Beantwoord

Volgens factuur bel ik naar een nummer maar dat is niet zo

  • 6 November 2019
  • 15 reacties
  • 491 keer bekeken

Volgens onze facturen bellen we dagelijks het nummer (038)8513495. MAAR WE BELLEN DIT NUMMER NOOIT.

Eerst kostte het niets, nu wel omdat het per dag meerdere keren wordt gebeld volgens de factuur.…

WAT IS DIT VOOR NUMMER??

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 November 2019, 21:11

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Daar is op internet van alles over te vinden: 

Het gaat om een alarmsysteem. 

Probeer dat maar eens te verwijderen….

 

Pas verhuisd. Het alarmsysteem is al jaren uitgeschakeld maar er wordt nog wel dagelijks (meerdere keren) door het systeem gebeld naar dit nummer. Ik ben blij dat we er nu naar een maand achter komen (belkosten naar dit nummer in 1 maand bijna € 10) 

24-05-2016

Dit is van een alarmdienst. Deze belt in om de status van het alarmsysteem te checken. Essent Home security 

09-01-2015

ik 'bel' automatisch elke dag met dit nummer midden in de nacht, vaak wel 3, 4 of 5 keer. Het is het nummer van Verisure (Securitas Direct BV), voorheen Essential Domestiq en Home Safety van Essent. 
Het alarmsysteem belt elke dag vanuit mijn huis naar de alarmcentrale als een verbindingscontrole. 
Nadat ik heb opgezegd op 23 augustus 2013 (bijna anderhalf jaar geleden) wordt nog steeds op mijn kosten gebeld. 
Door het bedrijf wordt gezegd dat dit mijn eigen verantwoordelijkheid is. 

Volgende commentaaren bij het nummer 0388513495

12-11-2017

Volgende commentaren bij dit telefoonnummer kunt u op de partnerswebsite:
https://www.zoeken-op-nummer.nl/nummer/0388513495

Oké, dat zou kunnen. Eerst was het alleen s nachts. Laatste factuur ook meermaals overdag, wat we moeten betalen.

hoe kun je het stoppen?

Reputatie 7
Badge +28

KPN kan dat niet voor jou doen. 

 

 

Er zijn wel vaste toestellen die dit ondersteunen.
Één daarvan is bijvoorbeeld het Gigaset DECT basisstation N300A IP.
In het onderstaande screenshot zie je de blokkades voor de 0906, 0909 en 18xy nummers, maar daar kunnen naar believe andere nummers aan toegevoegd worden.

7970c18a-ace9-4257-93a0-538c244836fa.png

Reputatie 5
Badge +7

Hi @GRS welkom op ons KPN forum. Ik zie dat je er met @Noordzee al achter bent gekomen waar de kosten vandaan komen. Wij kunnen dat inderdaad niet uitschakelen. Als je een alarm hebt is het verstandig even contact op te nemen met het alarmbedrijf om te vragen of het ook anders kan. Mocht dit niet anders kunnen kan je ook BelOnbeperkt altijd voor €16.50 per maand nemen. Dan krijg je niet elk gesprek in rekening gebracht maar betaal je gewoon een vast bedrag per maand. Dit kan je regelen via de KPN Live Chat of telefonisch op 0800-0402. 

Reputatie 7
Badge +28

@GRS 

 

Heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem? Bijvoorbeeld door een instelling in jouw telefoon…

 

 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @GRS, @Noordzee en ik hebben heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag!

We hebben het alarm losgekoppeld van de telefoon lijn. 

Reputatie 7

We hebben het alarm losgekoppeld van de telefoon lijn. 

En is het probleem daarmee "verholpen"?

Reputatie 5
Badge +7

En werkt het alarm nu nog wel @GRS  ?

Dacht het wel. Maar we hebben geen opvolgingsabonnement. Dus daar hoeft het niet voor te werken.

Door de verbinding los te maken is het zeker opgelost, dat is eigenlijk HET zwakke punt van de ouderwetse inbel alarmsystemen.

Ik ben zeer spaarzaam met het woord ouderwets, maar als er een internetverbinding beschikbaar is dan is dat veeeeel beter, continue bewaking van de verbinding nl.

Maar,@Noordzee 

Ik zie niet hoe je een uitgaand nummer zou kunnen blokkeren op een telefoon.

Of heb jij een alarmcentrale die een telefoontoestel kan pakken en er mee bellen :-)

Reputatie 7
Badge +28

@KeesYagi

 

Zelf heb ik dat niet, maar  bij sommige telefoons is dat wel mogelijk. 
 

Zie het screenshot hierboven. 

Hee !

Dan begrijp ik niet dat jij niet begrijpt dat . . .

Het alarmsysteem heeft een eigen kiezer en heeft met het telefoontoestel niets te maken, sterker nog, als het goed is (!!) zit de normale opbel telefoon op een uitgang van de alarm centrale zodat die altijd een vrije lijn heeft.

Dat is HET zwakke punt van die veel gebruikte profoon alarm telefoon, die heeft dat niet !

Reputatie 7
Badge +28

Dan kan ik jou niet verder helpen. Ik heb daar geen ervaring mee. 

Als jij een telefoon hebt met geblokkeerde nummers en iemand zet er een telefoon bij dan kun je alles weer bellen.

Reageer