Vraag

Vreemd nummer gebeld met bekende naam

  • 13 August 2019
  • 3 reacties
  • 317 keer bekeken

Hallo mijn ouders vertelden mij dat ze waren gebeld door mijn vriendin. Haar naam stond ook in beeld. Als ze terug kijken in de oproep geschiedenis staat dit nummer. Als ze dit nummer bellen *****, dan krijgen ze haar aan de lijn.
Ik vroeg me af of het mogelijk is dat vanuit het buitenland wordt gebeld en dat een naam wordt meegezonden? En dat als je het buitenland nummer belt dat zij dan doorverbinden naar de persoon weer in Nederland om zo belkosten te verdienen?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @helmantelf Dat is een gek verhaal. Ze zijn gebeld op hun vaste toestel en ze kregen het betreffende nummer te zien? Had degene die je ouders belde zijn of haar nummer wellicht doorgeschakeld?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @helmantelf Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat je inmiddels meer duidelijkheid hebt gekregen. Laat het gerust weten als ik nog iets kan doen.
Nee blijft een gek verhaal. Ben net terug in Nederland. Ben zelf in Hongarije geweest. Mijn ouders vertelden dat ze de naam van mijn vriendin in beeld hadden met de vermelding mb erachter. Zo heb ik haar mobiele telefoonnummer daar ingevoerd in de telefoon. Als ze kijken bij gemiste oproepen zien ze een Hongaars nummer. Begint nl met 0036. Als ze dit bellen krijgen ze mijn vriendin aan de lijn. Het lijkt er dus op dat ze kunnen bellen en haar mobiele nummer kunnen meesturen. Zodat het lijkt dat zij belt. Begrijp alleen niet of dit technisch mogelijk is.

Reageer