Beantwoord

VOIP status SIP niet geregistreerd

  • 8 April 2020
  • 18 reacties
  • 2330 keer bekeken

Badge

Sinds enkele dagen werkt de vaste telefoon niet meer. Direct bij opnemen krijg ik de bezettoon. Ook bellers van buiten krijgen steeds de bezettoon.
Alle tips van KPN selfcare al diverse malen geprobeerd.
In de Experiabox V10 zie ik bij VOIP-instellingen dat telefoon 1, SIP1 niet is geregistreerd.
Ik heb onlangs een SIP-wachtwoord ingesteld in Mijn KPN.
Kan ik dit zelf herstellen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 9 April 2020, 13:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Badge +19

Heeft u de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Reputatie 7

Ik heb onlangs een SIP-wachtwoord ingesteld in Mijn KPN.

Bedoel je te zeggen dat je het SIP wachtwoord via deze site opnieuw ingesteld had en dat je sindsdien geen telefoon meer hebt via de V10?

Badge

Hallo Joep1965,

Reset naar fabrieksinstellingen al diverse malen uitgevoerd. De online servicetool van KPN ook al 3 keer helemaal doorlopen.

Als ik telefonisch contact opneem, krijg ik alleen een stappenplan via een robot, die tenslotte mijn modem reset en de verbinding (mobiel!) verbreekt. Zou dan graag als vervolg contact hebben met een medewerker.

Groet,

Michiel.

Badge +19

@wjb weet hier alles van zover ik weet.

Badge

Ik heb onlangs een SIP-wachtwoord ingesteld in Mijn KPN.

Bedoel je te zeggen dat je het SIP wachtwoord via deze site opnieuw ingesteld had en dat je sindsdien geen telefoon meer hebt via de V10?

Inderdaad, ik wilde alvast vooruitlopen op het eventueel aansluiten van een Fritzbox.

Reputatie 7

Ik heb onlangs een SIP-wachtwoord ingesteld in Mijn KPN.

Bedoel je te zeggen dat je het SIP wachtwoord via deze site opnieuw ingesteld had en dat je sindsdien geen telefoon meer hebt via de V10?

Inderdaad, ik wilde alvast vooruitlopen op het eventueel aansluiten van een Fritzbox.

Dan loopt er blijkbaar iets fout met de provisioning van de gewijzigde SIP gegevens naar jouw V10. @Erik_, heb jij dit eerder gezien?

 

Als je dat nog niet gedaan hebt, vul dan alvast jouw profiel in zodat @Erik_ direct wat zaken kan (laten) controleren.

 

Badge

Ik heb onlangs een SIP-wachtwoord ingesteld in Mijn KPN.

Bedoel je te zeggen dat je het SIP wachtwoord via deze site opnieuw ingesteld had en dat je sindsdien geen telefoon meer hebt via de V10?

Inderdaad, ik wilde alvast vooruitlopen op het eventueel aansluiten van een Fritzbox.

Dan loopt er blijkbaar iets fout met de provisioning van de gewijzigde SIP gegevens naar jouw V10. @Erik_, heb jij dit eerder gezien?

 

Als je dat nog niet gedaan hebt, vul dan alvast jouw profiel in zodat @Erik_ direct wat zaken kan (laten) controleren.

 

Heb mijn profiel ingevuld. Ben verrast door de snelle reacties, waarvoor alvast dank. Ik heb er vertrouwen in.

Reputatie 7

Heb mijn profiel ingevuld. Ben verrast door de snelle reacties, waarvoor alvast dank. Ik heb er vertrouwen in.

Ik hoop dat @Erik_ ook snel zal reageren want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen, Michiel,hier ben ik! Dit hoort inderdaad niet te gebeuren. Het nieuw ingestelde wachtwoord hoort ook direct naar ons beheersysteem gestuurd te worden zodat die dit naar de Experia Box kan sturen. Ergens gaat dit dus niet helemaal goed. De unregistered status zie ik hier ook terug. En de standaardopties die ik met telefonie kan uitvoeren gaan daar inderdaad niet op helpen. Ik heb het voor navraag/hulp uitgezet en kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Badge

Goedemorgen, Michiel,hier ben ik! Dit hoort inderdaad niet te gebeuren. Het nieuw ingestelde wachtwoord hoort ook direct naar ons beheersysteem gestuurd te worden zodat die dit naar de Experia Box kan sturen. Ergens gaat dit dus niet helemaal goed. De unregistered status zie ik hier ook terug. En de standaardopties die ik met telefonie kan uitvoeren gaan daar inderdaad niet op helpen. Ik heb het voor navraag/hulp uitgezet en kom er zo snel mogelijk bij je op terug.

Goedemorgen Erik, ik wacht de oplossing af.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een reactie terug, @Michiel_K.  Wil je in eerste instantie nog eens de SIP tool doorlopen en je SIP wachtwoord opnieuw wijzigen. Wacht daarna een kwartier. Reset de Experia Box vervolgens opnieuw en kijk of hij dan wel het nieuwe wachtwoord pakt.

Als het daarna nog steeds niet goed gaat, geef het hier aan. Dan maak ik een melding aan zodat er vanuit de technici een reset van het geheel gedaan kan worden.

Badge

Ik heb een reactie terug, @Michiel_K.  Wil je in eerste instantie nog eens de SIP tool doorlopen en je SIP wachtwoord opnieuw wijzigen. Wacht daarna een kwartier. Reset de Experia Box vervolgens opnieuw en kijk of hij dan wel het nieuwe wachtwoord pakt.

Hallo @Erik_ ,

Ik heb je instructies opgevolgd en de telefoon SIP1 is nu geregistreerd. Hartelijk dank voor de deskundige ondersteuning.

Reputatie 7

@Erik_, is dit iets waar meerdere abonnees last van zouden kunnen gaan krijgen of is de oorzaak in beeld en wordt/is deze weggenomen?

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb een reactie terug, @Michiel_K.  Wil je in eerste instantie nog eens de SIP tool doorlopen en je SIP wachtwoord opnieuw wijzigen. Wacht daarna een kwartier. Reset de Experia Box vervolgens opnieuw en kijk of hij dan wel het nieuwe wachtwoord pakt.

Hallo @Erik_ ,

Ik heb je instructies opgevolgd en de telefoon SIP1 is nu geregistreerd. Hartelijk dank voor de deskundige ondersteuning.

Goed om te horen, Michiel!

 

@Erik_, is dit iets waar meerdere abonnees last van zouden kunnen gaan krijgen of is de oorzaak in beeld en wordt/is deze weggenomen?

Er zit een timer in de IMS voor registratiepogingen.  Deze timer geldt ook voor de Experia Box.  Waarschijnlijk is in dit geval de Experia Box te snel gereset na het gebruiken van de SIP tool. Kwartier wachten is voldoende.

Reputatie 7

 

@Erik_, is dit iets waar meerdere abonnees last van zouden kunnen gaan krijgen of is de oorzaak in beeld en wordt/is deze weggenomen?

Er zit een timer in de IMS voor registratiepogingen.  Deze timer geldt ook voor de Experia Box.  Waarschijnlijk is in dit geval de Experia Box te snel gereset na het gebruiken van de SIP tool. Kwartier wachten is voldoende.

Wie heeft die Experia Box dan te snel gereset?

Je zegt dat "een kwartier wachten voldoende" is, maar de Experia Box hoeft toch helemaal niet (handmatig) gereset te worden als je het SIP wachtwoord wijzigt?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat ik inderdaad een foutieve aanname heb gedaan wat betreft reset. Ik meende in het startbericht te hebben gelezen dat Michiel gereset had na het SIP wachtwoord te wijzigen maar dat is niet het geval. Ik heb nog even om verduidelijking gevraagd, maar het zou inderdaad gewoon een kwartier wachten moeten zijn, geen reset nodig. 

Alleen dus als hij hem niet pakt, zoals in dit geval, en je wijzigt opnieuw. Dan is een reset wel even nodig.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat ik inderdaad een foutieve aanname heb gedaan wat betreft reset. Ik meende in het startbericht te hebben gelezen dat Michiel gereset had na het SIP wachtwoord te wijzigen maar dat is niet het geval. Ik heb nog even om verduidelijking gevraagd, maar het zou inderdaad gewoon een kwartier wachten moeten zijn, geen reset nodig. 

Alleen dus als hij hem niet pakt, zoals in dit geval, en je wijzigt opnieuw. Dan is een reset wel even nodig.

Om hier op terug te komen:

De 15 minuten timer is voor de eerste SIP registratie. Er is inderdaad geen reset nodig. Het is een kwestie van de tool doorlopen en je apparaat aansluiten. Als dit niet per direct lukt (of je dit nu doet met een eigen modemrouter of gewoon met de Experia Box) wacht dan eerst die hele 15 minuten af. Lukt het daarna nog niet, dan is er waarschijnlijk ergens een foutje opgetreden tussen de tool en ons beheersysteem. In dat geval, doorloop de tool opnieuw, wacht een kwartier, reset de Experia Box/eigen modemrouter en probeer opnieuw.

Badge

Bij ons was na stroomuitval de vaste lijn via VoIP niet meer geregistreerd. In gesprektoon van alles geprobeerd, houdt er mee op.

Bestel een monteur.

Die gaat na kijken op de v10 box.

Lp1 lichtje doet het niet

Hij sluit een apparaatje aan op je box. Meldt dan hij even weg gaat nasr een telefoon kast in de buurt straat .

Maakt in die kast een herstel.

Komt terug sluit zijn tablet aan op de box.

 Met programma op die laptop doet hij een reset voor sap sync en de telefoon doet het weer. Dus niet meer prutsen. Zelf herstellen kun je het niet. Monteur bestellen die regelt het. Bedankt kpn kosten nul. Top.

 

Admin: dit is iets anders dan waar het in dit topic over gaat :)