Beantwoord

Waarom kan ik niet zelf doorschakelen naar 1233?

  • 23 November 2021
  • 24 reacties
  • 189 keer bekeken

Reputatie 1

In Mijn KPN kan ik mijn vast telefoon doorschakelen naar mijn mobiel. Waarom kan ik daarna niet mijn voicemail, na 5x bellen, inschakelen. Dit moet via doorschakelen naar nummer 1233, maar dat nummer kan ik zelf niet invullen. Waarom is dit???

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 December 2021, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Lavendel3,

Als ik het goed begrijp, heb je een directe doorschakeling naar je mobiele nummer ingesteld en wil je óók je voicemail gebruiken? Je voicemail werkt ook door middel van een doorschakeling, en er kan maar 1 doorschakeling tegelijkertijd actief zijn, het is dus niet mogelijk om een doorschakeling naar een ander nummer en tegelijkertijd ook een doorschakeling naar de voicemail in te stellen voor je vaste lijn. Als je wil dat mensen die je vaste lijn bellen door worden geschakeld naar je mobiele telefoon en na 5 keer overgaan bij een voicemail uitkomen, zal dat de voicemail van je mobiele nummer worden (die kan bij KPN worden ingesteld via 1233, maar alléén via je mobiele telefoon).

 

Reputatie 1

Maja, bedankt. Misschien ben ik niet duidelijk geweest. In MIJN KPN kan ik mijn vaste telefoon doorschakelen naar mijn mobiel, dat gaat prima. Maar als ik dan de doorschakeling uitzet en wil dat mijn voicemaill na 5 keer bellen op de vaste lijn weer ingesteld wordt lukt dat niet. Een KPN medewerker heeft een doorschakeling naar nummer 1233 ingesteld en dan werkt de voicemail prima, maar ik dat kan  zelf niet. 

Als ik de voicemail doorschakeling instel gaat de telefoon niet over en krijgt de beller direct de voicemail tekst. Dat wil ik niet want ik kan dan best thuis zijn.

De vraag is dus hoe kan ik zelf de voicemail ( na 5 maal bellen) van mijn vaste lijn instellen via MIJN KPN???

Reputatie 7
Badge +20

Ah excuus, dan had ik het verkeerd begrepen @Lavendel3!

De optie om het aantal keer overgaan in te stellen, zou ook aanwezig moeten zijn bij het instellen van een doorschakeling naar de voicemail. Tenminste, dit kon eerder wel altijd. Probeer je het via de MijnKPN app of via de website? Als je de website nog niet hebt geprobeerd, zou je dat dan nog eens willen testen?

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor het doorschakelen de KPN app gebruikt. Daar is bij voicemail geen optie om het aantal keer overgaan in te stellen. Als je voicemail selecteert dan krijgt de beller direct de voicemail zonder dat de telefoon eerste een paar maal overgaat. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Reputatie 1

Ook nog even naar website Mijn KPN gekeken. Daar werkt het het zelfde als in de app. 

Reputatie 7
Badge +20

Bij mijn weten is dit ook absoluut niet de bedoeling, daarom probeer ik te achterhalen of het alleen in de app niet goed gaat bij jou, of dat het helemáál niet lukt via je MijnKPN account. Zou je willen kijken of het via MijnKPN via de website wel lukt? En zo nee, zou je hier dan een screenshot willen plaatsen van de instellingen, zodat ik ‘bewijs’ heb om de MijnKPN mensen mee om de oren te slaan? :wink:

Reputatie 7
Badge +20

Ah ook niet via de site dus, balen! Zou je dan een screenshot voor me willen maken? Dan kan ik er mee aan de slag!

Reputatie 1

Maja bedankt. Er is iets mis bij jullie. Ik kan mijn gegevens van mijn Thuis contract niet zien in Mijn KPN. Krijg een fout melding. Zodra dit weer werkt zal ik je een screenshot sturen.

Reputatie 7
Badge +20

We ontvangen hier op het moment meer signalen over @Lavendel3, ik wil dit dan ook graag doorzetten voor onderzoek. Zou je me daarbij willen helpen door je gegevens in te vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik onder jouw abonnement een storingsmelding aanmaken!

Reputatie 7
Badge +20

De storing met MijnKPN lijkt verholpen te zijn @Lavendel3, kan jij alles ook weer inzien? 

Reputatie 1

IK heb screenshot gemaakt van de app. Deze ziet er het zelfde uit als op het web.

Als ik NIET aanklik gaat de vaste telefoon eindeloos over zonder voicemail.

Bij VOICEMAIL krijgt de beller direct de voicemail tekst zonder dat de telefoon eerst overgaat.

Bij TELEFOONUMMER naar 1233 gaat de voicemail over na 5x bellen. Een KPN collega heeft de 1233 ingebracht. Ik kan dat zelf niet, krijg dan bericht ongeldig nummer.

 

Als ik bij TELEFOONUMMER mijn mobiele nummer opgeef werkt dat prima. als ik dit uit wil schakelen kan ik  daarna niet meer de voicemail met 5x overgaan inschakelen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk @Lavendel3, bedankt. Ik stap hiermee naar de MijnKPN-mensen, zodra ik een reactie van ze heb, kom ik er hier bij je op terug! 

En wil je nu dat hij zo ingesteld staat dat hij na 5 keer over gaat naar de voicemail? Of is dat nu op dit moment niet de bedoeling? Als ik even voor je moet kijken of het mij op dit moment wel lukt om het zo in te stellen, zou je dan nog je gegevens in willen vullen in je profiel zodat ik hiermee aan de slag kan gaan? :slight_smile:

Reputatie 1

Maja bedankt voor je inzet. Ik wil dat als ik VOICEMAIL selecteer dat de beller na 5x overgaan het voicemail tekst hoort. Zo is het nu ook ingesteld. Ik kan me goed voorstellen dat dit aantal malen ingesteld kan worden net zoals bij het doorschakelen naar een TELEFOONNUMMER. Je hoeft hier nu niets aan te veranderen. Hoop dar de MIJN KPN-mensen inzien dat de doorschakel opties nu niet ged functioneren. Zou mooi zijn als ze dit aanpassen. Hoor wel hoe het verder gaat. 

Ik zal mijn profiel aanvullen voor eventuele vragen in de toekomst.

Reputatie 1

Maja, ik heb mijn profiel aangepast. Ben dan niet meer zo anoniem. Merk wel wanneer ik iets hoor over de voicemail instelling. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan verander ik nu niks maar ik ga hier wel even achteraan, het hele doel van MijnKPN is dat je dit soort dingen zelf kunt regelen, en dat gaat niet goed op deze manier!

Als ik een terugkoppeling ontvang over deze kwestie laat ik het direct weten :blush:

Reputatie 1

Ik had ook verwacht de MijnKPN er voor was om zo iets zelf te regelen. Hoor graag als er meer duidelijk is.

Bedankt dat je dit hebt opgepakt.

@Maja_

Je ZOU toch verwachten dan de optie Ø Voicemail, onder waar wil je naar doorschakelen, zou resulteren in na 5 x doorschakelen naar VM en niet al direct ??!!

NOTA BENE. Direct op je telefoon *61*0842333# beltoets zou ook tot vertraagde doorschakeling naar VM moeten leiden.

 

God zij gedankt ben ik jaren geleden al geswitched naar een DECT met geïntegreerd antwoordapparaat. 

→ Veel makkelijker te bedienen. Aan/uit met één druk op een knop. Terugluisteren ook.

→ Gesprekken over te nemen terwijl je de beller hoort inspreken.

→ Geen kosten bij bellen naar 0842333 (of 1233) voor terugluisteren berichten of instellingen maken. Antwoord apparaat écht gratis gebruik dus.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Lavendel3,

De ontwikkelaars weten dat het op het moment niet zo handig geregeld is met deze instelling en ze zijn er druk mee bezig om dit aan te passen! Over 4 weken verwachten ze een uitrol te kunnen doen waarbij je ook voor de voicemail weer kunt kiezen hoe vaak hij over moet gaan!

Reputatie 1

Hallo Maja,

Dat is een goed bericht. Het lag dus niet aan mij. Is het een grote moeite om mij te informeren zodra de instelling is aangepast???

Reputatie 7
Badge +20

Ik zal de ontwikkelaars vragen of ze mij een seintje willen geven al het zo ver is @Lavendel3 :blush: En als het me te lang duurt zal ik zelf om een update gaan vragen, laat het je weten zodra de wijziging door is gevoerd!

Heb je het al geprobeerd met 0842333 onder de keuze 2 tot 9 x? Dat werkt ook voor vm op de vaste lijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Lavendel3, inmiddels zou het moeten lukken, ik heb het zelf zojuist gecontroleerd in m'n eigen MijnKPN en ik kan nu kiezen voor doorschakelen naar voicemail en daarbij instellen na hoeveel keer overgaan :blush:

Reputatie 1

Ik heb gekeken bij MIJN KPN en zie bij doorgeschakelen inderdaad de optie voicemail; Na ..x overgaan”.

Lijkt helemaal top. Heb het nog niet geprobeerd maar ga er van uit dat het werkt.

Bedankt voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Ah heel fijn, graag gedaan @Lavendel3 :blush: