Beantwoord

Vooruit betalen abonnementskosten ISDN-2 niet terecht

  • 23 August 2019
  • 6 reacties
  • 242 keer bekeken

Zoals bekend stopt KPN per 1/9 a.s. met ISDN-2. Ik heb zo'n abonnement, en heb eerder gevraagd hoe het gaat met het innen van het abonnementsgeld. Het lijkt me logisch dat het innen van abonnementsgeld automatisch stopt op het moment dat de dienst niet meer wordt aangeboden. Dan kan ik hem immers ook niet afnemen.
De medewerker van de klantenservice die ik daarover sprak (begin augustus) deelde mij mede dat er uiteraard geen abonnementsgeld meer werd afgeschreven. Op dat moment had ik juli en augustus 2019 al betaald.

Groot was mijn ergernis dan ook toen ik vanmorgen de factuur voor de afgelopen periode kreeg, met daarop ook een bedrag van 2 maanden abonnementsgeld september en oktober 2019, terwijl er dan geen ISDN-2 meer is.
Ik heb hierover gebeld met de klantenservice, en mij werd op zeer onplezierige wijze duidelijk gemaakt dat het abonnementsgeld vooruit geïncasseerd wordt, en ik dit na oktober 2019 weer teruggestort zou krijgen. In mijn ogen is dit te absurd voor woorden. Ik moet eerst betalen voor iets wat niet meer werkt, en vervolgens krijg ik het wel weer teruggestort (misschien...)
Toen ik zei dat ik de automatische incasso zou laten storneren op het moment dat het werd afgeboekt, werd er mij dreigend verteld dat ik dan andere problemen zou krijgen.
Medewerkster was niet bereid op enige manier mee te denken of naar een oplossing te zoeken, en voelde zich persoonlijk aangesproken
Ik was toch al bezig weg te gaan bij KPN voor mijn vaste telefonie, en weet nu zeker dat dit een goed besluit was. Mobiele telefonie had ik al eerder ergens anders ondergebracht.

&Moderators: hoe gaat KPN dit oplossen, want ik vind het echt te absurd voor woorden dat ik moet betalen voor iets dat ik niet meer KAN benutten. Het is niet eens mijn eigen keuze om te stoppen, maar een besluit van KPN.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 26 August 2019, 20:41

Bekijk origineel

6 reacties

Je krijgt het toch terug? Ik zie dan het probleem niet.

Kennelijk wordt het per 2 maanden geïncasseerd. Dat kun je zien in je facturenhistorie (indien je die bewaart hebt).

Wel gek inderdaad dat het überhaupt nog gefactureerd wordt.... voor maanden dat het niet meer bestaat. Zal wel systeemtechnisch ding zijn.

Per datum dat het abonnement wordt stopgezet (door klant of kpn), wordt abonnementsgeld gerestitueerd. Ik ben niet anders gewend bij KPN en andere bedrijven. Want abonnement wordt altijd vooruit gefactureerd.
Het klopt dat het per twee maanden vooruit gefactureerd wordt. Maar de periode is mei /juni, dan juli/augustus, en dan september / oktober.
Waarom moet je dit abonnementsgeld nog vooruit factureren als per 1 september ISDN ophoudt te bestaan?
Ik moet maar HOPEN dat ik het terugkrijg, en ik ben het geld wel 2 maanden kwijt.
Ik vind dit absurd!
Ja, precies dit vind ik ook een beetje vreemd
quote: Waarom moet je dit abonnementsgeld nog vooruit factureren als per 1 september ISDN ophoudt te bestaan?


En ik denk zo maar dat je het eerder dan medio november, wanneer de volgende facturatie zoú zijn, terugkrijgt. Overigens draai je er geen verlies op, de rente op staande gelden is praktisch nul. Op betaalrekeningen nog lager dan op spaarrekeningen ( 0,02 % ).

Volgens deze klant loopt ISDN nog eventjes door, tot 1 oktober. Heb daar geen officiële berichten over gezien.
Ik vind het ook een vreemde gang van zaken dat iets gefactureerd gaat worden dat niet meer bestaat.
Als per 1-9-2019 je contract ook werkelijk afgelopen is bij KPN, inclusief niet _ISDN-zaken zou ik het ook storneren, of nog beter bij de bank de auto-incasso-machtiging intrekken, dat laatste kan bijvoorbeeld wèl bij de SNS-bank.
Als je storneert dan kan dat problemen geven met nieuwe abonnementen (vast/mobiel) bij kpn. Je staat dan als wanbetaler in het systeem. Niet handig om te storneren als je het tóch terugkrijgt.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @slager2nl Ik snap je gevoel bij de gang van zaken en ik kan me heel goed voorstellen dat het krom voelt. De uitleg van Peter klopt echter volledig en ik kan er weinig anders van maken. Je betaalt je abonnementskosten in dit geval per twee maanden en het kan inderdaad zou zijn dat je de kosten voor september en oktober nog wel gefactureerd krijgt. Dit wordt vanzelfsprekend rechtgetrokken, via de slotfactuur die ook volgt.

Reageer