Beantwoord

VOIP instellen met Siemens DECT telefoon lukt niet: authentication failed

  • 13 January 2022
  • 34 reacties
  • 511 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik probeer mijn voip lijn aan de praat te krijgen via mijn voip telefoon

Ik heb alle stappen gevolgd maar ik blijf de melding krijgen authentication failed op mijn siemens dect telefoon Ik heb het nu via 3cx geprobeerd maar het zelfde effect authentication failed. 

wachtwoord resetten op de serviceportal ook gedaan maar geen effect.

iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

 

Als ik de sessie ook debug in wireshark 

 

SIP/2.0 403 Forbidden

Call-ID: Y2Q4NzFjOWE0YzM5NTNiZWZmZDM4Yzg2YjhkMTEyNTU.

Via: SIP/2.0/UDP 192.168.1.173:63976;received=xxx;branch=z9hG4bK-d8754z-11224455a8433133-1---d8754z-;rport=25343

To: "+312xxx" <sip:+312xxx@ims.imscore.net:5060>;tag=5d8bfaa9-61dff6a816a4f427

From: "+312xxx"<sip:+312xxx@ims.imscore.net:5060>;tag=fa662951

CSeq: 2 REGISTER

Date: Thu, 13 Jan 2022 09:53:44 GMT

Reason: SIP;cause=403;text="Challenge Response Mismatch."

Server: Alcatel-Lucent-HPSS/3.0.3

Content-Length: 0

 

Dat zeggende lijkt het een probleem in de telcentrale

icon

Beste antwoord door wjb 17 January 2022, 12:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U gebruikt geen Experiabox? Of u gebruikt de KPN Box waarop voip is uitgeschakeld? 

U gebruikt geen Experiabox? Of u gebruikt de KPN Box waarop voip is uitgeschakeld? 

Nee ik gebruik een eigen router dit omdat de door kpn geleverde modem (router) te beperkt is in functionaliteit

Reputatie 7

U gebruikt geen Experiabox? Of u gebruikt de KPN Box waarop voip is uitgeschakeld? 

Nee 

Wat is het merk en type van jouw router?

De extension zal de internationale representatie van jouw telefoonnummer moeten bevatten. Voor jou is dat dus +312.…

 

Ben je overigens thuis en heb je geen VPN actief?

 

Welk Siemens DECT basis station ga je gebruiken?

U gebruikt geen Experiabox? Of u gebruikt de KPN Box waarop voip is uitgeschakeld? 

Nee 

Wat is het merk en type van jouw router?

De extension zal de internationale representatie van jouw telefoonnummer moeten bevatten. Voor jou is dat dus +312.…

 

Ben je overigens thuis en heb je geen VPN actief.

Ja ik heb thuis en heb een pfsense router. Voor het gemak heb ik 3cx als voip client even geinstalleerd omdat dit wat makkelijker is met debuggen. Ik heb overigens met andere voip providers geen enkele problemen. Alleen met die van kpn helaas

Reputatie 7

Ja ik heb thuis en heb een pfsense router. Voor het gemak heb ik 3cx als voip client even geinstalleerd omdat dit wat makkelijker is met debuggen. Ik heb overigens met andere voip providers geen enkele problemen. Alleen met die van kpn helaas

Welk DECT basisstation gebruik je? Ik gebruik een N300A IP.

Staat SIP-ALG uit op jouw pfSense?

Welke poorten gebruik je voor die andere VoIP providers?

Ja ik heb thuis en heb een pfsense router. Voor het gemak heb ik 3cx als voip client even geinstalleerd omdat dit wat makkelijker is met debuggen. Ik heb overigens met andere voip providers geen enkele problemen. Alleen met die van kpn helaas

Welk DECT basisstation gebruik je? Ik gebruik een N300A IP.  (s450)

Staat SIP-ALG uit op jouw pfSense? (dat heeft pfsense niet)

Welke poorten gebruik je voor die andere VoIP providers? standaard 5060

 

Reputatie 6
Badge +9

Ben je toevallig onlangs overgegaan van Koper naar glas? of van telfort naar KPN of een andere “grote” wijziging gehad?

Zo ja, vul in het forum profiel en in het opmerkingenveld wat alleen door jou en de moderators gezien kan worden je sipaccount naam (aa….), Dan kan een moderator kijken of het sip account wat jij gebruikt wel klopt. het komt wel eens voor dat het account wat jij ziet in de servicetool niet overeenkomt met wat er in de systemen staat.

@Bart_Z heeft vaker met dit bijltje gehakt :)

Sterker nog, ik zie dat ik in de servicetool nog steeds een ander aaba account zie dan ik op dit moment gebruik…..

 

Ben je toevallig onlangs overgegaan van Koper naar glas? of van telfort naar KPN of een andere “grote” wijziging gehad?

Zo ja, vul in het forum profiel en in het opmerkingenveld wat alleen door jou en de moderators gezien kan worden je sipaccount naam (aa….), Dan kan een moderator kijken of het sip account wat jij gebruikt wel klopt. het komt wel eens voor dat het account wat jij ziet in de servicetool niet overeenkomt met wat er in de systemen staat.

@Bart_Z heeft vaker met dit bijltje gehakt :)

 

Ik ben overgestapt van Ziggo naar jullie  Ik zal de gegevens even updaten

Ben je toevallig onlangs overgegaan van Koper naar glas? of van telfort naar KPN of een andere “grote” wijziging gehad?

Zo ja, vul in het forum profiel en in het opmerkingenveld wat alleen door jou en de moderators gezien kan worden je sipaccount naam (aa….), Dan kan een moderator kijken of het sip account wat jij gebruikt wel klopt. het komt wel eens voor dat het account wat jij ziet in de servicetool niet overeenkomt met wat er in de systemen staat.

@Bart_Z heeft vaker met dit bijltje gehakt :)

 

Ik ben overgestapt van Ziggo naar jullie  Ik zal de gegevens even updaten

@Vulpen @Bart_Z hadden jullie nog wat kunnen vinden?

Reputatie 6
Badge +9

Hoi Martin, 

Ik ben wel werkzaam bij KPN maar ik kan niet in de systemen waar de moderators wel bij kunnen. Op dit forum ben ik gewoon een klant van KPN zoals de meesten hier. Ik reageer hier verder altijd op persoonlijke titel.

Dus het is even wachten op de Moderators van het forum. Ik had Bart getagged omdat die mij ongeveer een jaar geleden met een zelfde issue geholpen had via dit forum. Maar mogelijk dat hij niet aan het werk is en dan is het even wachten op 1 van zijn collega's

Je zou het gratis nummer van kpn kunnen gebruiken als het haast heeft.

Hoi Martin, 

Ik ben wel werkzaam bij KPN maar ik kan niet in de systemen waar de moderators wel bij kunnen. Op dit forum ben ik gewoon een klant van KPN zoals de meesten hier. Ik reageer hier verder altijd op persoonlijke titel.

Dus het is even wachten op de Moderators van het forum. Ik had Bart getagged omdat die mij ongeveer een jaar geleden met een zelfde issue geholpen had via dit forum. Maar mogelijk dat hij niet aan het werk is en dan is het even wachten op 1 van zijn collega's

 

Ok we wachten het even af. Heb perongeluk op beste antwoord gedrukt :)

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MartinS1980, welkom. 

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens. Ik krijg ook een Error als ik jouw Voip gegevens wil bereiken. Dit kan natuurlijk aan het gebruik van jouw eigen router liggen. 

Ik hoop dat de community tips voor jou heeft, ik ga in overleg over wat wij kunnen doen en kom volgende week hier op terug. 

Reputatie 7

Dr SIP Servicetool moet gewoon werken ongeacht het type router dat je gebruikt.

Helaas hebben we maar al te vaak gezien dat er administratief iets fout gaat waardoor de SIP gegevens niet benaderd kunnen worden of foutief weergegeven worden. Ik hoop dan ook dat je dit intern zult oppakken.

Hoi @MartinS1980, welkom. 

Bedankt voor het invullen van jouw gegevens. Ik krijg ook een Error als ik jouw Voip gegevens wil bereiken. Dit kan natuurlijk aan het gebruik van jouw eigen router liggen. 

Ik hoop dat de community tips voor jou heeft, ik ga in overleg over wat wij kunnen doen en kom volgende week hier op terug. 

Hi @Hanna_ 

Momenteel kan ik niet inloggen op het account. AKA ik zit al sinds de ingebruikname van het voip account zonder telefonie. Ik heb voor het gemak en overzicht even 3cx softclient gebruikt zodat ik kan zien wat er fout gaan. Het account kan niet inloggen ik krijg keihard van de server terug dat het account niet klopt. 

Reputatie 7

Momenteel kan ik niet inloggen op het account.

Begrijp ik het goed dat het je niet lukt om met jouw KPN ID in te loggen op https://kpn.com/sip?

Wat is dan de exacte foutmelding?

Of heb je het over de SIP aanmelding waar je dat stukje logging van geplaatst hebt?

Reputatie 7

Heb je deze site al bekeken?

Heb je deze site al bekeken?

Ik heb meerdere voip providers in mijn netwerk geen enkel probleem alleen specifiek met die van kpn waar ik simpelweg niet kan inloggen ondanks meerder ww resets

Reputatie 7

Heb je deze site al bekeken?

Ik heb meerdere voip providers in mijn netwerk geen enkel probleem alleen specifiek met die van kpn waar ik simpelweg niet kan inloggen ondanks meerder ww resets

Dan ben ik er van overtuigd dat dit het beruchte administratieve issue is waarbij wijzigingen gemaakt is de SIP Servicetool niet doorgevoerd worden omdat er administratief nog een order open staat.

@Hanna_, Kan jij dat controleren?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @wjb

Uiteraard ga ik dit intern checken, in het weekend zijn mensen alleen wat lastig te bereiken :wink:

@MartinS1980, Werkte het wachtwoord wijzigen wel of kreeg je bij het wijzigen van jouw wachtwoord al foutmeldingen? 

Hoi @wjb

Uiteraard ga ik dit intern checken, in het weekend zijn mensen alleen wat lastig te bereiken :wink:

@MartinS1980, Werkte het wachtwoord wijzigen wel of kreeg je bij het wijzigen van jouw wachtwoord al foutmeldingen? 

Sorry weer die beste antwoord knop ingedrukt…

 

Nee geen enkel ww heeft tot nu toe gewerkt @Hanna_ 

Reputatie 6
Badge +9

Martin, even een tussendoor vraag, heb je wel de mogelijkheid en even getest of je met je experiabox wel werkende telefonie hebt? 

Martin, even een tussendoor vraag, heb je wel de mogelijkheid en even getest of je met je experiabox wel werkende telefonie hebt? 

Dat heeft eventjes gewerkt totdat ik het wachtwoord had gereset via de portal zodat ik de voip gegevens kon gebruiken

de experiabox router connect ook niet meer

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @MartinS1980

Wat voor melding krijg jij wanneer je het wachtwoord wijzigt? Krijg je dan al een foutmelding of lijkt het erop dat het wachtwoord wijzigen wel lukt totdat je probeert in te loggen? 

 

 

Hi @Hanna_ 

ik krijg na wijziging netjes een mail dat het wachtwoord is aangepast naar het gene wat ik heb ingevuld. 

Ik zit inmiddels 14 dagen zonder telefonie en hier in het forum kom ik helaas niet verder. 
Best teleurgesteld op het moment.

en met de telefonische klantenservice kom ik ook geen steek verder