Voipbuster, SIP

• 27 March 2012
  • 1 reactie
  • 11536 keer bekeken

Hoi,

Bij het bestellen van glasvezel (internet en Televisie, ZONDER telefonie) is mij verteld dat voipbuster in te stellen is. Er werd gezegd dat sinds kort de blokkade weggehaald is. Ik heb dit specifiek op de bon laten zetten.
Nu heb ik de verschillende dozen ontvangen, en na installatie van de verschillende elementen log ik in op de experiabox V8, op 192.168.2.254. Op de (tab)pagina voor Voice kan ik niets instellen/configureren. Ik neem aan dat die pagina bedoeld was voor telefonie.

Bij 0900-0747 konden ze mij ook niet verder helpen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de experiabox V8 moet instellen om gebruik te maken van een ander SIP-provider dan die van KPN. In mijn geval dus voipbuster (de settings hiervan zijn bekend, enkel niet waar in te vullen).

Alvast bedankt!!

1 reactie

Reputatie 6
Badge +7
Helaas is het niet mogelijk om sip gegevens aan te passen in het modem van KPN. er is maar een oplossing die werkt en dat is een losse sipserver gebruiken die wordt aangesloten op een van de netwerk poorten. let er wel op dat de sipserver niet wordt ingesteld op poort 5900 en 5901 die gebruikt KPN zelf voor de eigen sip.

Reageer