Vraag

Waar staan verbruiksgegevens van mijn vaste telefoon nu, na de overstap van XS4ALL?

  • 16 May 2022
  • 17 reacties
  • 181 keer bekeken

Vraag aan iemand. Ik ben recent helaas omgezet van XS4all naar KPN. Nu kan ik een en ander niet vinden.

“Waar staan de verbruiksgegevens en de verkeersgegevens van mijn vaste telefoonnummer?”
D.w.z. de lijst met gebelde nummers, de tijdsduur van de gesprekken en de kosten per gesprek over de achterliggende factuurperiodes.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

De bellijst kun je zien door met een webbrowser in je modem te kijken.

Bij een fritzbox :  fritz.box

Dan zie je niet de kosten

Eerdere gesprekken waarvan je al facturen hebt ontvangen zie je in die facturen. Die heb je als het goed is gedownload en/of geprint.

Over lopende periode zijn geen specificaties behalve via het modem. Gebelde nr; tijdstip; duur. Kosten kun je dan zelf uitrekenen a.d.h.v. het tarief.

Reputatie 4
Badge +3

Een terechte vraag van @lam002 . Bij XS4ALL hadden we een duidelijk overzicht van gesprekken, nummers, duur en kosten in de huidige periode. Een gemis bij KPN - weer een minpuntje.

 

Over lopende periode zijn geen specificaties behalve via het modem. Gebelde nr; tijdstip; duur. Kosten kun je dan zelf uitrekenen a.d.h.v. het tarief.

Dan moet je wel uit kunnen vogelen welke gesprekken gratis zijn (wie een KPN nummer heeft bv) en welke niet.

(wie een KPN nummer heeft bv)

@MinneH

Bellen naar andere kpn klanten kost gewoon hetzelfde als naar klanten van andere telefoonproviders vast/mobiel.

Gratis onderling bellen is alleen nog binnen hetzelfde huishouden.

Verder bel je alleen 0800 nummers gratis.

Als jij je buurman belt en die heeft ook KPN kost het jou gewoon 15 cent per gesprek + 15 cent per minuut (kpn tarief).

Ik heb de DURE vaste er uitgegooid. Bel altijd met de mobiel met onbeperkt bellen bundel. Vele malen goedkoper dan met de vaste telefoon bellen.

Bel in totaal voor zo'n 40 à 50 uur per maand. Dat kost met niets aan gesprekskosten. Alleen 1 euro duurder abo dan eentje met 150 belminuten.

Reputatie 4
Badge +3

 

Reputatie 3
Badge

Bovenstaande ‘Onbeperkt’ bellen staat trouwens bij je abonnement van vast bellen in Mijn KPN. Dan kan je zien dat je vroeger Xs4all klant was. Staat bij mijn abonnement ook.

Oh hee, verrassend.

Aan de andere kant…. eerst wist je toch ook niet als je '’iemand'’ belde of die bij xs4all zat? Alleen van kennissen enzo.

Reputatie 4
Badge +3

Oh hee, verrassend.

Aan de andere kant…. eerst wist je toch ook niet als je '’iemand'’ met je regio nummer belde of die bij xs4all zat? Alleen van kennissen enzo.

Nee, maar dat zag je in het lopende gebruiksoverzicht😑

Reputatie 3
Badge

Klopt alleen is de kans veel groter geworden dat je een kpn klant belt. Ik kon een paar Xs4all klanten.

Reputatie 4
Badge +3

Bovenstaande ‘Onbeperkt’ bellen staat trouwens bij je abonnement van vast bellen in Mijn KPN. Dan kan je zien dat je vroeger Xs4all klant was. Staat bij mijn abonnement ook.

Ik heb basis bel abonnement. Screenshot uit MijnKPN:

 

Reputatie 3
Badge

 

Reputatie 4
Badge +3

Dat staat bij mij ook in de App.

Op de factuur die ik vorige week gekregen heb staat overigens Bellen Basis - €5.00 (zoals ik bij XS4ALL had) voor de periode 9 mei t/m 8 juni.

Bij de gesprekskosten staan een aantal gesprekken. Bij de beide vaste nummers staan geen kosten (één daarvan zit bij Ziggo!), er staan wel kosten bij de 06 nummers.

Op de KPN websites kan ik nergens een duidelijke verhaal vinden. Wel een PDF met tarieven voor XS4ALL klanten, maar in dat document wordt weer niet vermeld dat bellen naar XS4ALL en KPN nummers gratis is.

Het blijft puzzelen bij KPN. 

In ieder geval goed de facturen in de gaten houden!

nog even dit ivm mijn verbazing. Ongeveer 12 jaar geleden heeft mijn moeder ook kpn genomen omdat kpn toen gratis bellen binnen het hele netwerk (ongeacht netnummer) had. We konden toen gratis bellen ook al wonen we 140 km uit elkaar.

Slechts een paar maanden later stopte kpn ermee. En niet veel later Ziggo voor haar abonnee's ook.

We hebben nu alweer beiden een aantal jaren onbeperkt bellen met de mobielen. Dus ook onbezorgt bellen.

Dat xs4all, die ik toch al een dure provider vond, dit ook had heb ik nooit geweten. Maar als kleine provider kon het wsl ook.
En nu wordt (is) voor jullie de kans dat je dus gratis belt alleen maar veel groter (!) geworden.😃 Mazzeltje bij deze overname dus. Hoewel mazzel…. steeds minder mensen hebben of gebruiken een vaste telefoon en het zijn alleen die nrs die je gratis belt.

Als je ooit naar een echt kpn abonnement gaat raak je dat kwijt.

Maar ach, dan kun je weer gratis bellen met belonbeperkt bij je mobiele abonnement.

Reputatie 3
Badge

Daar heb je gelijk in, maar veel bedrijven hebben ook nog een vast nummer van KPN. Dus wij hebben geluk 😂

Reputatie 3
Badge

 

Reputatie 3
Badge

Ik dacht, kopieer nog even de brief van Xs4all. Hier staat echt alles in. Ook over het onbeperkt bellen en dat de meeste functies in Mijn KPN zitten.

Ik moet zeggen dat dit echt een keurig overzicht geeft. 

 

Reputatie 4
Badge +3

"De meeste functies” is een rekbaar begrip.

Om de hele discussie weer even terug te brengen wat in de originele post van @lam002 staat (we dwaalden een beetje af...): de verbruiksgegevens van de lopende periode dus niet. 

Hopelijk komt er nog een reactie van de KPN of het in de planning zit?