Beantwoord

Waarom kan ik 044 nummers niet blokkeren?

  • 7 September 2021
  • 27 reacties
  • 432 keer bekeken

Ik word de laatste dagen telkens gebeld door 44 nummers.Neem niet op,maar waarom kan ik ze niet blokkeren?

*admin: afgesplitst

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 8 September 2021, 09:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Heel vreemd,maar KPN kan geen inkomende telefoontjes blokkeren.

En als ik dit meld,moet je 5 dagen invullen,maar ook de telefoon beantwoorden.

*admin: verplaatst naar je eigen topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @elanne ,

Dit zijn vaak buitenlandse nummers. (0044 is trouwens het Verenigd Koninkrijk) 

Die kun je niet als groep blokkeren. Je kunt eventueel wel de nummers apart blokkeren in jouw eigen mobiele telefoon.

Weer gebeld door 44 nummer hoe blokkeer ik dit op mijn vaste telefoon?

 

Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7

Weer gebeld door 44 nummer hoe blokkeer ik dit op mijn vaste telefoon?

Als je een Experia Box hebt dan zal dit niet lukken. Met een FRITZ!Box kan dit wel.

Het is mijn vaste telefoon.

Reputatie 7
Badge +28

OK, daarin kun je het meestal niet blokkeren. 

Tenzij je een bepaald type telefoontoestel of type modem hebt, waarin deze optie aanwezig is. Bv bij een Fritzbox.

Maar bij de meest voorkomende apparatuur heb je .deze mogelijkheid niet. 

 

Het is mijn vaste telefoon.

Ah, dit is de rubriek “mobiele abonnementen”. Dus ik kon even niks met de vraag…. Want in een mobiel kun je dat gewoon blokkeren.

Je hebt nu 2 topics hierover, elanne. Deze staat wel in de juiste rubriek overigens.

Dit was en is je éérste

KPN ondersteunt het kunnen blokkeren van inkomende nummers niet.

Het kan wel via een ander modem als de Fritzbox, ook te huur bij kpn. Moet je wel zelf instellen (vind ik niet makkelijk overigens).

Op een Gigaset A690 is het blokkeren van binnenkomende nummers ook mogelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Het is mijn vaste telefoon.

OK, daarin kun je het meestal niet blokkeren. 

Tenzij je een bepaald type telefoontoestel of type modem hebt, waarin deze optie aanwezig is. Bv bij een Fritzbox.

Maar bij de meest voorkomende apparatuur heb je .deze mogelijkheid niet. 

 

 

Vreemd,dat je geen 44 nummers kan blokkeren.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Belachelijk,dat34nummers en 44nummers niet geblokkeerd kunnen worden op mijn vaste toestel.

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 3
Badge +2

Weer gebeld door 44 nummer hoe blokkeer ik dit op mijn vaste telefoon?

Als je een Experia Box hebt dan zal dit niet lukken. Met een FRITZ!Box kan dit wel.

Hoe kan ik dit in de Fritzbox7590 precies doen, alleen dan de landennummers, 44 in dit geval, of moet je de volledige nummers invoeren (bij dit laatste gaan ze over naar weer andere nummers, en zo blijf ik bezig,) never ending story zo 

Op mijn mobiele nummer, KPN provider, Samsung Galaxy A50 kan ik wel nmrs blokkeren, maar ook dan bellen ze weer van andere nummers) ook hier op mobiele telefoons moet er toch ook een mogelijkheid zijn om landennummers te blokkeren?

Ook natuurlijk de vraag, hoe komen ze aan mijn nummer, lukraak, of, via speciale random programma's?

Reputatie 7

Weer gebeld door 44 nummer hoe blokkeer ik dit op mijn vaste telefoon?

Als je een Experia Box hebt dan zal dit niet lukken. Met een FRITZ!Box kan dit wel.

Hoe kan ik dit in de Fritzbox7590 precies doen, alleen dan de landennummers, 44 in dit geval, of moet je de volledige nummers invoeren (bij dit laatste gaan ze over naar weer andere nummers, en zo blijf ik bezig,) never ending story zo 

Tegenwoordig kan dit ook eenvoudig in mijnKPN.

Reputatie 7
Badge +7

In de FB7590, log in en ga naar het menu links ‘telefonie’, ga in het menu naar ‘oproepbehandeling’, met de knop ‘nummerreeks toevoegen’ kan je middels ‘’ 0044* Verenigd Koninkrijk ‘’ het land VK opvoeren.

Zelf heb ik nog 0032 België en 0033 Frankrijk toegevoegd.

 

 

Via de MijnKPN app in je smartphone kan je tot 100 nummers op de vaste lijn blokkeren (inkomend). Dit kan variëren van specifieke nummers tot bv alleen landnummer. 

Het gekke is dat MijnKPN via de website (browser) deze functie niet heeft.

Inkomende nummers blokkeren voor het vaste nummer werkt nu helemaal niet…. Snik.

@Noordzee , @Bart_ .

Reputatie 7

Inkomende nummers blokkeren voor het vaste nummer werkt nu helemaal niet…. Snik.​​​​

Dus de telefoon gaat gewoon over ondanks het feit dat het bellende nummer geblokkeerd is of kan je geen nummers meer blokkeren via de mijnKPN app?

Reputatie 7
Badge +21

Hoezo? foutmelding? Hier even getest in de app en geen probleem ervaren.

OK, wel registreren maar niet blokkeren? Ga ik straks wel even testen.

@wjb 

Vanochtend nog een Duits nummer geblokkeerd. Net belden de “Windows helpdesk” met een Engels nummer. Dus enthousiast dat ook blokkeren maar dat geeft nu foutmelding. Zelfs een bestaand NL nummer geprobeerd en het blokkeren daarvan lukt ook niet.

@RBxx 

Onder Vast Bellen; telefooninstellingen; Nummers blokkeren

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb gelukkig geen “Dizz iz Microsoft” bellers. Ik heb daarom even mijn 06-nummer gebruikt.

Het werkt hier zoals bedoeld. Zodra ik het mobiel nummer in de lijst zet, krijg ik vanaf mijn mobiel geen verbinding meer (in gesprek toon). Daarna verwijderd en contact is hersteld.

Reputatie 7

 

Vanochtend nog een Duits nummer geblokkeerd. Net belden de “Windows helpdesk” met een Engels nummer. Dus enthousiast dat ook blokkeren maar dat geeft nu foutmelding. Zelfs een bestaand NL nummer geprobeerd en het blokkeren daarvan lukt ook niet.

 

Heb je een screenshot?

Oh ... wacht ... dat lukt niet met de mijnKPN app. :confounded:

Reputatie 7
Badge +7

Bij xs4all kan er via VOIP instellingen (VOIP selfcare) nummers worden geblokkeerd, wellicht een idee voor KPN om dit systeem ook naar KPN te migreren.

“Er is iets misgegaan, etc. … “

Reputatie 7

Bij xs4all kan er via VOIP instellingen (VOIP selfcare) nummers worden geblokkeerd, wellicht een idee voor KPN om dit systeem ook naar KPN te migreren.

Dat is er dus al in de mijnKPN app.

 

Reputatie 7
Badge +7

Top! 🤪