijen eruit halen?
groet,
Christel
Reputatie 7
Badge +19
Ja de batterijen eruit, en eventueel de stekker eruit. Ik zal dit probleem eens voorleggen aan mensen achter de schermen, om te kijken of we iets over het hoofd zien en of zij hier een oplossing voor hebben. Je hoort zo snel mogelijk van me!
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond! Mocht het niet werken met de batterijen eruit halen, heb ik nog een tip ontvangen van onze experts:
Zorg ervoor dat het nummer van de SMS Centrale 06-73644444 (in een aantal toestellen in te programmeren als 06-7364444400) juist in het toestel geprogrammeerd wordt. Afhankelijk van het type toestel moet het nummer van de SMS Centrale één of meerdere malen ingevoerd worden (Er zijn toestellen waarbij voor inkomende berichten en uitgaande berichten een apart nummer ingesteld kan worden). Dit kan je terugvinden in de handleiding.
Reputatie 7
Badge +19
@jauhwatdan, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Mocht je hier nog wel vragen over hebben, dan hoor ik het graag!
Ahhh ik zie nu je bericht pas. Ik kan er morgen naar kijken.
Het zijn overigens 2 verschillende toestellen op 2 locaties met hetzelfde probleem, maar ik ga het proberen.
Ik ben al even eea aan t opzoeken. Maar kom niets tegen over sms centrale instellen op een vaste telefoon, enkel bij mobiele telefonie. Je hebt toch nog wel duidelijk wat het probleem is 😬
het gaat dus om vaste telefonie, op 2 locaties met 2 verschillende abonnementen bij KPN, we willen de voicemail notificatie uitzetten, we willen NIET langer gebeld worden door voicemail wanneer er een voicemailbericht is ingesproken.
Batterijen eruit heeft overigens niet het gewenste resultaat op geleverd.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jauhwatdan, Ik neem het even van Susan_ over, omdat ze een aantal dagen afwezig is. Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je gebeld wordt wanneer er een voicemailbericht is ingesproken en wat je bedoeld methet gaat dus om vaste telefonie, op 2 locaties met 2 verschillende abonnementen bij KPN Je wilt de notificatie van de voicemailberichten uitzetten van twee nummers, of is er iets doorgeschakeld van het ene naar het andere nummer? Zou je de postcode(s), huisnumme(s) en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)Het tweede adres kun je toevoegen aan persoonlijke opmerkingen. Zou je daar ook de telefoonnummers willen vermelden? Dan ga ik uitzoeken hoe we het kunnen oplossen.
Hoi Marina, het is mij ook niet duidelijk waarom we door de voicemail gebeld worden direct nadat er een bericht ingesproken is. Hoop dat jij er achter gaat komen en een oplossing weet!

We hebben 2 locaties waarbij we gebruik makenvan vaste telefonie van KPN. We willen inderdaad de notificatie van de voicemailberichten uitzetten. Er is geen nummer doorgeschakeld naar een ander nummer.

ik zal profiel zover mogelijk aanvullen. Maar ben pas volgende week weer op het werk en kan dan de klantnummers opzoeken.
Klantnummers zijn toegevoegd, graag zsm jullie reactie!
Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond, bedankt voor de gegevens. Ik zag dat er voor het ene adres al een ticket aangemaakt was, omdat er sowieso wat problemen zijn (of waren) met vaste telefonie. Ik heb mijn vraag hier aangehangen en hoop snel op reactie! Voor het andere adres en klantnummer heb ik hetzelfde gedaan.

Reageer