Beantwoord

Voicemail uitzetten Chicago duopack

  • 17 July 2019
  • 10 reacties
  • 857 keer bekeken

Hallo,
Ik probeer op een Chicao duopack de voicamil definitief uit te zetten. ER zou in de handset een keuze Voicemail moeten zijn, maar die is er niet.
Ook de handleiding is niet duidelijk..........
Wie helpt ?
icon

Beste antwoord door PeterG 19 July 2019, 12:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Poekel Je kunt de voicemail ook heel handig via MijnKPN uitschakelen.Hoe je het echter op de telefoon zelf moet doen durf ik je zo niet te zeggen. Ik denk eigenlijk dat @PeterG dit wel weet. Klopt dat, Peter?
Als het VOICEMAIL is dan zou ik het via MijnKPN uitzetten. Het kan echter ook door te bellen naar #61#.
Dus die code en dan de verbindingstoets. Je hoort dan even de kiestoon, dan die vier tonen voor hekje zes één hekje. Dan weer een continue kiestoon. Dan kun je de verbinding verbreken.
Werkt voicemail ook bij ingesprek dan evt. ook code #67# bellen.

Via MijnKPN is "doorschakelen naar ... bij ingesprek en niet opnemen" één vinkje.

Op de Chicago zit alleen een knop (toets 1) waar je voicemail mee kunt uitluisteren. Je kunt daar het nummer van vm 0842333 onder programmeren. Voicemail aan/uit-zetten kan echt alleen met die codes of via MijnKPN.
Heren, bedankt !
Echter na 50 jaar KPN hangt dit setje nu achter een Ziggo abonnement. Ik heb 8 gesprekken achter de rug met Ziggo en vele # probeersels. Ik de

Nu is het zo als ik de Chicago vervang door een gewoon toestel er geen jongedame instapt na 4 a 5 keer overgaan = voicemail ( opgelost zou je zeggen)
Volgen mij komt de voicemail dus uit dat Chicago basisstation want als ik die erop zet wordt er na 4 a 5 keer gevraagdc om een voicemail in spreken.......
Ik wil dus in de Chicago duopack de voicemail uitzetten ..........
Hoe doe ik dat ?
Hmmm. Dan is 't geen voicemail maar een antwoordapparaat. Wel het juiste beestje benoemen.
En dat je was overgelopen vermeldde je ook niet .... 😕

De Chicago Duopack werkt alleen met voicemail, wat gerelateerd is aan een provider. Deze heeft geen antwoordapparaat. Heb je misschien een ander type.
Hier alle gebruiksaanwijzingen van de KPN telefoons. De Duopack staat hier als tweede en ik heb de gebruiksaanwijzing uitgespit maar geen antwoordapparaat.
https://www.kpn.com/service/bellen/telefoon-aansluiten/handleidingen-vaste-telefoon.htm

Makkelijkst is gewoon het menu doorlopen. Gelijk aan een Gigaset (vh van Siemens). Bij mijn Gigaset:
Menu >
Doorbladeren naar Antwoordapparaat, klik op ok >
Doorbladeren naar Activeren; vinkje wegklikken door klikken op OK.
Daarna enkele malen kort op "rood" drukken totdat je weer het beginscherm hebt.

De Chicago Duopack heeft, volgens de handleiding, géén antwoordapparaat.

"De Chicago Duopack heeft, volgens de handleiding, géén antwoordapparaat."

maakt het nog spannnender...........

Ik heb contact gehad met de Gigaset klantenservice, waar ik niet veel wijzer werd. Naast die Chicago set (zoals op de foto van PeterG) hangt er aan de muur nog een kastje, Ik vraag me nu sterk af of dit ook een basisstation is. Want dan zijn het er er 2.............
Ik vraag me dus af WAAR die melding vandaan komt..... Misschien niet het basisstation van de Chicago, maar dat " basisstation" aan de muur .....
Weet iemand hoe ik die dingen reset bvb naar factory defaults ? Ik hoop bij factory defaults dus die melding kwijt te zijn ......
Thanx!
Poekel


Het losse basisstation van KPN (das onderstaande, en op je sticker staat ook 'basisstation') heeft een ingebouwd antwoordapparaat. Als je die aansluit op Ziggo, en je gebruikt de voicemail van Ziggo niet, dan zal dat antw.app. aan staan. Die "voicemail" melding móet dus uit dat losse basisstation afkomstig zijn.
Dat kan je dus alleen uitzetten via de door mij vermelde stappen in het menu. Dat kan uiteraard alleen als die Chicago handsets aangemeld zijn op, en dus werken via, dat losse basisstation. 😉


Kennelijk zijn de handsets van het Duopack niet op hun eigen maar op het losse basisstation aangemeld. Dit omdat zo'n losse nou eenmaal makkelijk bij het modem in de meterkast kan hangen.
Met de bijbehorende lader/basis is dat, vanwege laden handset, natuurlijk lastig(er).
PeterG
Dank voor je opmerking!
Dat zou betekenen dat ik de handsets beter op de originele duopack kan aanmelden en dat losse kastje/basis station kan laten vervallen.
Als de boel nu werkt via het losse kastje/basis station aan de muur dat vind ik het wel vreemd dat ik nergens in de handset iets (keuze) vind waarmee ik die voicemail/beantwoorden kan UIT zetten.

Thanx!
Poekel
Als de boel nu werkt via het losse kastje/basis station aan de muur dat vind ik het wel vreemd dat ik nergens in de handset iets (keuze) vind waarmee ik die voicemail/beantwoorden kan UIT zetten.
Ja, klopt.
Maarrr als bellers die melding krijgen gaan de handsets dan over? Of als je (kort) de oproeptoets op die losse basis indrukt? Want dan weet je zeker dat ze daarop aangemeld zijn. En dan zou in het menu ook de antwoordapparaat optie moeten zitten (die heb ik eerder al aangegeven: activeren met vinkje is aan; vinkje weg is uit)

Het basisstation van de set uit de afbeelding in mijn eerdere reactie heeft geen antwoordapparaat. Dan kán het alleen met voicemail. En als je die uit hebt op je Ziggo lijn....

Verklaring:
Antwoordapparaat zit in de telefoon (basis) zelf
Voicemail zit in het netwerk van de provider (en werkt vervolgens alsof het een ant.app. is)
Hallo,
Afgelopen weekeinde maar eens een bekeken hoe het nu zat.....
De handset waren aangemeld op het basis station op de muur. Deze zat verbonden op poort 1 van het ziggo modem.
Het basisstation van de muur verwijderd en uit het modem. De handsets aangemeld op de het standaard basis station van de Chicago duopack aangemeld. Antwoord apparaat uit gevinkt en gaan met die banaan........
Geen meldingen meer na bijvoorbeeld 7x overgaan.
Opgelost dus !

PeterG,
Mijn dank is groot !

Groeten van een overloper 😀😀, die overigens 28 jaar voor kpn heeft gewerkt, maar die nu niets meer in huis heeft van dit bedrijf ...................
Top! 👍🏼😃

Reageer