Beantwoord

Voip bellen via kpn

  • 20 August 2019
  • 23 reacties
  • 3313 keer bekeken

Reputatie 2
Ik overweeg via voip te gaan bellen.
Nu alles in 1abbonement met onbeperkt bellen. Maar wel 16.50 per maand.
Nu lees ik op het forum dat je dit niet via de huidige exeperia box v8 niet kan instellen.
Dus gigaset n300a kopen, maar werkt het dan wel.?
Abbonement via cheap connect met nieuw nummer en oude nummer via kpn houden voor alleen inkomende calls (wil dit nummer niet kwijt)
Dat via n300a instellen.
Kan ik mijn gigaset sl78h houden, of niet?
Zou bovenstaande strategie werken??
icon

Beste antwoord door wjb 20 August 2019, 09:06

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7

Zelf heb ik ook een Gigaset N300A IP met een CheapConnect verbinding.
Dat werkt prima op een KPN aansluiting.
Ook ik heb inkomend telefonie via KPN (de N300A IP is aangesloten op de telefoonpoort van de Experia Box) en bel uitgaand via CheapConnect (Privé in de onderstaande screenshots) waarbij ik het KPN telefoonnummer mee geef als caller-ID.
 

 


Indien nodig kan je bij CheapConnect een andere poort gebruiken dan poort 5060 waardoor je een eventueel probleem met VoIP op de Experia Box kunt vermijden.

Jouw SL78H toestellen zijn geschikt i.c.m. de N300A IP.

 

Reputatie 2
Alles is gelukt en het werkt prima
Bedankt
Callid moet je wel aan maken bij cheapconnect.
En bij de n300a kan je cheapconnect niet als provider kiezen, dus moet je handmatig configureren via advanced settings.
Reputatie 7
Callid moet je wel aan maken bij cheapconnect.
Heb je jouw KPN telefoonnummer al als caller-id al op een tweede sip account geregistreerd en telefonisch bevestigd?

Het is overigens maar goed dat je die caller-ID moet registreren en telefonisch moet bevestigen immers anders zou iedereen jouw telefoonnummer kunnen spoofen en dat is toch wel het laatste dat je wil.
Reputatie 2
Ja ik heb mijn kpn nummer als Callerid bij cheapconnectt geregistreerd en bij mijn eerste sip account als uitgaande clid opgegeven.
Ik heb geen tweede sip account aangemaakt, want ik wil dit nummer als kpn nummer houden als fallback
Reputatie 7

Dus je hebt naast je SIP nummer één SIP account aangemaakt en daar het KPN nummer als Caller-ID aan gekoppeld. Klopt dat?

Zelf heb ik naast het SIP nummer een SIP trunk en twee SIP accounts aangemaakt.
 

b0562285-a4a1-41da-98b9-18a2509940ce.png


De caller-ID van de SIP trunk is mijn privé telefoonnummer (KPN). Deze is op de N300A IP geconfigureerd en als uitgaande lijn gekoppeld aan het toestel in de woonkamer.
De caller-ID van het eerste SIP account is mijn zakelijk telefoonnummer (het SIP nummer van CheapConnect). Deze is op de N300A IP geconfigureerd als uitgaande lijn gekoppeld aan het toestel in de werkkamer.
Het SIP tweede sip account is in de VoIP telefoon op mijn kantoor geconfigureerd.

Beide SIP accounts verwijzen naar het SIP nummer wat mijn zakelijk telefoonnummer is.

Het KPN nummer is dus niet als caller-ID op het SIP nummer ingesteld, maar alleen op de SIP trunk.

Reputatie 7
Wat is overigens de versie van de firmware waar jouw N300A IP op draait.


Als dat niet versie 42.250 is, controleer dan of de juiste dataserver ingesteld is en zo niet wijzig deze dan in profile.gigaset.net/device/latest, druk op opslaan en kies daarna voor firmware updaten.

Reputatie 2
klopt, ik hoef geen zakelijk nummer, dus wil 1 nummer (KPN nummer) naar buiten houden.
Cheapconnect nummer gebruik ik als geheim nummer.

Zoals jij het gedaan hebt is voor zakelijk gebruik inderdaad het handigst

Overigens heb ik een andere firmware versie die niet update na jouw tip
Maar goed alles werkt .
Zelfs met mijn oude AS200 gigaset boven
Reputatie 7
Overigens heb ik een andere firmware versie die niet update na jouw tip
Welke firmware versie heb je dan? Is dat 42.247?

Plaats hier eens een screenshot de firmware-update pagina.
Reputatie 2

Reputatie 2

Reputatie 7
Jouw firmware versie is dus ook 42.250.
Dat is dan helemaal goed.
Dit onderwerp is al niet in het belang van kpn dus dan kan ik dit ook nog wel toevoegen :->
Maar wel mooi dat dit forum daar voor open staat.

Uitgaand kun je helemaal los zien van inkomend.
Ik bel uit met een van deze :
https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont
Afhankelijk van waar je naar toe belt (welk land) kun je de beste keuze maken.
Ik gebruik al jaren freevoipdeal
Hier nog een vergelijkings site voor deze diensten :
http://www.voip-comparison.com/


Je geeft aan (als ik het goed begrijp) dat je het inkomende nummer bij kpn houdt voor de zekerheid.
Dat is een prima keuze, bij een abonnement betaal je daar (zonder te bellen) niets of weinig extra voor.
Maar, . . . zie dit :
https:// https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/klacht-vaste-lijn-476612#post794702
Reputatie 7
Maar, . . . zie dit :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/klacht-vaste-lijn-476612#post794702

In dat topic schrijf je ...


... maar je kunt in mijn KPN toch gewoon een doorschakeling naar een ander nummer instellen?
Ik dacht te weten dat dit niet kan, hier gelezen.
De vraag steller van het onderwerp wat ik aanhaalde schreef :
ze kunnen het blijkbaar ook niet tijdelijk door laten schakelen naar een mobiel nr.
Maar dat gaat over een PSTN lijn, dus dat kan het verschil zijn.
Reputatie 7
Ik dacht te weten dat dit niet kan, hier gelezen.
De vraag steller van het onderwerp wat ik aanhaalde schreef :ze kunnen het blijkbaar ook niet tijdelijk door laten schakelen naar een mobiel nr.Maar dat gaat over een PSTN lijn, dus dat kan het verschil zijn.

Bij de "gewone" abonnementen is het in ieder geval mogelijk.

Reputatie 2
Dit onderwerp is al niet in het belang van kpn dus dan kan ik dit ook nog wel toevoegen :->
Maar wel mooi dat dit forum daar voor open staat.

Uitgaand kun je helemaal los zien van inkomend.
Ik bel uit met een van deze :
https://www.voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont
Afhankelijk van waar je naar toe belt (welk land) kun je de beste keuze maken.
Ik gebruik al jaren freevoipdeal
Hier nog een vergelijkings site voor deze diensten :
http://www.voip-comparison.com/


Je geeft aan (als ik het goed begrijp) dat je het inkomende nummer bij kpn houdt voor de zekerheid.
Dat is een prima keuze, bij een abonnement betaal je daar (zonder te bellen) niets of weinig extra voor.
Maar, . . . zie dit :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/klacht-vaste-lijn-476612#post794702

Ik ben op zich tevreden over het KPN nummer, maar keuzes die je hebt voor vast bellen tav van abonnement vormen is veel te beperkt. Of je betaalt per gesprek of belonbeperkt voor 16,50 , wat veel duurder is dan een mobiele abonnement. Er zou ook voor vaste lijnen veel meer keus moeten zijn , zoals belbundels of gratis bellen naar bepaalde nummers (familie) etc.
Door dit eenzijdige abonnement wordt je gedwongen voor andere vormen te kiezen zoals VOIP bellen, dat ook nog eens veel mee mogelijkheden heeft en veel goedkoper is.
Dan zijn we het helemaal eens.
En goed dat ik er over begon, wbt het doorschakelen, dan hebben we dat ook duidelijk.
Een kpn voip lijn op een experiabox kun je dus wel doorschakelen via een www-inlog (mijnkpn)
Een PSTN lijn ( de inkomende koperlijnen gaan rechtstreeks naar de telefoon ) niet.
Reputatie 7
En goed dat ik er over begon, wbt het doorschakelen, dan hebben we dat ook duidelijk.
Een kpn voip lijn op een experiabox kun je dus wel doorschakelen via een www-inlog (mijnkpn)
Een PSTN lijn ( de inkomende koperlijnen gaan rechtstreeks naar de telefoon ) niet.

Het is alleen niet zo zinvol in dit topic immers we hebben het hier over een Alles-in-1 abonnement en dus niet over PSTN.
Reputatie 2
Als je een draadloos IP toestel wil is de Siemens Gigaset N300A een goede. Die steekt met kop en schouders boven de concurrentie uit bij de draadloze toestellen. Toch lees ik hier niets over de belangrijkste optie:
De mogelijkheid om zowel ECO-DECT als ECO-DECT-PLUS beide in het menu aan te schakelen. Dat is naast allereli andere zaken nu net wat dit toestel zo'n topper maakt.
Reputatie 7
De mogelijkheid om zowel ECO-DECT als ECO-DECT-PLUS beide in het menu aan te schakelen. Dat is nast allereli andere zaken nu net wat dit toestel zo'n topper maakt.


Wij hebben "Maximum bereik" wel aan staan omdat we anders in de tuin nog weleens problemen ervaren.
Let op: De optie "Geen DECT zendvermogen" leidt wel tot een vertraging van een kleine twee seconde bij het tot stand brengen van een verbinding.
Maar goed, wat is twee seconde ... niets dus.
Reputatie 2
Mijn advies is om altijd ECO-DECT en ECO-DECT-PLUS aan te schakelen.

In de praktijk zijn er geen nadelen merkbaar, slechts voordelen. Je spaart stroom en daarmee het milieu en je geldbuidel. En je voorkomt dat de straling je kan schaden als je niet aan het bellen bent.

WJB: kan het basisstation wat meer richting uw tuin? Of zit er een grote spiegel of stalen voorwerp tussen het basisstation en de tuin?
Reputatie 7
WJB: kan het basisstation wat meer richting uw tuin? Of zit er een grote spiegel of stalen voorwerp tussen het basisstation en de tuin?
Dat zou kunnen echter heb ik geen enkel probleem met het feit dat ik alleen Eco-modus+ ingeschakeld heb en niet de Eco-modus. Het percentage van de tijd dat er daadwerkelijk gebeld wordt is laag en daarmee draagt de Eco-modus+ veel meer bij dan de Eco-modus.
Daarnaast wordt het zendvermogen toch al automatisch aangepast op basis van de afstand tussen basisstation en de handset.
Overigens zit de keuken met nogal wat roestvrijstaal tussen meterkast en de tuin.
Reputatie 2
@wjb Ik kan me voorstellen dat als u de grootste voordelen al behaald hebt en heel weinig met de DECT belt het wel goed vind zo. Toch is minder straling altijd beter. Maar waarschijnlijk haalt u na deze instellingen nu meer voordeel door de Wifi op eco stand te zetten zodat die alleen straalt als de Wifi daadwerkelijk gebruikt wordt.

Reageer