Beantwoord

VoIP SIP-credentials ophalen - Geen nummers beschikbaar

  • 13 July 2021
  • 5 reacties
  • 234 keer bekeken

Ik probeer de SIP-credentials op te vragen (of te setten) via de servicetool, https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials. Dit lukt niet omdat er geen telefoonnummer verschijnt om te selecteren.

 

 

Onder “Telefoonnummer” (Selecteer een nummer) staan geen nummers om te selecteren.

 

De respons op xhr https://api.kpn.com/service/v1/access/voip-info/ is als volgt:

```

{
    "modem_details": {
        "connection_type": "VDSL2 (VDSL2_POTS)",
        "current_modem_type": null,
        "modem_requirements": ["ITU-T G.993.2 Annex A (up to 17 Mhz profiles)", "ITU-T- G.998.4 G.INP, DSL stabilisatietechniek", "ETSI TR 101 830-1 V1.5.2. spectraalshaping", "ITU-T G.997.1 Physical layer management", "ITU-T G994.1 Handshake protocol"]
    },
    "voip_details": []
}
```

 

Hierin is te zien dat "voip_details" leeg is ([])

 

Het betreft pakket Internet afgesloten tussen 1 juli 2017 en 1 oktober 2019.

 

Wat heb ik al geprobeerd?

  1. Ik ben verbonden via de betreffende KPN-aansluiting
  2. Ik heb maar één abonnement gekoppeld aan het KPN ID
  3. Ik heb het abonnement losgekoppeld en weer gekoppeld van/aan het KPN ID
  4. Ik heb vandaag een wijziging doorgevoerd in het abonnement (opzeggen BelOnbeperkt Altijd)
  5. Zowel voor de aanpassing bij 4) als na de aanpassing bij 4) krijg ik hetzelfde gedrag, geen nummer(s) om te selecteren

 

Ik had gehoopt dat de abonnementswijziging iets zou losmaken maar dat lijkt niet het geval.

 

Heeft er iemand een oplossing voor? Adresgegevens + klantnummer zijn opgeslagen in profiel.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 July 2021, 15:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @H.K.H., welkom op ons forum!
Ik heb meteen even met je meegekeken.
Met het klantnummer uit je profiel kom ik op een abonnement uit zonder telefonie, dit zou verklaren waarom je geen nummers te zien krijgt. (hoewel de foutmelding daar wel duidelijker in had kunnen zijn)

@Thomas,

 

Dank je wel voor het controleren. Ik heb de helpdesk gebeld en het blijkt dat het vaste nummer na april om onduidelijke reden uit het abonnement is verwijderd.

 

Op nota’s t/m april is te zien:

 

Abonnement

  • Internet
  • BelOnbeperkt Altijd
  • Vast telefoonnummer

Verbruik

Gesprekken

  • Nationaal naar vaste nummers

 

En vanaf mei:

 

Abonnement

  • Internet
  • BelOnbeperkt Altijd

 

(Geen verbruik)

 

Tot op heden heeft het vaste nummer prima gewerkt, zowel inkomend als uitgaand.

Met een factory reset is het nummer wel verdwenen uit de Experia Box..

Nu maar eens proberen het nummer terug te krijgen :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat zal hem verklaren inderdaad. Ik zie dat mijn collega's de backoffice aangestuurd hebben en die je binnen 5 werkdagen nog terugbellen hierover. Houd er wel rekening mee dat die vanaf een afgeschermd of 088 nummer bellen!

Inmiddels een hersteltraject achter de rug, het heractiveren van het vaste nummer was lastig omdat de aansluiting per se een DSL-aansluiting moet blijven. Vanochtend is het vaste nummer geactiveerd op het modem en de voip-credentials zijn nu ook opvraagbaar via kpn.com/sip.

 

@Thomas, bedankt voor je hulp!

Reputatie 7
Badge +20

Ah top. Bedankt voor je terugkoppeling @H.K.H.!