Beantwoord

Voicemail van de vaste telefoonverbinding is niet meer bereikbaar?

  • 6 February 2023
  • 7 reacties
  • 127 keer bekeken

De oude dect telefoon is niet meer bereikbaar voor de voicemail. De telefoon bevat een toegangscode, die niet bekend is en ook niet meer te wijzigen. Het nummer 0842333 via de vaste telefoon vraagt direct om ‘de code’. De stap om 2 in te geven om de code te wijzigen kan dan niet meer. Alle variaties geprobeerd. Niets werkt. Staat die code in het toestel of ergens in een database van KPN?

Als de code niet in het toestel is geregistreerd, werkt een nieuw toestel dan nog wel voor wat betreft de voicemail? 

icon

Beste antwoord door PeterG 8 February 2023, 23:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@JacobMathias  De voicemail staat bij KPN opgeslagen, en staat los van je telefoon. 

Bedankt voor uw reactie. Echter daarmee is de bereikbaarheid niet mee opgelost. Via de huidige telefoon (Chicago 900 serie) is de voicemail niet bereikbaar. Er wordt zonder onderbrekingsmoment direct gevraagd om een toegangscode. Zelfs al zou die bekend zijn dan kan die niet worden ingevoerd. Wijzigen van deze code via keuze voor optie 2 is ook niet mogelijk. Wat overblijft is het uitschakelen van de voicemail.

Het gaat dus om het uitschakelen, resetten of iets dergelijks van de toegangscode. Dan moet je in dit geval  een andere ingang vinden dan de ingang via nummer 0842333. De handleiding vermeldt op pagina's 47 - 49 dat er sprake is van een systeemcode. Wordt daarmee ook de toegangscode voor de voicemail mee bedoeld en zo ja is deze code geregistreerd op het toestel of ook bij KPN? Hoe kan de toegangscode eventueel worden omzeild, zodat de voicemail opnieuw kan worden ingesteld?

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Reputatie 7
Badge +8

Over welke handleiding heb je het?

Uitzetten kan door #61# te bellen.

Als je de code wilt resetten is het raadzaam om naar KPN te bellen: 0800-0402

Als je de pincode ook "voor thuis" ingeschakeld hebt staan en die weet je niet meer is de telefonische helpdesk de enige die het voor je kan resetten. 2 om een pincode in te stellen werkt alleen als je in het menu bent. Daar moet je nu eerst de ... pincode voor intoetsen. 

Standaard hoef je vanaf thuis de pincode niet te gebruiken. Wel altijd vanaf een ander nummer voor beluisteren. 

Vanaf 8:00 uur is de helpdesk weer open. Bel vanaf het nummer wat het betreft!

Uitleg voicemail 

https://www.kpn.com/service/bellen/voicemail-gebruiken.htm

Reputatie 7
Badge +21

Welk Chicago basisstation heb je @JacobMathias ?
De standaard 900A of de 905A met geïntegreerd antwoordapparaat? Ik zie in de online handleiding bij gebruikershandleiding.com dat in het laatste geval de systeem-PIN van dat basisstation een rol kan spelen. Die code heeft dus niets te maken met voicemail via 0842-333 maar alleen met de Chicago zelf. Heb je deze systeem-PIN al eens gereset door de standaardinstellingen van het basisstation te herstellen zoals beschreven rechtsonder op pagina 48 en bovenaan pagina 49? Dan worden alle instellingen gereset en is de code weer 0000.

Hartelijk dank voor de opmerkingen en aangereikte tips. Ze helpen ons, vrijwilligers van de Vincentiusvereniging Roermond helderheid te krijgen in deze kwestie. We lopen de zaken na aan de hand van de aangereikte informatie. Mocht het niet lukken, meld ik me weer.

 

Reputatie 7
Badge +8

Als je altijd 0842-333 belt om de voicemail te beluisteren. Dan maak je dus gebruik van de voicemail van KPN. Dan heeft de handleiding van je telefoon geen nut bij het oplossen van het probleem.

Als je de telefoon zelf, zonder 0842-333 te bellen, gebruikt om de berichten te beluisteren, dan gebruik je het interne antwoordapparaat van de Chicago zelf.

ik ben benieuwd wat er uit je onderzoek komt :).