Vraag

voip vaste telefoons

  • 1 April 2020
  • 18 reacties
  • 304 keer bekeken

Graag zou ik wat meer info willen over vaste telefoons omdat ik dat draadloze meer dan zat ben. Is er een mogelijkheid om meerdere vaste toestellen te plaaten dus bijvoorbeeld 3X Gigaset DA710. is dat mogelijk?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7

Ik ben bang dat de aansluitwaarde van die drie telefoons te hoog is voor de telefoonpoort van de Experia Box.

Waarom ben je jouw draadloze telefoon meer dan zat?

Omdat ik van draadloos afwil en bereik is soms bedroevend. Heb trouwens alles bedraad. Is er een mogelijkheid?

 

bereik is soms bedroevend

Dan heb je een héél groot landgoed. Ik kan 40 meter van de DECT-basis nog goed bellen met m’n Gigaset. Tot 50 meter lukt ook, dan wordt het wel een béétje krakerig.

Is er een mogelijkheid?

Je kunt maximaal 2 draadtelefoons aansluiten op de actieve phone-poort. Analoge huiscentrales voor meer bestaan al lang niet meer. Zoals de klaver vier van KPN.

Maar ja, ik gebruik eigenlijk alleen nog de mobiel. Dan heb ik een héééél groot 'bereik’ :wink:  :grinning:

Met draadloos bedoel je ws een mobiele 06 telefoon ?

O nee, een “Gigaset DA710” is een echt vast toestel en geen dect.

Psja, kan best, aansluitfactor is een kwestie van proberen of evt een huiscentrale er tussen zetten, dan kan je ook intern bellen.

Al dit soort spul is 2e hands voor weinig te vinden.

Ik heb overigens zeer goede ervaringen met siemens gigaset dect’s, 2e hands prijs 5 euro.

Reputatie 7

Ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat er drie telefoons op één telefoonpoort van een Experia Box aangesloten kunnen worden.

Ik hoop dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren om hier helderheid in te verschaffen.

De extern gevoede toestellen hebben dat probleem eigenlijk niet, maar testen kan geen kwaad.

Maar alles parallel is wel erg  niet meer nodig, doet me denken aan vrougah in het studenten kot.

Alwaar ik nvvt een 2e eigen lijn liet aanleggen, overgangs tijd bulletin board naar internet.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Doggersbank, hele goede vraag, waar ik het antwoord niet meteen op heb, om eerlijk te zijn. Met meer dan twee telefoons wordt normaliter een telefooncentrale geadviseerd. Je kunt het in ieder geval wel proberen. Ik ben toch ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van PeterG: welke problemen ervaar je draadloos? Dat zou gewoon goed moeten werken, tenzij je inderdaad een groot landgoed hebt, bij wijze van. 

De situatie niet kennende, ik heb de dect basis ongeveer midden in het huis/schuur staan en dan kan ik 10-tallen meters in de rondte lopen.

Maar alles afhankelijk van de situatie, gebruikte bouwmaterialen bv.

De fritzbox (ander modem ipv experiabox) heeft dect en 1 (of meer) bedrade telf. aansluitingen.

Wbt de dect handsets, ik zoek bewust een type met normale batterijen, dan een paar nieuwe eneloops er in, kan haast niet mis.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, @Doggersbank. Doe dat vooral alsnog als we nog iets voor je kunnen doen. 

Ik heb alleen de vraag neergelegd of dit mogelijk is en verdere uitleg hoef ik toch niet te geven. Is dit mogelijk zo ja wat heb ik nodig?

De Gigaset DA710 is zo te zien geen voip telefoon maar een 2 draads PSTN / POTS.
In de titel heb je het over voip.
Dus wat ben je precies van plan ?
Ik heb goede hoop dat je 3 moderne 2 draads toestellen op een aansluiting kan zetten.
Die aansluitfactor heeft (met name) betrekking op de bel en dat speelt bij extern gevoede toestellen niet. Maar, heeft de Gigaset DA710 een voedings adapter ? Ik zie het zo snel niet maar ik vermoed het wel.
Vanwaar de voorkeur voor dat toestel als ik vragen mag ?

Dat toestel heeft geen voedingsadapter, @KeesYagi . Zie de gebruiksaanwijzing (pdf).

Het is altijd zo: 2 vaste telefoons parallel op één aansluiting werkt gegarandeerd, dan gaan van alle de (electronische) bel over.

Bij 3 of meer kan het zijn, hoeft niet, dat de bel van alle 3 niet overgaat omdat de geleverde belspanning het dan niet aan kan.

Op een Experiabox zou ik zeker niet meer dan 2 analoge telefoons aansluiten aangezien daarvan de belspanning is gebaseerd op het aansluiten van één dect-set.

Hallo @Doggersbank en @PeterG , volgens de handleiding kan deze telefoon niet via een telefoonsplitter als 2e telefoon aangesloten worden achter het IS/RA-punt.

Dus je kunt niet meer dan 1 DA710 aansluiten.

Reputatie 7

Hallo @Doggersbank en @PeterG , volgens de handleiding kan deze telefoon niet via een telefoonsplitter als 2e telefoon aangesloten worden achter het IS/RA-punt.

Dus je kunt niet meer dan 1 DA710 aansluiten.

Er wordt ook niks aangesloten op het IS/RA punt. De telefoon wordt aangesloten op de telefoonpoort van de Experia Box en met een rj11 splitter is het natuurlijk mogelijk meerdere analoge telefoons aan te sluiten zolang de maximale aansluitwaarde maar niet overschreden wordt.

Reputatie 7
Badge +30

Wellicht vind je hier nog meer informatie, @Doggersbank. Het klopt wat wjb zegt: het is mogelijk meerdere analoge telefoons aan te sluiten, zolang de maximale aansluitwaarde niet overschreden wordt.

Hallo @wjb , @Doggersbank en @PeterG :

letterlijk staat in de handleiding, ik citeer:

Het toestel is ontworpen voor gebruik als een enkel systeem op de hoofdaansluiting (IS/RA-punt) of telefooncentrale.

Het kan niet worden gebruikt als een tweede telefoon door middel van een lijn-splitter.

 

Graag zou ik wat meer info willen over vaste telefoons omdat ik dat draadloze meer dan zat ben. Is er een mogelijkheid om meerdere vaste toestellen te plaaten dus bijvoorbeeld 3X Gigaset DA710. is dat mogelijk?

Hallo @Doggersbank , volgens de handleiding dus niet, maximaal 1 DA710.

Hallo @Doggersbank en @PeterG , volgens de handleiding kan deze telefoon niet via een telefoonsplitter als 2e telefoon aangesloten worden achter het IS/RA-punt.

Dus je kunt niet meer dan 1 DA710 aansluiten.

Er wordt ook niks aangesloten op het IS/RA punt. De telefoon wordt aangesloten op de telefoonpoort van de Experia Box en met een rj11 splitter is het natuurlijk mogelijk meerdere analoge telefoons aan te sluiten zolang de maximale aansluitwaarde maar niet overschreden wordt.

Hallo @wjb , ik zeg ook niet dat er niet meerdere telefoons aangesloten kunnen worden op 1 telefoonpoort, maar dat er maar 1 DA710 aangesloten kan worden en @Doggersbank wil er 3 aansluiten en dat kan dus niet.