Voip toestel kan zich niet meer aanmelden op experiabox

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Vb schreef op 16 mar '16 om 16:44u

Ik weet dat ik rijkelijk laat ben, maar gezien de accu's van mijn dect telefoons allemaal aan het sterven zijn en ik me kon herinneren dat er ooit een wifi bel app was dacht ik, go laat ik eens kijken wat de status van de SIP server is. Deze posts laten helaas duielijk zien dat ik hier geen moeite in moet steken en gewoon nieuwe accu's moet gaan bestellen.

Maar ik sluit me graag aan bij de stelling dat KPN naast de experia box voor de gewone consument een Fritz! box optie zou moeten bieden voor de meer eisende klanten.
Ik heb bij de laatste upgrade van de DECT telefoons gezorgt voor een losse dect central dis naast VoiP ook nog een analoog snoertje ondersteund eigenlijk in de verwachting dat ik dat analoge snoertje eens los kon gaan trekken en de Sip server van kpn in kon gaan stellen. Eventueel nog een extra accountje via KPN erbij voor de oudste telg zodat die zijn eigen nummer krijgt etc.

Helaas worden al dit soort voortuitgang ingehaald door de apps op je devices waardoor de consument eigenlijk deze oplossingen niet door heeft en er zo ook wel uit komt. Maar het gewoon perfect maken van de oplossing is zo altijd een frusterend gebeuren.

RIP sip, we bellen straks alleen nog via WhatsApp, Skype, facetime etc of wat morgen weer hip is, en KPN heeft allang geaccepteerd dat ze de bel minuten kwijt zijn, dus daarin investeren heeft geen zin meer voor ze.

Ik wacht juist tot mijn accus stuk gaan 🙂 Dan schaf ik mijzelf nog een RaspberryPi aan en gebruik ik die als SIP server. Dan gaat m'n telefoonnummer weg bij KPN (en mijn €16,50 voor onbeperkt bellen dus ook) en hang ik een VoIP provider aan mijn RaspberryPi.

Maar op deze manier kan ik ook gratis bellen met veel kennissen die ook een SIP server draaien.

Robin

wjb schreef:

PeterG schreef op 2 nov '15 om 14:44u

Tja, het is een keuze.

Gelukkig zijn er nog onafhankelijke VoIP providers die de particulier wel kan gebruiken.

Voor de duidelijkheid, ik gebruik alleen de phone aansluiting. Maar ik blijf het een beetje gek vinden. Het is internet; het is bellen via IP bij KPN... en toch is een IP telefoon niet mogelijk. De beveiliging is er, die wordt tenslotte wel gebruikt bij de zakelijke klanten. Het wiel weer uitvinden is dus niet eens nodig.

Ik vermoed dus meer dat als klanten een enkelvoudig telefoonnummer hebben, dat KPN dan niet wil dat er 2 gesprekken tegelijk kunnen zoals met IP mogelijk is.

Bij zakelijke aansluitingen via KPN wordt er geen gebruik gemaakt van de SIP server in de Experia Box.

Bij zakelijke klanten worden de telefoons rechtstreeks op de centrale SIP servers van KPN aangesloten.

Precies zoals elke andere VoiP provider dat ook doet en daarmee zijn IP telefoons op de zakelijke markt dus juist weer vereist.

"Bij zakelijke aansluitingen via KPN wordt er geen gebruik gemaakt van de SIP server in de Experia Box."

Ja dus er word gebruikt gemaakt van de Session Initiation Protocol net zoals bij de particulier gebruiker.
Dan is het verschil dat de particulier geen toegang heeft tot de SIP server gegevens die wel degelijk in de Experia Box aanwezig zijn, elke VoIP server kan bereikt worden via een internet verbinding bijvoorbeeld zo kan ik een CISCO IP Phone SPA502G om maar een te noemen aansluiten op een Ethernet port en als deze dezelfde gegevens zou hebben als in de Experia Box aanwezig zijnde SIP gegevens het gewoon werkt zakelijk of niet! Dus de werkwijze is gewoon gelijk alleen bij de particulier versie zit het dicht het modem maakt verbinding met de SIP Server zelfde Session Initiation Protocol en convert het naar Phone1 en of Phone1 en Phone2 met als resultaat een minder goede voice verbinding als rechtstreeks via VoIP, maak gewoon een modem met meer Ethernet poorten bijvoorbeeld 8 (in de router) en twee POT achtige Phone 1 en 2 voor hen die geen IP Phone hebben en klaar. of ga met CISCO in zee die hebben Modems met wel 8 t/m xxx ethernet poorten en nog meer kan het weten heb daar gewerkt. SIP is een op tekst gebaseerd protocol waardoor de headers makkelijk te beschrijven zijn en de kosten voor bandbreedte (het aantal bits) geminimaliseerd kunnen worden. SIP kent overeenkomsten met het Hypertext Transfer Protocol (HTTP) wat eveneens op tekst is gebaseerd. Het reageert op een Universal Resource Locator (URL), waarmee het lijkt op een email adres, soms zelfs op een telefoonnummer. Lets encrypt als je secure wilt SSL of beter twee keys PGP of zo.
Connectiegeoriënteerde sessies met TCP (bijv. chat) zijn ook mogelijk. Dat is het niet het gaat gewoon om Sip account: (Die van KPN), telefoonnummer (045 - 6643211), SIP gebruikersnaam, SIP Wachtwoord, SIP Voicemail pin (optional), SIP Server: sip.test.nl, SIP port: 5060, dat zijn de gegevens die een external VoIP Device nodig heeft, deze gegevens bevinden zich nu in uw modem, uw Dochter bedrijf XS4ALL heeft een hogere service level dan KPN. Ze bieden wat meer service, verder is alles hetzelfde. Je maakt gebruik van de "KPN Compleet" kortingen wanneer je mobiel van KPN neemt en internet van XS4ALL. Regelmaat lees en hoor ik dat wat bij KPN niet mogelijk is dat dit dan wel weer mogelijk is bij XS4ALL. een voorbeeld is het inlassen om bonding mogelijk te maken. Daar waar KPN zegt dat doen we niet meer, is er een kans dat XS4ALL dit wel op gaat pakken. Zo geeft XS4ALL ook de SIP gegevens vrij vreemd allemaal maar ja.

Groetjes,
Orbis_/\_Vinco

Reageer