Voip SIP credentials opvragen

  • 22 July 2020
  • 79 reacties
  • 8811 keer bekeken

Via een link op deze pagina wil ik mijn SIP credentials opvragen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm

 

Dit is voor het instellen van eigen modem, Fritzbox 7590

 

Om precies te zijn log ik in via deze pagina met KPN id en zouden mijn SIP gegevens zichtbaar moeten zijn: https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

 

Ik krijg echter “er is een fout opgetreden”. Hoe kom ik nu aan mijn SIP gegevens?

 

De v12 Experiabox heb ik aangesloten en telefonie werkt dan correct.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Aha dit lijkt een behoorlijk issue te zijn reeds:

 

https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/kpn-nl-sip-er-is-een-fout-opgetreden-probeer-het-later-nog-eens-502074

 

Ik wil echter wel graag mijn SIP gegevens kunnen inzien, dus is dit mogelijk KPN, @Lisa  ?

Reputatie 3
Badge

Je kunt die SIP-gegevens alleen opvragen en wachtwoord instellen (althans voor de eerste keer) indien verbonden met het door KPN verstrekte modem, in jouw geval de Experia Box. Dit is een veiligheidsvereiste.

Bedankt voor de tip, ga ik dat proberen.

De v12 er weer aan nu. Zelfde probleem: er is een fout opgetreden.

 

Dit is mijn bestelstatus. De v12 is nu aangesloten.

Ik denk dat ik niet hoef toe te lichten dat ik geen maand wil wachten zoals andere klanten in dit forum. Enige wat ik nodig heb zijn de SIP inloggegevens.

 

Kan dit snel worden geregeld? Telefonisch kom je niet verder wegens onbekendheid met het onderwerp.

 

Graag een oplossing.

Reputatie 7

Wat gebeurt er als jij inlogt op https://kpn.com/sip en de procedure om jouw SIP wachtwoord in te stellen doorloopt?

Status: 404 Not Found
Server: RTC/6.0
FQDN: CPLED-KPNDMZ502.kpndmzcnl.local

Dan krijg ik deze fout. Of moet dit ook met de v12?

 

Ik moet zeggen dat het gebruik van dergelijke hostnamen niet heel safe op mij overkomt.

Reputatie 7

Kan je nog een keer die link volgen, er zat nog een fout in.

Ok, die redirect naar dezelfde link die ik al aangaf, vervolgens inloggen en weer fout opgetreden.

Ik denk dat er nog veel meer mensen met dezelfde vraag zullen komen de komende tijd, nu het gebruik van eigen CPE is vrijgegeven.

Reputatie 7

@Erik_, ik ga jou hier toch een beetje mee bestoken als je het niet erg vindt. :confounded:

@vincentp73 kan jij jouw forum profiel (klik) vast aanvullen zodat een KPN medewerker direct voor je aan de gang kan?

Je moet de SIP service tool wel vanaf jouw thuisnetwerk starten, doe je dat ook?

Dat ik heb al gedaan, alles aangevuld in mijn profiel.

 

SIP tool start ik van de KPN aansluiting waar het over gaat. Niet op mobiel oid.

Reputatie 7

Dat ik heb al gedaan, alles aangevuld in mijn profiel.

 

SIP tool start ik van de KPN aansluiting waar het over gaat. Niet op mobiel oid.

Dan is het wachten op een KPN medewerker.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @vincentp73! Ik ben er :) Lisa heeft het andere topic in behandeling, die heb ik net met haar bekeken. We pakken beide even samen op. Ik heb het uitgezet intern bij een van de technische mensen hierachter. Ik hoop daar morgen een reactie van te hebben.

Reputatie 7
Badge +30

@vincentp73, het loopt bij jou inderdaad niet helemaal goed. Dit wordt door de back office opgepakt en van daaruit krijg je een sms met je SIP gegevens. Daarmee kun je dan je FRITZ!Box instellen.

Reputatie 7

@Erik_,

Wil je zeggen dat je zonder het instellen van een wachtwoord je SIP kunt activereren op een FRITZ!Box?

Loopt die verbinding dan nog wel via vlan 7?

Is die verbinding dan alleen mogelijk vanaf je eigen thuisnetwerk?

De Fritzbox heeft een KPN profiel welke alles regelt, is bij andere Fritzbox bezitters ook al zo ingesteld en voip werkt dan prima. Ik neem aan dat @Erik_  weet waar hij over praat. Dus ik wacht het af en bedankt vast voor de hulp

 

Hai @wjb  als nu al jouw vragen ook beantwoord moeten worden duurt het allemaal nog langer.

Reputatie 7

Toch is dat voor mij een heel belangrijke vraag want als je op een FRITZ!Box SIP kunt activeren zonder dat daarbij een wachtwoord ingegeven hoeft te worden dan moeten daar dus andere beveiligingen van kracht zijn en dat is waarom ik die vragen stel.

En als er wel een SIP wachtwoord uitgewisseld wordt via sms berichten dan ben ik de eerste die hier zeer serieus bezwaar tegen zal maken en dit ook absoluut aanhangig zal maken bij de daarvoor verantwoordelijke personen.

Security rond SIP is iets waar men niet te licht over moet denken.

Ik heb mijn gegevens ontvangen waarvoor dank, telefonie werkt nu weer.


@Erik_  @Lisa Dank voor het snelle oppakken.

Vandaag de monteur van KPN op bezoek gehad voor de installatie van de Fritzbox. Helaas lukte het hem niet om het eigen telefoonnummer aan te melden. Het is voor mij ook een probleem om zoals in de handleiding beschreven toegang tot service.kpn.com/v2/#/voip-credentials tekrijgen voor het inzien van de gegevens. Wat is hier nu de oplossing?

Overstappen naar bv. Cheapconnect en deze in je Fritz zetten. Is eenmalig als je weer overstapt van internet hou je gewoon je Cheapconnect account.

Reputatie 7

Vandaag de monteur van KPN op bezoek gehad voor de installatie van de Fritzbox. Helaas lukte het hem niet om het eigen telefoonnummer aan te melden. Het is voor mij ook een probleem om zoals in de handleiding beschreven toegang tot service.kpn.com/v2/#/voip-credentials tekrijgen voor het inzien van de gegevens. Wat is hier nu de oplossing?

Waar loopt het fout als je jouw voip credentials gaat instellen?

Ik ga via mijn browser naar:

https://service.kpn.com/v2/#/voip-credentials

Log in met mijn KPN ID

Vervolgens krijg ik de foutmelding we kunnen je niet verder helpen, probeer het later nog eens.

 

Dit heb ik dus al een aantal malen geprobeerd met het zelfde resultaat.

De pagina om je gegevens in te zien is kennelijk nog niet gefixt. Iemand moet daarom je account gegevens handmatig aan je doorgeven, per sms zoals in mijn geval. Deze zet je dan in de Fritz.